ورزشگاه مس جدید: میزبان آن!


سرویس خبر شماره: 2052087
12 جولای 1403 در 02:39
2.4K امتیاز خبر|

1نقطه نظر

این استادیوم زیبا بازی و تماشاگر می خواهد

با افتتاح ورزشگاه جدید کرمان، ورزشگاه بهنار بار دیگر می تواند میزبان مسابقات مختلف باشد.

ورزشگاه مس جدید: میزبان آن!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در سال 1384 که تیم فوتبال مس کرمان اولین حضور خود در لیگ برتر را داشت، هنوز خبری از افتتاح ورزشگاه بهنار کرمان نبود و تنها ورزشگاهی بود که توانست حداقل ها را برآورده کند. استانداردهای میزبانی مسابقات لیگ برتر مس. شهر کرمان یک ورزشگاه سابق سلیمی کیا در میدان باغ ملی داشت.

به همین دلیل روند بازسازی ورزشگاه سلیمی کیا در این سال ها که نزدیک به دو سال به طول انجامید سرعت بیشتری گرفت و این ورزشگاه به حداقل استانداردها برای میزبانی از مسابقات لیگ برتر مس رسید که البته سخت گیری های امروزی هم نبود. در پذیرش مس. کرمان یک فصل در لیگ برتر بازی می کند.

با تکمیل ورزشگاه باهنر کرمان در سال 1395 و افتتاح این ورزشگاه و بازگشت بازی های مس کرمان به این ورزشگاه، ورزشگاه سلیمی کیا عملاً از محل نگهداری و اجاره باشگاه مس کرمان خارج شد تا روند واگذاری این ورزشگاه آغاز شود. ورزشگاه رسما شروع به کار کرده است و پس از گذشت چند سال دیگر زمین چمن مصنوعی این ورزشگاه نمی تواند میزبان ابتدایی ترین مسابقات رسمی باشد و تجهیزات و تاسیسات این ورزشگاه نیز از آسیب و حتی سرقت در امان نخواهد بود. به طوری که در دراز مدت این ورزشگاه به سرعت به مرحله انقضای خود می رسد و دیگر حتی قادر به برگزاری مسابقات نخواهد بود. دسته بندی اولیه را ندارد.

2049417

حالا با افتتاح ورزشگاه اختصاصی مس کرمان بیم آن می رود که این سرنوشت برای ورزشگاه باهنر کرمان تکرار شود. ورزشگاهی که دو سال پیش با صعود مس کرمان به لیگ برتر ارتقا یافت، امکانات بسیار خوبی برای میزبانی مسابقات فوتبال دارد.

زین بالاخره تمرکز باشگاه مس کرمان روی ورزشگاه اختصاصی خود خواهد بود و این ورزشگاه به تدریج از اجاره این باشگاه برای حفظ و نگهداری آن خارج می شود و اینجاست که باید برای حفظ و احیای این ورزشگاه برنامه ریزی دقیقی انجام شود. تا دیگر سرنوشت ورزشگاه سلیمی کرمان برای او تکرار نشود.

با توجه به هزینه های بسیار بالای نگهداری و تعمیرات ورزشگاه، قطعا مدیریت ورزش استان باید برنامه ریزی دقیقی برای این موضوع داشته باشد و این ورزشگاه که در سال های اخیر نشان داده است پتانسیل تخریب و استهلاک دارد، دچار مشکل می شود. سرنوشتی مشابه سایر مراحل سنی آن. در شهرهایی مثل کاشان و قم و … عذاب نکشید.

مجله اخبار فوتبال داخلی