واکنش معاون استقلال به محرومیت سنگین ساپینتو/ هر کی به سرمربی ما مشت زد عذرخواهی نکرد

معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: علاوه بر بحث زبانی و تفاوت فرهنگی کشورمان با کشور آقای ساپینتو، به این نکته نیز اشاره می کنیم که چرا در همان بازی سرمربی – لیدر پیکان با وجود سخنان بسیار زشت و توهین آمیزی که در این ویدئو وجود دارد. پخش شد آیا از بخش 71 استفاده نشده است؟ جالب است چرا کنفرانس بعد از بازی با پیکان مصداق اصل 71 شد اما این مثال برای سایر مربیان اتفاق نیفتاد. مربیانی که برای توهین به یک استان و اعضای فدراسیون و کمیته داوران آمده بودند. آیا نباید از آن محروم شوند؟

سامی خاطرنشان کرد: در نهایت به هواداران استقلال قول می دهیم که در حد توان از منافع استقلال دفاع کنیم. امیدوارم هواداران ما را از حمایت و دعای خود محروم نکنند. استقلال بدون هوادار معنا ندارد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

وی تصریح کرد: ما همیشه ظرف 24 ساعت از زمان اطلاع رسانی پاسخ داده ایم. متأسفانه در موارد اخیر سرعت برگزاری جلسات غیرحضوری به قدری افزایش یافته که فراخوان سازمان لیگ به دست ما رسیده و رأی صادر شده است! متأسفانه در مورد بازی با مس، با توجه به اتفاقاتی که رخ داد، انتظار داشتیم بازی حضوری باشد و دفاع را نیز حضوری ارائه کنیم، اما این اتفاق نیفتاد. سپس داستان بازی پیکان اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را می کنیم تا از منافع استقلال دفاع کنیم. ایرادات قانون انضباطی فوتبال ایران یک شبه برطرف نمی شود و اعضای کمیته انضباطی نیز به این موضوع واقف هستند. مثلاً آیین نامه در مورد مربیانی که در یک موضوع انضباطی در داخل زمین حضور داشتند و سعی می کردند در صورت عدم گزارش یا گزارش کذب از جدیت موضوع و تخلفات مربی کاسته شود، ساکت است! اگر این موارد مشمول ماده 71 نباشد، حقوق رقبا برای همیشه ضایع می شود. امیدوارم انجمن فوتبال آقای تاج برای جلوگیری از تضییع حقوق باشگاه ها اصلاح اساسنامه را آغاز کند.

فرشید سمیعی درباره تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص محرومیت ساپینتو گفت: زمانی که کمیته انضباطی می خواهد طبق ماده 71 یا شکایت شاکی عمل کند باید موضوع را اعلام کند و به باشگاه بگوید ارائه کند. دفاع از آن در 48 ساعت کاری. ساعت ها. . این موضوع توسط اعضای کمیته به دفتر کمیته ابلاغ می‌شود و دفتر کمیته آن را به سازمان لیگ ارسال می‌کند و سازمان لیگ به باشگاه اعلام می‌کند و دبیرخانه اعلامیه حقوقی را صادر می‌کند.

سامی افزود: در خصوص محرومیت مس کرمان از کمیته انضباطی درخواست دادرسی جدید کرده ایم. متأسفانه هیچکس به ضربه ای که در راه رختکن به ساپینتو وارد شد توجهی نکرد و هیچکس رسما از ساپینتو و باشگاه عذرخواهی نکرد. مسئولیت رویدادهای این مسابقه بر عهده تیم میزبان است. طبق بند 71 هیچ ممنوعیت یا جریمه ای برای ساپینتو صادر نشد و اگر شکایت نمی کردیم، سکوت می کردند. تا به دست ما برسد می گویند مامور گزارش نداده است؟ آیا سرپرست بازی arrows علیه ساپینتو گزارش داده است؟ اگر این مصداق بند 71 است چرا مصاحبه مطبوعاتی دیگران مصداق بند 71 نیست و به خاطر گزارش ندادن ناظر مجازات نمی شوند؟ ناظری که بعد از مربی مربوطه در زمین می دود.