وقتی همه سقف قرارداد را دور می زنند!

سقف قرارداد به راحتی دور می زند!
رحمتی صادقانه به مشکلی اشاره کرد که خیلی ها آن را انکار می کنند و به تاثیر اندک تعیین سقف قرارداد اشاره کرد و افزود: فکر می کنم اولین باری که این مشکل پیش آمد و اولین قرارداد زیر ذره بین فوتبال ایران قرارداد من بود. . از سپاهان به استقلال آمدم و بعد از آن به فدراسیون رفتم که حتی آقایان کفاشیان، تاج، عزیزمحمدی و علیپور قرارداد 350 میلیونی من را تایید کردند. اما راستش را بخواهید رقم قرارداد من در آن سال 350 میلیون نبود. حقیقت را باید گفت. بسیاری از بازیکنان سقف قرارداد را در آن سال دور زدند. بسته به شرایط، بودجه و تعیین هدف، باشگاه ها سقف قرارداد را دور خواهند زد و هیچ کس از آن پیروی نخواهد کرد. ما نیز به عنوان آلومینیوم از این مشکل رنج خواهیم برد.

بخشی از صحبت های سرمربی عالمی در نشست خبری اخیر به موضوع سقف قرارداد و تاثیر آن اختصاص داشت که رحمتی با مثالی جالب توضیح داد.

طبق سقفی که داریم پیش میرویم
یکی از جالب ترین قسمت های این جلسه صحبت های رحمتی درباره سقف قرارداد و تاثیر آن بر تیم آلومینیوم و کل فوتبال ایران بود. وی با اشاره به اینکه این سقف از قبل در آلومینیوم وجود داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به قراردادهای دو ساله ای که سال گذشته داشتیم سقفی برای تیم تعیین کردیم. ما به هیچ عنوان از این سقف فراتر نرفته ایم و بر اصول خود مانده ایم. کسانی بودند که درخواست بیشتری داشتند، اما ما محکم ایستادیم و اعلام کردیم که آن پول را پرداخت نمی‌کنیم و تا سقفی که در اختیار داشتیم، پیش رفتیم.»

یکی از کمبودهای تیم ما کمبود بازیکنان جوان بود
سرمربی تیم آلومینیوم درباره قراردادهای تیمش گفت: برای جذب این بازیکن ساعت ها با کادر فنی و مدیرعامل باشگاه صحبت کردیم. کیانوش کیا را در 17 سالگی در لیگ قهرمانان آسیا به زمین فرستادم، بنابراین به او ایمان دارم. من احسان حسینی را در پدیده به زمین فرستادم، پس بدون شک به آن دسته از افرادی که وارد تیم شده اند، ایمان دارم، امسال سعی کرده ایم میانگین سنی را پایین بیاوریم و تیم را جوان تر کنیم. مطمئن باشید در بازی های کور کم کم این افراد به ما اضافه خواهند شد. آریا کیا و سلیمان زاده از تیمی که در فینال پلی آف برای ما بازی کرد جدا شدند. در خصوص تبادل پورحمیدی و آریا کیا این پیشنهاد را داده ایم و بین دو باشگاه توافق شده و اگر اتفاقی نیفتد این تبادل صورت می گیرد. در مورد سلیمان زاده، باشگاه مس با پرداخت 2 میلیارد تومان به ما موافقت کرد. یکی از کاستی های تیم ما کمبود بازیکن جوان بود که فصل قبل مدتی نیمکت نشین بودیم. شاید اگر دستمان در فینال پلی آف باز بود، وضعیت مان کمی بهتر می شد، اما حالا فکر می کنیم در 30 دقیقه پایانی فینال جام حذفی، نقاط ضعف تیم را از بین ببریم. البته برای جذب 3 بازیکن آخر که در طول مسابقات به ما کمک خواهند کرد، با وسواس بیشتری هزینه خواهیم کرد.



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1831820
12 جولای 1401 در 1:52 ب.ظ
1.2K امتیاز خبر|

1نقطه نظر

حکایت جالب رحمتی از یک اتفاق عادی;

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سید مهدی رحمتی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اراک درباره شرایط تیمش برای فصل جدید گفت: تقریباً در پایان فصل گذشته به ترکیب اضافه شدیم. تیمی با میانگین سنی 32 سال داشتیم. با توجه به بحث هایی که با هیئت مدیره کارخانه و باشگاه داشتیم و در برنامه کوتاه مدتی که ارائه کردیم تصمیم گرفتیم امسال دو هدف داشته باشیم. یکی حفظ شخصیت و جایگاه قبلی تیم و دو جوانتر شدن تیم نسبت به سال قبل. همه افرادی که می بینید به جز دو نفر بقیه 21-22 سال و حداکثر 25 سال سن دارند.
همه افرادی که جذب کردیم حداقل در یک رده تیم ملی بازی کرده اند. برای جذب بازیکن به چند نکته فکر کردیم. شخصیت و توانایی فنی بازیکن دو نکته مهم در این زمینه بود. مهمتر از آن، ما توانستیم ساختار اصلی تیم را نسبت به سال قبل حفظ کنیم. قرارداد قائد رحمتی را تمدید کردیم، توانستیم محمدزاده را حفظ کنیم. خود این بازیکنان می خواستند بمانند و بازی کنند.

فوتبال ایران فاقد مهاجم و گلزن خوب است
وی در پاسخ به سوالی در مورد جذب مهاجمان برای فصل جدید تاکید کرد: از مشکلات سال گذشته تیم مطلع هستیم. یکی سن تیم و دیگری مشکل گلزنی. این مشکل همه فوتبال ایران است که مهاجم و گلزن خوب خیلی کم داریم. شما سه گلزن اول را نگه دارید، همه خارجی هستند. برای حل مشکل هجومی تیم برنامه هایی داریم که حتما در آینده اجرا خواهیم کرد.
نزدیک به 65 تا 70 درصد افرادی که به دنبال آنها بودیم جذب شده اند و تیم کامل است. ما توانستیم زودتر از سال های گذشته و با حضور هر چه بیشتر تمرینات را شروع کنیم تا فصل بدنسازی را از دست ندهیم. فکر می کنم 2-3 بازیکن دیگر به تیم ما اضافه شوند که به احتمال زیاد همان هایی هستند که برای تقویت خط حمله در نظر داریم.