پاکو خمس و روحی که در تراکتور دمید


سرویس خبر شماره: 1864680
24 ژانویه 1401 @ 15:43 |
19.3K امتیاز خبر|

11نقطه نظر

چند قدمی بازگشت پرشور به شور قدیمی.

اینکه بعد از مدت ها یک بازی تراکتورسازی باعث شد تا محمدرضا زنوزی مالک این تیم زبان به تیتر اول رسانه ها تبدیل شود، نشان می دهد که صدای پای رقیب پرشور فوتبال ایران در کل شنیده می شود. جهان سطح اول رقابت مدعیان تراکتور برای ادامه این روند نیاز به تقویت و ثبات دارد. این انتظار خیل عظیمی از هواداران در سرتاسر تبریز است.

1791438
سه گل تراکتورسازی مقابل استقلال با حرکات ترکیبی و انفرادی در زمین به ثمر رسید.



مجله اخبار فوتبال داخلی

بنابراین سه مولفه «پرس، مال و مقام» تراکتور را از تیم «چغار و بدن بد» قربان بردیف به تیم «زیبا و دوست داشتنی» پاکو خمس منتقل کرد. تیمی که البته هنوز هم نقاط ضعف زیادی دارد و حتی سرمربی اسپانیایی هم به ضعف های تاکتیکی اعتراف می کند. اما چیزی که پرتو امیدی را در دل TT ها برانگیخته است، روند رو به رشدی است که هر چشم غیر مسلحی می تواند ببیند.

شاگردان پاکو خمس در بازی با استقلال به همین شکل و در زمین موفق به گلزنی شدند. جدایی زیبای محمد آقاجانپور در سمت راست و پاس برگشتی به رضا اسدی که مهاجم جدید این تیم شد و ضربه پایانی در قلب دروازه سید حسین حسینی. می تواند جالب باشد؛ با این حال او با وجود داشتن مهاجم میانی قدرتمندی مانند ریکاردو آلوز، در بازی لیگ برتر با استقلال هام بدون استفاده از آسمان دو بار مقابل حریف آبی پوشان گلزنی کرد.

1791437
پاکو خامس در پایان بازی به جای اعتراض به داور ترجیح داد بازیکنانش را آرام کند. او می گوید: اعتراض حق بازیکنان است، اما من از آنها انتظاری ندارم.

چاغار مفهومی جدید در فوتبال ایران است. فوتبالدوستان و خبرنگارانی که مسابقات فوتبال را دنبال می کردند، این کلمه را از هادی عامل وام گرفته و برای توصیف تیم های سرسخت و جنگنده به کار بردند. اما واقعیت این است که این مفهوم ممکن است برای تراکتور قابل اجرا نباشد. اتفاقا تراکتور خمس تیمی است که برخلاف سایر تیم های لیگ برتری از شرایط بدنی بازیکنان خود کمترین بهره را می برد و تلاش بیشتری برای تکمیل کار خود در زمین می کند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سیاوش یزدانی در بین بازیکنان دو تیم اولین نفری بود که به تمجید از حریف قرمزپوش پرداخت و آنها را تیم ضعیفی خواند که فقط با این روش می توان آنها را شکست داد. اشاره یزدانی به دو پنالتی یمگا بود که استقلال را از شکست نجات داد و او را به مرحله بعد رساند و راه را برای خروج قرمزهای تبریزی هموار کرد.

البته نقاط ضعف تراکتور به نیروی انسانی هم برمی گردد. جایی که شاید بازگشت کاوه رضایی به اوج برای حضور در خط حمله به عنوان چهره ای دونده و پرتلاش و همچنین تقویت تیم در خط دفاعی بتواند همه چیز را برای بازگشت تراکتور به اوج فراهم کند.

اگرچه تراکتور به استقلال باخت اما تمجیدهای زیادی از او شد.

پاکو خمس و روحی که در تراکتور دمید