واکنش سرمربی پرسپولیس به لیست خرید یحیی و برخورد سرمربی سرخ ها با ساپینتو

محمدی در پاسخ به این سوال که در قانون جدید نقل و انتقالات دقیقا چه ذکر شده است، تصریح کرد: من مصاحبه آقای مخبر را ندیده ام. در جلسه ای که من حضور داشتم، هیچ بند منع قراردادهای دلاری وجود نداشت. در دربی خبرنگاران از من سوال کردند اما من اطلاعات کافی نداشتم.

وی با اشاره به نقش بزرگان پرسپولیس در موفقیت این تیم، خاطرنشان کرد: نمی توان بازیکنانی مانند کمال سغدنیا، سیامک نعمتی، سیدجلال حسینی و حتی امید عالیشاه را که 10 سال در این تیم حضور دارد کتمان کرد. عالیشاه در برخی دیدارها مانند این دربی از نیمه اول شروع به گرم کردن خود کرد. این نشان دهنده بزرگی اوست و مهم نیست چند دقیقه بازی می کند. باید قدردان این عزیزان باشیم. با توجه به تورمی که وجود داشت، فارغ التحصیلان ما متضرر شدند و هواداران ما از سخت کوشی بازیکنان سابق متاثر شدند.

وی که در برنامه تلویزیونی “ورزشگاه” حضور داشت، به دست ندادن بازیکنان دو تیم و اینکه آیا این خواسته آنها (پرسپولی) بوده یا طرف مقابل، واکنش نشان داد و گفت: “اگر می کردیم” یحیی گل محمدی که نمی خواستم دست بدهم به ساپینتو نمی رفت. بدون توجه به مسائل فنی، تیم ما با مدیریت خوب همسو شد تا دو جام را به دست آورد.

محمد محمدی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس گفت: از ابتدای فصل شروع به جذب نیرو کردیم که مهمترین ویژگی ما آرامش تیم بود و مهمترین عامل موفقیت ما مدیریت خوب یحیی گل محمدی بود. سرمربی تیم ما جدا از اینکه مربی شایسته ای بود، تیم را مدیریت می کرد، حفظ تیم بعد از قهرمانی در لیگ بسیار سخت بود، مانند سال های گذشته مشکلات مالی و تاخیر در پرداخت ها داشتیم و علیرغم اینکه مدیریت تلاش کرد. عهدشکنی نکنیم اما مدیریت گل محمدی اجازه داد تیم ما فرم خود را حفظ کند افشین پیروانی مثل قبل کاپیتان بزرگی بود و کریم باقری هم که تیم بزرگی ساخت ما را قهرمان کرد، جام حذفی را بردیم که گل محمدی به ساپینتو رفت. و با او دست داد، شاید کمتر کسی به این مشکلات توجه کرد، اما گل محمدی جو ورزشگاه را آرام کرد و در جام حذفی آنجا پیروز شدیم.

معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره قانون جدید و اینکه تیم باید با هفت میلیون دلار بسته شود، گفت: من به عنوان نماینده مدیرعامل در این جلسه بودم و نامه ای که امضا کردم، نامه حضور بود. جلسه و انتظار نمی رفت صورتجلسه را امضا کند. . در این جلسه مواردی ذکر شد و تمام تلاش شد تا همه چیز حفظ شود. قرار شد یک سری پیشنهاد به باشگاه ها بدهند تا ما نظرمان را بدهیم و بعد تایید شود اما نامه ای که رسید این بود که همه چیز تایید شد. من می گویم باید صداقت کار وجود داشته باشد و اگر بازیکن مبلغ مشخصی را بگوید و من سرمربی بگویم نمی توانیم پول بدهیم، بازیکن نباید به باشگاه دیگری برود و دو برابر افزایش یابد. تمام حرف های من از طرف بازیکن و مربی است، چون می دانم چقدر سخت است. همچنین معتقدیم هزینه ها باید کنترل شود و قیمت ها خارج از کنترل افزایش نیابد. تیم های پرسپولیس و استقلال منابع محدودی دارند و اجازه ندارند بیش از این هزینه کنند. سال گذشته می‌دانستیم که می‌توانیم شش بازیکن را با این قیمت و چند بازیکن دیگر را با قیمت پایین‌تری دریافت کنیم. چنین شرایطی از زمان آقای پروین وجود داشت و بازیکنان در یک سطح قرار می گرفتند و در جوانی که به پرسپولیس آمدم در دسته سوم قرار گرفتم و بازیکنانی مثل افشین پیروانی یا کریم باقری بودند. در دسته اول قرار می گیرد.

این گفت و گو با گل محمدی را نیز بخوانید: یحیی از خستگی می گوید; شاید فصل بعد استراحت کنم!/ گل محمدی از پرسپولیس می رود؟/ سقف بودجه لیگ ایران امکان پذیر نیست



سرویس داخلی اخبار فوتبال

وی در پاسخ به این سوال که «گل محمدی چه شرایطی می خواهد و تا چه اندازه می تواند فرضیه خداحافظی با قله برای او صحت داشته باشد؟» خاطرنشان کرد: نمی توانم از قبل پیش بینی کنم، اما در 25 خردادماه که نشست 25 خرداد برگزار شد. دو باشگاه بزرگ پایتخت برگزار می شود و با تغییراتی که صورت می گیرد شخصیت های اقتصادی جدیدی به هیات مدیره باشگاه اضافه می شوند. جا دارد از اعضای هیئت مدیره باشگاهمان که همگی زحمت کشیده اند تشکر کنم. امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد، شرم آور است و این هواداران شایسته آن هستند. فارغ از اظهارات و ایرادات داور، همه به فوتبال پرسپولیس احترام گذاشتند و عملکرد قابل قبولی داشتیم. با توجه به اینکه منتظر پایان تعطیلات هستیم، شخصا دوست داریم شرایط را برای ماندن گل محمدی در پرسپولیس فراهم کنیم و همه به او کمک می کنیم تا به کارش ادامه دهد تا بتوانیم در آسیا نتیجه خوبی بگیریم.

معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس در واکنش به شایعه جذب بازیکنی از استقلال توسط پرسپولیس، گفت: گل محمدی تاکنون لیستی ارائه نکرده است و همه اینها در حد یک شایعه است. در پایان فصل این مشکلات پیش می آید و گروهی برای فروش بازیکن خود مسائلی را مطرح می کنند.

محمدی درباره اظهارات گل محمدی مبنی بر اینکه خسته است و می تواند در تیم دیگری به کار خود ادامه دهد، یادآور شد: معمولا بعد از یک فصل سخت و کسب نتایج خوب باید اجازه دهیم کادر فنی و بازیکنان در کنار خانواده استراحت کنند. بعد از استراحت قطعا با گل محمدی صحبت خواهیم کرد و امیدوارم بتوانیم تیممان را هر طور که می خواهد تقویت کنیم. پرسپولیس باید در چند پست تقویت شود و کادر فنی بررسی کند و مثل پارسال احساساتی از بازیکنان نخواهیم گرفت. با توجه به نیاز سرمربی بازیکن خواهیم گرفت.