پاسخ وکیل پرسپولیس به کسر امتیاز قرمزها



هومن هدایتی در خصوص رای کمیسیون انضباطی مبنی بر کسر یک امتیاز و جریمه 10 میلیاردی باشگاه پرسپولیس به دلیل اخذ مالیات از گیورگی گلسیانی، گفت: در ماده هشت دستورالعمل قرارداد، پرداخت دلاری قراردادها برای شهروندان ملی ممنوع است. هدف این بند کاملاً شهروندان ملی است. از نظر دستور زبان فارسی، از این سوال استفاده کردیم که چه کسی و چه چیزی موجودیت و بند را پیدا کنیم. این را در کلاس سوم خواندیم. اگر از همین اصل استفاده کنیم، مشخص می شود که قانونگذار خواسته است از اتباع ملی مالیات بگیرد. اگر مقررات ما ناقص است، نباید جریمه شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرداخت مالیات گلسیانی را باشگاه پرسپولیس بر عهده گرفت؟ او گفت نه! در قرارداد ما به صراحت نوشته شده که باشگاه از طرف بازیکن این پول را پرداخت می کند. در متن انگلیسی از کلمه “In the name of” استفاده شده است. تصمیم مقابل پرسپولیس فقط تحت تاثیر ماجرای سپاهان بود.

وکیل باشگاه پرسپولیس گفت: باشگاه سپاهان به دلیل تخلف از سقف قرارداد در مورد هفت نفر جریمه شد، در حالی که در مورد مالیات، مقررات حاکم بر قراردادها تحریمی پیش بینی نکرده بود و اعمال تحریم با خلاقیت و ابتکار کمیته انضباطی ماده 117 مورد استناد تاکید می کند که موضوع حقوقی مجازات باید به قوه قضاییه تفویض شود. اما در کجای دستورالعمل حاکم بر قراردادها، بحث تعیین جریمه مالیاتی به کمیته انضباطی واگذار شده است؟

هدایتی درباره جریمه 10 میلیاردی باشگاه پرسپولیس و اینکه آیا پرونده را به کمیته استیناف ارجاع می دهند؟ پاسخ داد: بله حتما به کمیته استیناف می رویم. جریمه 10 میلیاردی برای ما خیلی سنگین است. کل مالیات گلسیانی چقدر است؟ فکر نمی کنم کل مالیات 2 میلیاردی باشد که 10 میلیارد جریمه شدیم.

وی ادامه داد: در جلسه کمیسیون انضباطی پنج ابهام مطرح و چهار ابهام به طور کامل رفع شد و تنها بحث مالیات گلسیانی باقی ماند. کمیته انضباطی در رای خود کمی عجول است. ما به عنوان طرف قرارداد می گوییم مالیات بر عهده بازیکن است. از گلسیانی بپرسید چه کسی باید مالیاتش را بدهد؟ هیچ ابهامی در این موضوع وجود ندارد. هر بار که بخشی از قرارداد بازیکن را پرداخت می کنیم، مبلغ مالیات را نیز کسر می کنیم. همانطور که ماده 86 مالیات های غیرمستقیم می گوید هر زمان که پرداخت می کنید باید مالیات نیز بپردازید. کمیته انضباطی نیز باید به خواسته متولیان مطالبات مراجعه کند. رگولاتورها و طرفین قرارداد مدعی هستند که مالیات بر عهده بازیکن است.

بیشتر بدانید:

فوری یک امتیاز رسما از پرسپولیس کسر شد/ اعلام رسمی رای کمیسیون انضباطی در مورد گلسیانی



سرویس داخلی اخبار فوتبال