وقت اضافه لیگ به سبک جام جهانی!


سرویس خبر شماره: 1867283
8 فوریه 1401 ساعت 16:30
767 امتیاز خبر

1نقطه نظر

پیشنهاد یکی از اعضای کمیته داوران پس از فولاد – پرسپولیس

وی با اشاره به تاثیر این موضوع بر بازیکنان گفت: هرچه قواعد بازی توسط داوران بیشتر شود، مربیان و بازیکنان بیشتر متوجه می شوند که این ترفند بی فایده است و هر چقدر هم که زمان از دست بدهند به ضررشان تمام می شود. معمولا تیم‌های برنده زمان را از دست می‌دهند، اما اگر داوران زمان را دقیق محاسبه کنند، تیم‌های برنده نیز متوجه خواهند شد که زمان را از دست خواهند داد و باعث توقف کمتری خواهند شد.

در همین راستا با علی خسروی یکی از اعضای کمیته داوران فدراسیون فوتبال تماس گرفتیم و این موضوع را از وی جویا شدیم. خسروی پاسخ داد در طول جام جهانی، سه نفر زمان بازی را محاسبه کردند. داور وقت گرفت و با کمک داور ذخیره و یک نفر در اتاق VAR اعلام کرد و هر سه مجموعا وقت اضافه را محاسبه کردند. ما در ایران چنین امکانی نداریم. ما در دربی پایتخت فقط کمک داور ذخیره داریم و VAR نداریم و خود داور باید وقت اضافه را محاسبه کند و با مشورت دستیارانش می تواند تصمیم بگیرد.

1405305

خسروی افزود: در دو بازی این هفته چند وقت تلف شده اعلام شد اما باید در نظر گرفت که در حال حاضر زمان از دست رفته روی گل، مصدومیت و تعویض بسیار زیاد است و داور به تنهایی نمی تواند زمان از دست رفته را دقیق محاسبه کند. از این به بعد باید بیشتر مراقب باشیم و فکر می کنم کمیته داوران باید این موضوع را به داوران بسپارد.

خسروی در پایان خاطرنشان کرد: در هفده هفته دیدیم که همه تظاهرات ها از روی نیمکت ها شروع می شود و نیمکت های ما فقط پنج متر از زمین فاصله دارند و قابل دسترسی هستند. در این شرایط نمی‌توانیم ادامه دهیم و بهتر است مانند مسابقات قهرمانی انگلیس نیمکت‌ها را به سمت بالا (زیر همگانی) ببریم تا کسی وارد زمین نشود و فقط سرمربی و سرپرست تیم در کنار زمین بایستند. در این شرایط اگر کسی باید بیاید، داور چهارم اشراف بیشتری دارد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

این ایرادات در شرایطی مطرح می شود که یکی از اقدامات فیفا برای جلوگیری از از دست دادن زمان بازی در جام جهانی 2022 قطر، محاسبه دقیق وقت اضافه بود. اتفاقی که اگر در لیگ برتر ایران رخ دهد می تواند از اتلاف وقت بازیکنان تیم ها جلوگیری کند.

او ادامه داد: حالا که داوران ما دیگر کمک داور ذخیره و کمک داور ویدیویی را ندارند، می توانند با کمک اول و داور چهارم مشورت کنند و دقیق تر باشند. در واقع این یکی از کارهایی است که می توانیم به داور چهارم بسپاریم و به او بگوییم وقت اضافه به داور پیشنهاد دهد. قبلا هیچ امکاناتی نداشتیم اما در این مورد با داور چهارم مشورت کردیم تا زمان دقیق را اعلام کنیم. وقت اضافه بخشی از زمان قانونی بازی است و باید به مسابقه اضافه شود.

علی خسروی، عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال معتقد است که محاسبه دقیق وقت اضافه می تواند بازیکنان را از اتلاف وقت نجات دهد.

وقت اضافه لیگ به سبک جام جهانی!

سپس از این عضو کمیته داوران درباره اعتراض نیمکت تیم به تصمیمات داوران جویا شدیم که او پاسخ داد: کمیته انضباطی باید در رسیدگی به شکایات و گزارشات داوران حضور بیشتری داشته باشد. همین اعتراضات است که عنان کار را از دست داور بیرون می کند. باید سختگیر باشه بی فایده است که در ابتدای فصل بگوییم سخت خواهیم بود، اما سخت نگیریم. مسئولان و داوران باید سختگیرتر باشند و قوانین را اجرا کنند. آنچه به داوران محول می شود باید از دقیقه اول بازی اول تا پایان آخرین بازی هفته سی ام اجرا شود.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، دیدار فولاد و پرسپولیس با برتری یک بر صفر شاگردان نکونام به پایان رسید و اعضای تیم فوتبال پرسپولیس پس از پایان بازی به شدت به اتلاف وقت بازیکنان حریف اعتراض کردند. همچنین در دیدار گلگهر و مس رفسنجان نیز چنین اتفاقی رخ داد و شاگردان امیرقلانوی معتقد بودند حامد لک دروازه بان مس در جریان بازی قصد دارد با برهم زدن جریان بازی، نتیجه را به نفع تیمش حفظ کند. بازی