واکنش قطر به پیراهن جنجالی دانمارک


سرویس خبر شماره: 1845718
07 مهر 1401 ساعت 14:57 |
3.4K |

3نقطه نظر

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، از زمان اعلام میزبانی قطر در جام جهانی 2022، انتقادات زیادی به این انتخاب شده است و در سال های اخیر گروه های حقوق بشری مدعی شده اند که کارگران زیادی در جریان ساخت این ورزشگاه ها جان خود را از دست داده اند. . برای این مسابقات از دست داده اند در این میان شخصیت های معروف نیز خواستار تحریم این مسابقات شده اند.
این در حالی است که شرکت Hummel روز گذشته از پیراهن های تیم ملی دانمارک که در آن لوگوی شرکت روی این پیراهن ها محو شده بود، رونمایی کرد و اعلام کرد که این طرح در واقع اعتراضی به بی احترامی به حقوق بشر در قطر است. . . در بیانیه این شرکت آمده است: “ما نمی خواهیم در مسابقه ای که جان هزاران نفر را گرفته است شرکت کنیم.”
کمیته برگزاری جام جهانی قطر نیز زود به این موضوع واکنش نشان داد و بیانیه ای صادر کرد.

کمیته برگزاری جام جهانی قطر به اقدام شرکت Hummel سازنده پیراهن های تیم ملی دانمارک برای جام جهانی 2022 واکنش شدیدی نشان داد.

واکنش قطر به پیراهن جنجالی دانمارک

در این بیانیه آمده است: “ما ادعای هومل مبنی بر اینکه این مسابقات به قیمت جان هزاران نفر تمام شد را زیر سوال می‌بریم. علاوه بر این، این ادعا را که سلامت و ایمنی 30000 کارگری که استادیوم‌های جام جهانی و سایر پروژه‌های این مسابقات را ساخته‌اند، ما نبوده‌ایم را رد می‌کنیم. با توجه به آن، آن را رد می کنیم.
مانند هر کشوری، بهبود شرایط در این زمینه راهی بی پایان است و قطر نیز به این مسیر پایبند است.
قطری ها معتقدند که اقدام هومل در واقع جنبه تبلیغاتی و بازاریابی داشته است زیرا بیشتر محصولات این شرکت در چین ساخته می شود. کشوری که خود متهم به نقض حقوق بشر است.



مجله اخبار فوتبال خارجی