پادوانی در جوانی کنج عزلت را انتخاب کند!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال” و به نقل از خبرآنلاین، پنجره نقل و انتقالات استقلال به دلیل پرداخت بدهی های میلیچ و پین باز شد اما خوان سومی سومی هم باقی مانده است. وضعیت مالی استرا با توجه به نوسانات بازار ارز هر روز در حال افزایش است! یعنی اگر چند روز پیش استقلالی ها می توانستند با پرداخت 50 میلیارد این معامله را ببندند، الان باید چیزی نزدیک به 80 میلیارد خرج کنند و اگر کمی بیشتر دستشان را بگیرند، این مبلغ بیشتر هم می شود. چنین اتفاقی برای باشگاهی که دائماً از بحران مالی رنج می برد، خودآزاری است و مدیران استقلال باید هر چه زودتر پرونده مالی استرا را ببندند تا بیشتر از این متضرر نشوند. از طرفی این روزها برخورد باشگاه استقلال با سرمایه های خودش مثل سیاوش یزدانی هم جای تامل دارد و تاکنون مورد انتقاد صاحب نظران قرار گرفته است. البته در کنار این خبر باید ماجرای معلول شدن پادوانی بر اثر حضورش در تیم استقلال را هم اضافه کنیم. همه این بهانه های جدید باعث شده تا فتح الله زاده و سایر مدیران استقلال در صدر خبرها قرار بگیرند. به همین منظور به سراغ امیررضا واعظ مدیرعامل سابق استقلال رفتیم تا با او اتفاقات اخیر باشگاه استقلال را تحلیل کنیم.

پس اگر پادوانی بیمه بود آیا می توانست پولش را از بیمه بگیرد؟
دقیقا همینطوره آیا بازیکنی که باشگاه می خرد جزء سرمایه او محسوب نمی شود؟ در چنین شرایطی دیوان محاسبات نباید به این سوال بپردازد و از باشگاه استقلال بپرسد که چرا سرمایه خود را بیمه نکرده است؟ آیا این اتفاق پادوانی برای بازیکن دیگری تکرار نمی شود؟ نمونه ایرانی محمد پارسا نبود، حالا پادوانی است که باید تا آخر عمر روی ویلچر بنشیند و هیچ تضمینی نیست که این اتفاق برای بازیکن دیگری در بازی بیفتد. حالا پادوانی در جوانی کنج عزلت را انتخاب کند!

استقلال توانست بدهی میلیچ و گابریل پین را بپردازد. با وجود شرایط اقتصادی و نوسانات ارزی، نظر شما در مورد پرونده آسترا چیست؟
در هر صورت وضعیت پولی کشور بسیار متزلزل است و باشگاه باید تا حد امکان از استخدام مربی و بازیکن خارجی خودداری کند. آنها باید توجه داشته باشند که در چنین شرایطی می توانند یک بازیکن را با همین توانایی به داخل جذب کنند. متأسفانه چون باشگاه های ما در اختیار دولت است، رهبران ما فقط یاد گرفته اند که پول خرج کنند و ضرر آن کار را کارخانه ها به آنها می دهند. نکته دیگر اینکه با شرایط بازار ارز باید تمام تعهدات مالی که در قبال خارجی ها دارند را بپردازند تا بیشتر از این متضرر نشوند.

پادوانی در استقلال مصدوم شد اما این روزها با بی توجهی سران باشگاه استقلال مواجه شده است! و این در حالی است که هنگام مصدومیت، مدیران استقلال در هیجان وعده های مالی چشمگیری دادند که به مرور زمان به فراموشی سپرده شد!
در دنیای حرفه ای فوتبال معمولا بازیکنان بیمه هستند و وقتی اینطور مصدوم می شوند بیمه به آنها پول می دهد. نکته اینجاست که هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دولتی هستند و سازمان های دولتی طبق قانون موظف هستند وجوه آنها را بیمه کنند. سوال من این است که سرمایه این دو باشگاه چیست؟ مگر اینکه فوتبال به عنوان یک ورزش سرمایه انسانی آن باشد، سرمایه یک باشگاه دولتی منابع انسانی آن است. این بازیکنان به عنوان سرمایه برای باشگاه های استقلال و پرسپولیس که در اختیار دولت هستند محسوب می شوند و طبق قانون موظف به تامین این سرمایه هستند.

واعظ آشتیانی، مدیرعامل سابق استقلال از آخرین وضعیت مدیریتی این تیم می گوید.

پادوانی در جوانی کنج عزلت را انتخاب کند!

نظر شما درباره برکناری سیاوش یزدانی چیست؟ پایتخت استقلال نیست؟
نمی دانم بین سیاوش و سرمربی اش چه گذشت. اما من فقط می دانم که این روشی نیست که با یک بازیکن حرفه ای رفتار شود. در اروپا با سرمایه خود اینطور رفتار نمی کنند. اگر مربی بازیکنی را نمی خواهد باید بتواند با فروش او درآمدزایی کند. اما اینجا یک سوال پیش می آید که مربی مناسب در ایران تا کجاست؟



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1866957
07 فوریه 1401 ساعت 08:03 |
3.3 هزار |

0نقطه نظر