ورود کاسبان به تاریخ VAR/پشت صحنه حادثه ای که باعث شد کمک داور ویدیویی نداشته باشیم

می شنویم که برخی از معامله گران مخالف ورود VAR در ایران هستند و اجازه نمی دهند فناوری کمک داور ویدیویی به این زودی وارد کشورمان شود!



سرویس داخلی اخبار فوتبال

خداداد افشاریان در تیرماه 1400 درباره VAR گفت: اولین جلسه معرفی این فناوری در فدراسیون برگزار شد، اما روند استفاده از آن زمان بر است. در حال حاضر هیچ مشکلی به جز مشکلات آموزشی و اداری وجود ندارد. تمامی کارگروه ها در حال پیگیری روند مربوطه هستند و نامه مورد نظر به فیفا ارسال شده است. با این روند پیش بینی می شود تا 9 ماه آینده یعنی پایان نیم فصل دوم (لیگ بیست و یکم) از VAR در فوتبال ایران استفاده شود!

در یکی دو فصل اخیر اشتباهات قابل توجهی از سوی داوران در مسابقات لیگ برتر رخ داده است که به دلیل کمبود امکاناتی مانند سیستم رادیویی نمی توان بیش از این انتظار داشت. کمبود VAR را می توان مشکل اصلی فوتبال کشورمان دانست که سران فدراسیون فوتبال در مقاطع مختلف درباره آن اظهار نظر کردند اما این موضوع را باز نکردند. معرفی VAR به کاهش خطاهای داوری کمک می کند و اعتراضات به داوری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

گویا سال گذشته هم به وزیر ورزش قول داده بودند که این فناوری تا سه ماه دیگر وارد ایران شود اما بعید به نظر می رسد در سه سال آینده شاهد چنین اتفاقی باشیم.