وینگر سابق لیورپول با غلبه بر اولتراها توانست در اولین پست مربیگری 13 امتیازی پیش بیفتد – لیورپول اف سی

«لازم نیست تصمیمات را دوست داشته باشید، اما باید به آنها احترام بگذارید. به بازیکنانم می‌گویم: واقعاً فکر می‌کنید من علیه گروه کاری انجام دهم؟ من هم مثل شما می خواهم برنده شوم.»

با 20 بازی انجام شده، 15 برد، سه تساوی و تنها دو باخت کسب کرده اند.

اوضاع برای آلبرت ریرا که اولین کنفرانس مطبوعاتی او به عنوان سرمربی المپیک لیوبلیانا پس از سقوط توسط اولتراهای نقاب زده کنار گذاشته شد، نمی توانست بدتر از این باشد.

بازیکنان خودخواه هستند، شما همیشه فکر می کنید که باید بازی کنید، اما یک سرمربی فقط می تواند 11 بازی کند.

اما هدایت المپیا به عنوان قهرمانی در اولین فصل خود به عنوان سرمربی، پس از جنجال هایی که پیرامون آن روزهای ابتدایی سرمربیگری به وجود آمد، ممکن است از همه مهمتر باشد.

https://www.thisisanfield.com/2023/02/ex-liverpool-winger-overcame-ultras-to-take-13-point-lead-in-1st-job-as-manager/ منبع:

آخرین جام آنها Pokal Slovenije در فصل 2020/21 بود، با یک تساوی در مرحله یک هشتم نهایی مقابل NK Nafta 1903 که هنوز در ماه مارس باقی مانده است زیرا ریرا و بازیکنانش به دنبال یک دوبل بالقوه هستند.

شنبه شاهد از سرگیری NK Olimpija Ljubljana در PrvaLiga خواهیم بود و یک وینگر سابق لیورپول از شروعی غالب در سرمربیگری برخوردار است.

المپیک در لیگ برتر اسلوونی 13 امتیاز با اف سی کوپر فاصله دارد، پیش از از سرگیری آن پس از دو ماه تعطیلات زمستانی.

لیورپول، انگلیس - چهارشنبه، 8 آوریل 2009: لوکاس لیوا، آلبرت ریرا و ژابی آلونسو از لیورپول با طلسم قبل از بازی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل چلسی در آنفیلد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

ریرا به درستی به خاطر حضورش در المپیک تا کنون مورد تحسین قرار گرفته است تحلیل کل فوتبال با اشاره به تأثیر هموطن پپ گواردیولا بر سیستم او در باشگاه اسلوونیایی.

نیوکاسل، انگلیس - یکشنبه، 28 دسامبر 2008: ژابی آلونسو و آلبرت ریرا تعویض های لیورپول در جریان بازی لیگ برتر مقابل نیوکاسل یونایتد در سنت جیمز پارک روی نیمکت.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

او گفت: «این یک ناامیدی کامل از سوی من بود، اما چیزی علیه رافا نبود.

شنبه دیدار با NK براوو را به همراه دارد که در اکتبر شکست 6-1 را به المپیک وارد کرد اما در حال حاضر هفتم لیگ 10 تیمی و 26 امتیاز کمتر از تیم ریرا است.

هنوز 16 بازی برای انجام در PrvaLiga باقی مانده است، اما بدون شک این باشگاه از پایتخت یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ است.

اگر آنها این کار را در ماه مه انجام دهند، اولین قهرمانی المپیک از سال 2017/2018 و تنها سومین قهرمانی لیگ برتر در طول تاریخ کوتاه و 18 ساله آنها خواهد بود.

ریرا به عنوان بازیکن سه بار قهرمان لیگ شد، دو بار با گالاتاسرای و یک بار با المپیاکوس، در حالی که سوپرکاپ ترکیه را با گالاتاسرای و کوپا دل ری را با رئال مایورکا نیز بالای سر برد.

در مصاحبه با ورزشکاران در ماه سپتامبر، ریرا از نحوه خروج خود ابراز پشیمانی کرد و اصرار داشت که اکنون رویکرد متفاوتی با بازیکنانش در پیش گرفته است.

این یک شروع قابل توجه به عنوان یک مربی از بازیکنی است که بین سال های 2008 تا 2010 دو سال را در لیورپول گذراند و 56 بازی را انجام داد و پس از انتقادهای عمومی از رافا بنیتز در شرایط سختی جدا شد.

اما هفت ماه بعد، این بازیکن اسپانیایی از یک معرفی فاجعه‌آمیز سرپیچی کرد و هواداران نگرانی‌های خود را در مورد مالکیت باشگاه ابراز کردند و اکنون تیمش در صدر لیگ برتر قرار دارد.

آخرین بازی آنها قبل از تعطیلات نیز بزرگترین پیروزی فصل خود را تا کنون به ارمغان آورد و NK Tabor Sezana را 8-0 با هفت گلزن مختلف – از جمله دو گل به خودی – شکست داد.