وقتی لوکیشن یحیی و مجیدی عوض شد (تصویر)

در ششمین بازی اردیبهشت 1380 که 22 سال پیش برگزار شد و ایران با یک گل مغلوب کانادا شد، میروسلاو بلازوویچ از دقیقه 46 با یحیی گل محمدی جایگزین فرهاد مجیدی که در خط حمله بازی می کرد، شد. موفق نشد و ایران قافیه پایانی را به کانادا واگذار کرد. در آن سال و چند ماه بعد ایران میزبان این مسابقات بود و با حضور تیم هایی از آفریقای جنوبی، بوسنی و هرزگوین و عمان به مقام قهرمانی رسید.



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1923493
06 مه 1402 در 02:54 ب.ظ
1.5 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

برگه ای از تاریخ؛

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، ایران مدت هاست دیدارهای تدارکاتی را با حضور در جام های چهارجانبه برگزار می کند که بیشتر آنها از سال 1376 تا 1390 با نام ال جی برگزار شد و ایران با 4 عنوان قهرمانی بیشترین قهرمانی را از آن خود کرد. عنوان قهرمانی لیگ را در این رقابت ها به دست آورد و پس از ایران، کره جنوبی با سه عنوان قهرمانی لیگ و اروگوئه با دو عنوان بیشترین قهرمانی را در این دوره از مسابقات کسب کردند.

این مسابقات 21 بار برگزار شده و در برخی سال ها شاهد برگزاری مسابقات متعددی در کشورهای مختلف بوده ایم. در سال 2001، دو بار برگزار شد. در یکی از این مسابقات که به میزبانی مصر برگزار شد، تیم ملی ایران در دو دیدار 4-6 اردیبهشت ماه امسال مقابل کره جنوبی و کانادا با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. دیدار فینال بین مصر و جنوب گره برگزار شد و چشم بادامی در فینال این رقابت ها که در ورزشگاه ملی قاهره برگزار شد با یک گل مصر را شکست داد تا در اولین حضور خود در این رقابت ها به مقام قهرمانی دست یابد.

در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980، هر سال یک جام چهارجانبه با حضور ایران برگزار می شد، جامی که در سال 2001 برای ایران خوشی نداشت.

وقتی لوکیشن یحیی و مجیدی عوض شد (تصویر)