پایان یک مربی جوان و با انگیزه / مرگ زودرس یک رویا

این انتقال جرارد را تحت فشار قرار داد و به نظر می رسید با هر عملکرد ضعیف کوتینیو، اعتماد هواداران به جرارد بیشتر کاهش می یابد.

جرارد قراردادی 3 و نیم ساله به ارزش حدود 5.5 میلیون پوند در فصل امضا کرده است، اما با وجود پیروزی در 4 بازی از 6 بازی اول خود، سال 2022 سال وحشتناکی برای او بوده است، ویا در 31 بازی فقط 32 امتیاز کسب نخواهد کرد. بازی ها. برنده شد.

به نظر می رسد جرارد می دانست که بازی در فولام پایان دوران حرفه ای او بود. او گفت: «سخت است. من یک مرد هستم، آن را قبول دارم، ناامیدی هواداران را احساس می کنم، خودم هم ناراحت هستم. برای من شخصاً شب سختی بود. باید ببینیم چه می شود. من یک جنگنده هستم، هرگز از هیچ چیزی چه در فوتبال و چه در زندگی دست نخواهم داد.

جرارد در ژانویه گذشته تلاش کرد هم تیمی سابق خود در لیورپول را به صورت قرضی به خدمت بگیرد، و اگرچه عملکرد او متناقض بوده است، این برزیلی تابستان گذشته قراردادی دائمی 17 میلیون پوندی با ویا امضا کرد. اما او هنوز موفق به گلزنی یا پاس گل در این فصل نشده است.

وقتی دوران حضور جرارد در استون ویلا تحلیل می شود، باید نقش فیلیپه کوتینیو هافبک برزیلی را نیز در آن داستان در نظر گرفت.

آنها در تابستان 52 میلیون پوند خرج خالص نقل و انتقالات داشتند اما اکنون تنها با تفاضل گل بالاتر از منطقه سقوط هستند، که ناسف ساویریس و وس ادنز مالکان میلیاردر باشگاه می گویند سه سال پیش وقتی ساویریس گفت “آسمان حد ماست”. اصلاً به این موضوع فکر نمی کردند.

کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس تنها 11 ماه پس از اینکه دین اسمیت هدایت ویلا پارک را بر عهده گرفت، اخراج شد و ویا مائوریسیو پوچتینو، سرمربی سابق تاتنهام را به عنوان جایگزین او هدف قرار داده است، گفته می شود نمایندگان هر دو طرف مذاکراتی را انجام داده اند.

استیون جرارد پس از باخت تحقیرآمیز 3-0 تیمش مقابل فولام، با بیانی خشک و تاکیدی 41 کلمه ای از استون ویلا اخراج شد.

بازی بعدی ویا در خانه برابر برنتفورد یکشنبه است و هنوز مشخص نیست که چه کسی هدایت این تیم را بر عهده خواهد گرفت، اگرچه ویا می تواند به بازیکن سابق گری مک آلیستر که بخشی از کادر مربیگری جرارد بود روی آورد.

ویا اکنون که به دنبال جانشین جرارد است، در جاه طلبی های خود تجدید نظر خواهد کرد. آنها حاضرند یکی از بالاترین دستمزدهای اروپا را برای جذب یک سرمربی بزرگ بپردازند و در این شرایط توماس توخل، سرمربی سابق چلسی نیز در نظر آنهاست. اینکه پوچتینو یا توخل آماده انتقال به باشگاهی هستند که در حال حاضر در خطر سقوط قرار دارد، موضوع دیگری است، اما استون ویلا مصمم است تا به اوج صعود کند و با بودجه زیادی از سرمربی جدید حمایت خواهد کرد.

هواداران مدت‌هاست به جرارد روی آورده‌اند و او در جریان تحقیر او در فولام، در مقابل اعضای هیئت مدیره ویلا که سمت ویژه مدیران را داشتند، هو و انتقاد شده است. پیام سایت باشگاه کوتاه بود. در این بیانیه آمده است: “باشگاه فوتبال استون ویلا می تواند تایید کند که استیون جرارد باشگاه را ترک کرده است. ما می خواهیم از تلاش ها و تعهد استیون تشکر کنیم و برای او در آینده آرزوی موفقیت کنیم.

او همچنین تحت تأثیر از دست دادن سرمربی مایکل بیل قرار گرفت که تابستان گذشته هدایت کوئینز پارک رنجرز را برعهده گرفت. بیل در تمرینات آنقدر چشمگیر بود که امیلیانو مارتینز دروازه بان ویلا گفت که او مانند هر مربی دیگری در تیم است. جانشین او، نیل کریچلی، نمی تواند تاثیر مشابهی بر تیم داشته باشد.



سرویس اخبار فوتبال خارجی