واکنش ساپینتو به درخواست یحیی; کی گفته دیاباته در دربی نبود؟

عملکرد بازیکنان استقلال در جام جهانی؟
بازیکنانم سخت کار کردند و عملکرد خوبی داشتند. من به آنها افتخار می کنم. فکر می کنم اگر تیم ایران حمایت خوبی داشت می توانست از مرحله گروهی صعود کند. به نظر من مثلا اگر انرژی ای که به تیم می دهند مثبت بود، ایران می توانست بهتر باشد و قدم بعدی را بردارد.

همه تعهدات مالی انجام نشده است
در این مدت با مشکلات زیادی مواجه شدیم. جو خوب نبود و ما خوشحال نبودیم. تعهدات مالی آن طور که باید انجام نشده و شاید باشگاه تا حدودی به تعهدات خود عمل کرده است. در این شرایط تمرکز بازیکنان در آخرین بازی های قبل از تعطیلات سخت بود اما شجاع بودند و تلاش زیادی کردند. حتی اگر ذهن آنها 100% متمرکز نبود.

واکنش ساپینتو به درخواست یحیی;  کی گفته دیاباته در دربی نبود؟

متاسفم که طرفدارانی نداریم
سوال بعدی ساپینتو این بود: آقای ساپینتو، شما در دربی با اسپورتینگ بنفیکا را شکست دادید و از طرفی با بلانس شکست بدی داشتید، شرایط این دربی را چطور می بینید؟ سرمربی استقلال در پاسخ گفت: پیام بزرگ هواداران این است که تمرکز و اعتماد به نفس بالایی داریم. این بهترین چیزی است که می توانم بگویم. متأسفانه ما از حمایت مردمی برخوردار نیستیم و هنوز دلیل آن را نمی فهمم. امیدوارم زودتر به استادیوم برگردند و فوتبال و دربی بدون آنها بی معنی باشد. بازی بسیار خاصی است و به بازیکنان گفتم کنترل عاطفی بالایی داشته باشند. چون بازیکنان هر دو تیم کیفیت یکسانی دارند. بنابراین، بازیکنی که تمرکز عاطفی بالایی دارد می تواند موفق شود. پرسپولیسی ها روی ضربات ایستگاهی خیلی خوب کار کردند و می توانند ما را شگفت زده کنند و به آنها فرصت بدهیم. اگر تیمی از این موقعیت استفاده کند، ضریب موفقیت بالایی دارد. بنابراین باید خیلی متمرکز باشیم.”

مشکلات حل نمی شوند، اما در حال حل شدن هستند
شرایط مالی باشگاه ما کم کم دارد بهتر می شود و این راضی کننده است. مشکلات تمام نشده اند، اما یکی پس از دیگری حل می شوند. انشاءالله وضعیت بهتر خواهد شد.

ما با جاه طلبی و شجاعت دربی را می بریم
ما اهمیت بازی را می دانیم این بازی برای ما بیش از 3 امتیاز ارزش دارد. این یک بازی ویژه برای ما است. بازی بین دو حریف قدرتمند. هفته گذشته خوب آماده شدیم. ما تمرکز بالایی داشتیم و اعتماد به نفس زیادی داریم. با تمام تواضع و احترامی که برای حریف قائل هستیم، با شجاعت و جاه طلبی خود در دربی پیروز خواهیم شد.

فرقی نمی کند دربی الان باشد یا قبل از جام جهانی!
ساپینتو در پاسخ به این سوال که ساپینتو در پاسخ به این سوال تاکید کرد: قبل از جام جهانی بهتر است دربی را قبل از جام جهانی برگزار کنیم. گذشته. آنچه من در آن زمان گفتم درست بود. زمان خوبی است، همیشه بازی در برابر یک تیم خوب خوب است. فرقی نمی‌کند الان باشد یا قبل.”

از هفته آینده در اردوی حجازی تمرین خواهیم کرد
دو بار اردوی ناصر حجازی را دیده ام و فکر می کنم از هفته آینده به آنجا برویم و تمرین کنیم. امکانات این اردو هنوز کامل نیست و فکر می کنم رختکن آماده باشد. اما قسمت ریکاوری، سالن بدنسازی و سایر قسمت ها هنوز تمام نشده است. مهمترین بخش زمین بازی است که آماده شده است.

کی گفته دیاباته بازی نمیکنه؟
ریکاردو ساپینتو در واکنش به غیبت لوکادیا و شیخ دیاباته و تاثیر آن در بازی فردا گفت: کی گفته دیاباته اینجا نیست؟ خبرنگار پاسخ داد: دیروز و امروز اعلام کردند که دیابت ندارند. سپس سرمربی استقلال پاسخ داد: شاید برای بازی فردا باشد. گاهی اوقات در سخنرانی ها چیزهایی می شنویم که روز بعد برعکس می شود. برای من لوکادیا و دیاباته اگرچه بازیکنان خوبی هستند اما تفاوتی با هم ندارند. اما بازیکنان مهمی هم داریم که بازی های زیادی انجام نداده اند. نقطه قوت این تیم تیم پرسپولیس است نه بازیکن. راه حل های زیادی در فوتبال وجود دارد و این تغییری در استراتژی ما ایجاد نمی کند. بازی بسیار سخت و خطرناک خواهد بود. برای 90 دقیقه باید تمرکز کنیم و سه امتیاز را بگیریم.”

غایب استقلال و وضعیت جلالی؟
ما در این مورد تردید داریم. فردا خواهیم دید

بهترین بازیکن تاریخ پرتغال رونالدو است
“تیم ملی کشور شما و به خصوص فوق ستاره پرتغال در قطر کم نور ظاهر شد. از طرفی مسی و آرژانتین قهرمانی جام جهانی را جشن گرفتند. به عنوان یک کارشناس فوتبال این تفاوت را چگونه ارزیابی می کنید؟ سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال خاطرنشان کرد: تا اینجای کار تنها تفاوت سنی آنهاست. برای من، هر دو بهترین بازیکنان جهان هستند. رونالدو توانست مانند مسی چندین رکورد جهانی را به نام خود ثبت کند. بنابراین، هر دو بازیکن شایسته این عناوین هستند. آنها لایق داشتن چنین عنوان هایی در زندگی هستند. شرم آور است که رونالدو نتوانست با تیم کشورم قهرمان جام جهانی شود. اما زندگی همین است؛ گاهی برنده یا باخت. اما بهترین بازیکنی که پرتغال تا به حال داشته رونالدو بوده است.”

شنیدم زاهدی فر خیلی وقته که نیست
سوال بعدی ساپینتو این بود که آیا برای دربی سورپرایز داشت؟ ” چه سورپرایزی ؟ او جواب داد. این گزارشگر گفت: معمولا مربیان می توانند ترکیب را تغییر دهند. ساپینتو ادامه داد: چیزی که از بازی فردا می‌خواهم این است که یک بازی 3 تیمی خوب ببینم؛ داوران و هر دو تیم داخل زمین. شنیده‌ام که این داور چند ماه است که از یک مسابقه سوت نزده است.
بعداً خبرنگاران به ساپینتو گفتند که محمدحسین زاهدی فر به دلیل رد شدن در تست آمادگی جسمانی در 8 هفته ابتدایی لیگ از میادین دور بود. ساپینتو در ادامه گفت: امیدوارم شرایط روحی و جسمی خوبی داشته باشد و بازی خوبی را سوت بزند و عدالت رعایت شود، علاقه من این است که یک بازی خوب ببینم و امیدوارم داوری تیم به خوبی انجام شود.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

واکنش ساپینتو به درخواست یحیی;  کی گفته دیاباته در دربی نبود؟

ما با زمین تمرین مشکل داریم
باید خودمان را تقویت می کردیم. برای برگزاری مسابقات تدارکاتی مشکل داشتیم. مشکل زمین هم بود. معمولاً مسابقات تدارکاتی ما در ورزشگاه آرارات یا اردوهای دیگر برگزار می شد، اما در دسترس نبود. گاهی مجبور می شدیم روی چمن مصنوعی تمرین کنیم. داشتن یک رشته خوب و یک تمرین خوب در آینده یکی از اولویت های ماست. بازی های دوستانه خوب چون شرایط سرزمین انقلاب مناسب نیست. امیدوارم هفته آینده زمین ما آماده شود و با شرایط مساعدی برگردیم.

با 43 امتیاز بیشتر قهرمان می شویم
هنوز 19 بازی باقی مانده است. هنوز به نیمه های مسابقات نرسیده ایم. هنوز 57 امتیاز باقی مانده است. با محاسبات من با 43 امتیاز بیشتر قهرمان می شویم. پارسال 68 امتیاز گرفتیم اما طبق قبل اگر تیمی 65 امتیاز بگیرد قهرمان می شود. 14 برد از 19 مسابقه پیش رو برای کسب عنوان قهرمانی کافی است. هر مسابقه برای من مهم است. تیمی که فردا می برد قهرمان را مشخص نمی کند.

عصر همگی بخیر، باعث افتخار است که دوباره در کنار شما هستم. در مورد 1 ماه و 18 روزی که لیگ به خاطر جام جهانی تعطیل شد، باید بگویم قبل از تعطیلی شرایط خوبی داشتیم. آخرین بازی ما سوپرجام بود که بردیم. واقعا خوب بود. در این مدت می خواستیم برای رفتن به اردوی خارج از کشور برنامه ریزی کنیم که به دلیل شرایط مالی نتوانستیم.

ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال ساعاتی پس از همتای خود یحیی گل محمدی در پرسپولیس در نشست خبری حاضر شد. ساپینتو در مورد دربی 99 پایتخت صحبت های جالبی انجام داد که در ادامه می خوانید: