وقتی ترابی ناجی ایران شد (عکس)

ترابی با وجود اینکه امسال نتوانسته برای پرسپولیس گلزنی کند اما با حضور کی روش در تیم ملی در ترکیب ایران مقابل اروگوئه قرار گرفت و جلوتر از علی قلی زاده و وحید وارد زمین شد. امیری و حتی مهدی طارمی که در مدت 68 دقیقه حضورش در زمین عملکرد قابل دفاعی داشت.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تغییر سرمربی تیم ملی برای برخی بازیکنانی که در گذشته دعوت نشده بودند یا فرصت کمتری برای بازی داشتند، اتفاق مثبتی بود و در این بین مهدی ترابی نیز به زمین اصلی بازگشت. . پس از سه سال انتظار، با بازگشت کارلوس کی روش که از راه رسید و جمعه شب بازی مقابل اروگوئه را آغاز کرد.


سرویس خبر شماره: 1845171
03 مهر 1401 ساعت 01:18
6.5 هزار |

0نقطه نظر

دفاع از دروازه با سر؛

مهدی ترابی که آخرین بار در هفته دوم رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 مقابل هنگ کنگ برای تیم ملی ایران به میدان رفت و زیر نظر مارک ویلموتس بازی کرد، از آن زمان تاکنون هرگز فرصت حضور در ترکیب اصلی تیم ایران را نداشته است. اتفاقی نیفتاد که بازی تدارکاتی مقابل اروگوئه در این زمان به پایان برسد.

بازگشت به لیست تیم ملی پس از سه سال و نمایش درخشان مقابل اروگوئه جایگاه ملی پوش پرسپولیس را ثابت نگه داشت.

وقتی ترابی ناجی ایران شد (عکس)

حالا مهدی ترابی که تنها دو بار به عنوان بازیکن تعویضی در 10 بازی مرحله مقدماتی جام جهانی آسیا به میدان رفت، در اولین بازی تیم ملی با سرمربیگری کی روش عملکردی از خود به نمایش گذاشت که نباید در دیدارهای آینده به او فرصت بازی بدهد. شاید به گزینه اصلی سرمربی ایران تبدیل شود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

اگرچه این بازیکن در ابتدای نیمه دوم اولین موقعیت خطرناک را برای تیم ملی ایران ایجاد کرد و تقریباً دروازه اروگوئه را باز کرد، اما عملکرد درخشان او در یک بازی تدافعی بیشتر به چشم آمد؛ در حالی که بازی 0-0 بود دروازه ایران را نجات داد.

ستاره پرسپولیس که در تابستان 2020 به العربی رفت و به دنبال تجربه بازی در قطر بود تا جایگاه ثابتی در تیم ملی به دست آورد، خیلی سریع به تیم سرخپوشان بازگشت اما با این وجود به این نتیجه رسید. شانس حضور در تیم ملی و حفظ آن در ماه های منتهی به جام جهانی.

ترابی یک دقیقه قبل از تعویض، روی توپ ارسالی بازیکنان اروگوئه از گوشه چپ زمین در مقابل تیرک دور زمین قرار گرفت و درست در آستانه باز شدن دروازه تیم ملی با ضربه ای توپ را مهار کرد. ضربه سر زد و اجازه گل باز ایران را نداد.