پاس گل واتارو اندو در افتتاحیه جام ملت های آسیا – با ستاره تاکومی مینامینو – باشگاه لیورپول

واتارو اندو کاپیتان ژاپن بود و در اولین بازی خارج از خانه خود از لیورپول در جام ملت های آسیا با نتیجه 4-2 مقابل ویتنام پیروز شد و همچنین یک پاس گل برای تاکومی مینامینو داد.

اندو قرار است برای مدت طولانی از مرسی ساید دور شود زیرا با کشورش برای کسب مدال نقره رقابت می کند و جام ملت های آسیا از 12 ژانویه تا 10 فوریه برگزار می شود.

یکشنبه شاهد بازی های گروهی ژاپن با پیروزی مقابل ویتنام بود که هافبک لیورپول 90 دقیقه کامل به عنوان کاپیتان بازی کرد.

این بازیکن سابق قرمزها در مینامینو بود که دروازه را باز کرد، اگرچه ژاپن به زودی پس از آن که نگوین دین باک نوجوان برای ویتنام به تساوی رسید، عقب نشینی کرد.

ویتنام در دقیقه 33 با فوروارد فام توان های پیش افتاد که یک برتری شوکه کننده را به دست آورد، اما اندو توانست مینامینو را برای گل تساوی در اوج نیمه اول به ثمر برساند.

دوحه، قطر - یکشنبه، 27 نوامبر 2022: واتارو اندو ژاپن در جریان بازی گروه E جام جهانی فوتبال 2022 قطر بین ژاپن و کاستاریکا در ورزشگاه احمد بن علی.  کاستاریکا 1-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

و قبل از استراحت، اندو آن را به جلو به Minamino که کیتو ناکامورا را تغذیه کرد، با وینگر ریمز روی پای راست او برید و تلاش درخشانی را برای 3-2 انجام داد.

ژاپن پس از استراحت، روند بازی را کنترل کرد، و سه امتیاز را با دیر رسیدن آیاسه اوئدا به گل تبدیل کرد.

اندو 90 دقیقه کامل را بازی کرد و به گفته FotMob، با بیشترین ریکاوری (12) و بیشترین پاس مشترک به یک سوم پایانی (19)، و همچنین ایجاد دومین موقعیت مشترک (دو موقعیت) از زمین خارج شد.

این مینامینو بود که مسلماً ستاره بود، هرچند، این بازیکن 28 ساله با یک پاس گل به دو گل خود اضافه کرد و همچنین تنها بازیکنی بود که بیش از یک شوت به سمت دروازه شلیک کرد و با سه ضربه از چهار تلاش به هدف برخورد کرد. .

دوحه، قطر - چهارشنبه، 23 نوامبر 2022: تاکومی مینامینو ژاپنی در جریان بازی گروه E جام جهانی فوتبال 2022 قطر بین آلمان و ژاپن در استادیوم بین المللی خلیفه.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

در حالی که او نتوانست در لیورپول نقش اصلی را بازی کند، مینامینو یک بازیکن کلیدی هم برای ژاپن و هم برای باشگاه جدید موناکو است.

در این فصل، او در 16 بازی برای تیم لیگ 1، 5 گل و 4 پاس گل، و همچنین 3 گل و 3 پاس گل در 6 بازی برای ژاپن به ثمر رساند.

بازی بعدی ژاپن روز جمعه عراق است و اندونزی و عراق اولین بازی خود را در گروه D روز دوشنبه برگزار می کنند.

https://www.thisisanfield.com/2024/01/wataru-endo-assists-in-asian-cup-opener-with-takumi-minamino-the-star/ منبع: