پخش زنده بازی فوتبال ایران ــ عراق و والیبال ایران ــ استرالیا از روبیکا اسپورت مجله اخبار فوتبال

این تیم با پیراهن های قرمز بازی می کرد که اعداد و پرچم ملی افغانستان را نشان می داد اما نام بازیکنان را نشان نمی داد. وی بعدها بازیهای فراوانی برای تیم ملی انجام داد و هماکنون رکورددار تعداد بازی ملی است. از سوی دیگر هیأت رئیسه فعلی اصرار دارد که عزیزیخادم برخلاف ادعایش نتوانسته مصوبه فیفا را برای اساسنامه بگیرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص برگزاری نشست مشترک با اعضای کمیته های بدوی و استیناف انتخابات فدراسیون عنوان کرد: پیرو مصوبه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال که دهم خرداد برگزار شد، مقرر شد مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال برای انتخاب برخی از اعضای هیات رئیسه که شامل رئیس، نایب رئیس اول، نایب رئیس دوم و نماینده باشگاهها در هیات رئیسه فدراسیون خواهد بود در تاریخ ۸ شهریورماه برگزار شود و اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد.

البته وقتی از زبان آقای ماجدی میشنویم که عدهای در هیأت رئیسه فدراسیون بهدنبال سهم خواهی هستند و فقط دو نفرشان با تفکرات ایشان همسو هستند باید فاتحه فدراسیون را خواند. اما به نظرم بیشتر از ایشان آنهایی مقصر شرایط فعلی هستند که با لابیگری بهدنبال رأی بودند. اما دیدید که از آن جمع ۷۰-۸۰ نفره فقط ۹ نفر به من رأی دادند. ما علاوه بر اساسنامه یک مقررات انتخاباتی فدراسیون فوتبال داریم که مصوبه مجمع است و در آن کاملاً توضیح داده شده که یکی از الزامات ثبتنام، همین تأیید پنج نفر مجمع است و این عزیزان در زمان موردنظر نتوانستند این تأییدیه را بگیرند. در هیئت بدوی سه نفر تأیید شدند و خودم شخصا پیگیری کردم تأیید صلاحیت مدارک و مستندات ارائه شده است. با عنایت به الطاف خداوند بزرگ، فرآیند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی طبق جدول زمانبندی در نقشه راه، مقررات انتخاباتی و اساسنامه فدراسیون فوتبال ج.ا.ا طی جلسات متعدد کمیته بدوی انتخابات همه مستندات مرتبط با صلاحیت نامزدها، مورد بررسی دقیق قرار گرفت و پس از طی فرآیند اعتراض نامزدها و بررسی مجدد در کمیته استیناف، نهایتا نامزدهای ذیل جهت احراز پست های هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به شرح جدول آتی این اطلاعیه مورد تایید واقع گردید.

نخستین جام جهانی که در سال ۱۹۳۰ به میزبانی اروگوئه برگزار و قهرمان شد، به طور قابل توجهی با تورنمنتی که امروز میبینیم متفاوت بود؛ زیرا این تورنمنت دعوتی بود و فقط ۱۳ تیم در آن حضور داشتند که هفت تا از آمریکای جنوبی آمده بودند، چهار تیم از اروپا شرکت کردند و مکزیک و ایالات متحده ترکیب را تکمیل کردند. حسن کامرانیفر درباره برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و همینطور تأیید و عدم تأیید صلاحیت کاندیداها گفت: کمیته بدوی و استیناف انتخابات فدراسیون فوتبال کاملاً مستقل هستند که در سال 99 توسط اعضای مجمع به مدت چهار سال انتخاب شدند و هر تغییری در این کمیتهها باید توسط مجمع انجام شود. به هر حال باید پنج نفر از اعضای مجمع در زمان ثبتنام کاندیداها، آنها را تأیید کنند. به گزارش شهرآرانیوز، درحالیکه روز گذشته فدراسیون فوتبال شرایط حضور رسانهها در مجمع انتخاباتی هشت شهریور را اعلام کرد، قرار است امروز نامزدهایی که صلاحیت آنها برای حضور در این انتخابات مورد تایید قرار گرفتهاند در فاصله ۲۱ روز تا شروع مجمع اعلام شود.

با این حال به تصمیمشان در آن روز احترام گذاشتم و الان انتظار دارم آنقدر مرد باشند که برای شرایط این روزهای فوتبال از مردم سایت akhbarfootball عذرخواهی کنند. جالب اینکه علی فلاحتی که به عنوان رئیس جلسات کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال انتخاب شده، چند هفته قبل در مصاحبهای تلویزیونی به حمایت از مهدی تاج پرداخت که این مسئله مورد اعتراض دو نامزد ریاست فدراسیون فوتبال هم قرار گرفت و علیرضا اسدی و امیررضا واعظ آشتیانی با ارسال نامهای به میرشاد ماجدی و حسن کامرانیفر به این موضوع معترض شدند. به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صداوسیما، انتخابات فدراسیون فوتبال روز هشتم شهریور برگزار می شود و از همین رو کمیته بدوی انتخابات بعد از بررسی سوابق و شکایت برخی از نامزدها در نهایت مهدی تاج، سید میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی، به عنوان 3 نامزد ریاست فدراسیون فوتبال انتخاب شدهاند. پیش از این گفته میشد برخی پروندههای باز مانع از تأیید صلاحیت یکی از نامزدها در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به شمار میرود. یکی از نامزدهای صندلی ریاست مهدی تاج، رئیسمستعفی فدراسیون فوتبال است که سال ۹۸ به علت بیماری قلبی از سمت خود کنارهگیری کرد اما بعد از این ماجرا، تاج و اعضای هیئترئیسه وقت به علت عقد قرارداد با مارک ویلموتس که علاوهبر غرامت سنگینی که روی دوش فوتبال ایران گذاشته، با شبهات بسیاری هم همراه بود، دارای پرونده قضایی مفتوح فراوان در دستگاه قضایی هستند.

پروندهای که همچنان باز است و علاوهبر آن در پروندههای دیگری نیز محکومیتهایی صورت گرفته و موضوع اتهامی در مرحله رسیدگی در تجدیدنظر است. در انتخابات سال ۸۶ کفاشیان تنها مدعی بود، در انتخابات سال ۹۰ باز هم کفاشیان قاطعانه رئیس شد و همینطور در انتخابات سال ۹۵ مهدی تاج بدون مشکل، آجرلو و عزیز محمدی را کنار زد ولی این انتخابات حال و هوای رقابتی بیشتری دارد. در دوران مدیریت آجورلو در تراکتور هم این باشگاه در چند مسابقه بدون باز شدن پنجره نقل و انتقالات بهصورت غیرقانونی از عالیشاه و نوراللهی استفاده کرد و محروم نشد. به گزارش برنا به نقل از ورزش سه، محمد شبانه روزنامه نگار مصری خبر داد کارلوس کیروش از حضور دوباره در تیم ملی مصر خودداری کرده و روز دوشنبه ضمن عدم پذیرش پیشنهاد فدراسیون فوتبال مصر برای بازگشت به تیم ملی این کشور، عذرخواهی خود را به مقامات رسمی اعلام نموده است. دبیرکل فدراسیون اضافه کرد: مطابق اساسنامه و همچنین با توجه به برنامه زمان بندی، فراخوان برگزاری این انتخابات تهیه شد که پس از تایید در روزنامه های کثیرالانتشار و سایت فدراسیون منتشر خواهد شد. تیم ملی در این راه، پس از سالها با تیمهای اروپایی همچون مجارستان و کرواسی بازی کرد و در نوروز ۱۳۷۷، در فرانسه اردو برگزار کرد اما در اردوی نهایی تیم ملی که چند روز پیش از آغاز جام جهانی برگزار شد ایران برابر تیم باشگاهی آ.اس.

جبوری یکی از بهترین های نماینده مشهد بود ولی به دلیل مشکلات مالی قرارداد خود را با شهرخودرو فسخ کرد. وی در ادامه بیان کرد: بسیاری از فعالیت های مربوط به برگزاری انتخابات بر عهده کمیته های مرتبط فدراسیون شامل کمیته های بدوی و استیناف انتخابات است که آغاز شده و با توجه به فاصله زمانی باقیمانده تا برگزاری مجمع انتخاباتی در تاریخ هشتم شهریورماه، اولین جلسه با این اعضا هفته گذشته به منظور تبیین و مرور دستورالعمل ها، تدوین تقویم و بررسی مسیر روند انتخابات در محل فدراسیون برگزار شد. هم AFC و هم فیفا هیچ ایرادی نگرفتهاند و من قول میدهم که این انتخابات مطابق با اساسنامه پیش برود و هیچ کاری برخلاف اساسنامه انجام نخواهیم داد و همکاران ما هم در فدراسیون فوتبال میدانند و به همه اعلام کردیم که نه از کسی طرفداری میکنیم و علیه کسی هم نیستیم، این انتخابات به دور از هرگونه طرفداری برگزار خواهد شد و کمیته بدوی و استیناف کاملاً مستقل هستند. این موضوع را میتوان از اختلاف نظر اهالی رسانه و فوتبال در پیشبینی فرد پیروز تشخیص داد به طوری که هیچکس به طور قاطعانه نمیتواند پیروز نهایی را مشخص کند و قطعا مطابق اساسنامه، پیروز انتخابات در دور دوم رای گیریها و با باقی ماندن دو چهره نهایی مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ در شرایطی که پیش از این احتمال عدم احراز صلاحیت مهدی تاج، نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به علت موضعگیریهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود داشت و حتی کار به شکایت وزارت ورزش و جوانان از بانیان پرونده خسارتبار و ننگین مارک ویلموتس هم رسیده بود، بار دیگر رئیس سابق فدراسیون به عرصه رقابت برگشت. یادآوری میگردد طبق تعهدنامه کتبی نامزدها هنگام ثبتنام چنانکه نامزدی تا زمان برگزاری انتخابات از آن تعهد تخطی نماید به جهت مخالفت با نظم عمومی و اخلاق حسنه عدم احراز صلاحیت آن نامزد به اطلاع فیفا، مجمع عمومی و عموم ملت شریف ایران خواهد رسید.» انتخابات فدراسیون فوتبال در تاریخ هشت شهریور برای انتخاب جانشین شهاب الدین عزیزی خادم رئیسمعزول فدراسیون فوتبال و همچنین سایر پستهای هیئترئیسه برگزار خواهد شد. صادقانه عرض میکنم، تنها موضوع این بود که وقتی خبر روی سایت قرار گرفت، کمیته بدوی و استیناف نوشته شده بود، به جهت اینکه باید این خبر از سوی کمیته بدوی اعلام میشد.

میدانید که این بازیها از سرتاسر دنیا خواهان زیادی دارد و این افراد پس از مشخص شدن نتایج اقدام به رزرو هتل و هواپیماها میکنند. میدانید که برای تماشای این مسابقات باید در سایت فیفا ثبت نام کنید. اگر چه در حال حاضر ۵ چهره سرشناس نامزد ریاست شدهاند اما در صورت تایید صلاحیت هر پنج نفر، مسلما از بین عزیزی خادم و بهاروند یک نفر کنار میرود تا آرای این دو نفر تجمیع شود. 18:55 – رسانههای تصویری در حال گزارش لحظه به لحظه حال و هوای مراسم و ارائه آخرین تحلیلها و پیشبینیها از قرعهها هستند. 20:09 – هاجیمی موریاسو سرمربی تیم ملی ژاپن وارد سالن برگزاری مراسم شد. آلسیدس گیگیا، قهرمان تیم ملی اروگوئه در سال ۱۹۵۰ گل پیروزی در مقابل برزیل را وارد دروازه تیم میزبان کرد. تیم تاج که در ورزشگاه امجدیه میزبان این مسابقات بود موفق شد در بازی فینال در حالی که با یک گل از هاپوئل اسرائیل عقب بود، با گلهای غلام وفاخواه و مسعود معینی – تاج در آن سال به عنوان یار کمکی فریدون معینی از پیکان، مسعود معینی از بانک ملی و محمود خوردبین از پرسپولیس را در ترکیب خود میدید – پیروز بازی شد و در نهایت بدون شکست، نخستین باشگاه ایرانی باشد که قهرمانی آسیا را تجربه کرده است.

پس از ایجاد جام جهانی، فیفا و کمیتهٔ بینالمللی المپیک در مورد وضعیت بازیکنان آماتور اختلاف نظر داشتند و بنابراین فوتبال از المپیک ۱۹۳۲ حذف شد. تمام مراحل رسیدگی در کمیته بدوی انجام شد که البته برخی از افرادی که ثبتنام کرده بودند، نقص مدرک داشتند. سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان دیروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سؤال که برخی از کسانی که برای نامزدی فدراسیون فوتبال تأیید شدند، مورد تأیید مردم نیستند، روند تأییدیه به چه شکل است؟ امیر رضا واعظ آشتیانی یکی از نامزدهای فدراسیون فوتبال که به خاطر نقص مدارک صلاحیتش از سوی کمیته بدوی تایید نشد در توییتی انتقادی به این موضوع واکنش نشان داد. او با تغییر مسیر از ترکیه به سمت دوبی تلاش کرده است که خود را به اردو برساند و پیام نیازمند نیز تا صبح سه شنبه هنوز در پاریس منتظر پرواز به سوی دوبی است. عدهای میگویند فیفا اساسنامه را تصویب کرده است.

پلاتينى با تيم كوچك نانسى، قهرمان جام حذفى شده و با راهيابى بـه تيم ملى فرانسه در راه ستاره شدن و ماندگارى در جهان فوتبال گام برداشت. كسب توپ طلايى پى در پى «ركوردى كه چـه بسا توسط مسى شكسته شود» قهرمانىهاى متنوع و متعدد با يووه در ايتاليا و اروپا بنظر كافى نبود تا پادشاه ميشل در ردههاى بالاى فهرست بهترينها قرار گيرد، چرا كه شكست سه بر يك در جام جهانى ۱۹۸۲ در شهر سويل اسپانيا مقابل کشور آلمان، شانس رسيدن بـه فينال و بـه دنبال آن، قهرمانى را از فرانسه گرفت و پلاتينى را از افتخار قهرمانى در جام جهانى محروم كرد. رونالدو (برزیلی) با وجود بازی در 5 تیمی که قهرمان شده است ، هرگز قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشده است.

این نکته را باید اضافه کنم که افرادی که الان هستند اگر کمیته بدوی به نتیجه برسد که بعضی از آنها صلاحیت حضور در انتخابات را ندارند، میتواند رسیدگی کند و از بین این تعدادی که تأیید شدند کمیته بدوی هنوز اختیار دارد تا انتخابات تصمیمگیری کند. با این شرایط نمایندگان فیفا اساسنامه فعلی را مرجع تصمیمگیری خود قرار میدهند. همین موضعگیری موجب بروز اختلافاتی در کمیته بدوی شد تا جایی که خبرگزاری تسنیم 31 تیرماه در گزارشی نوشت: «طبق شنیدهها در جلسه کمیته بدوی حبیبی یکی از اعضای کمیته نسبت به مصاحبه فلاحتی نیز معترض بوده و در جمعی اعلام کرده این مصاحبه، منطق تصمیمگیری و بنیاد کمیته بدوی را متزلزل کرده است. این عزیزان باید یک مقدار زودتر وارد پروسه ثبتنام شده و در دقایق آخر وارد انتخابات نمیشدند. برای دریافت شبکه 3 از طریق ماهواره کافی است جهت دیش خود را به سمت ماهواره بدر تنظیم کنید و مشخصات زیر را برای دریافت شبکه سه از ماهواره، در رسیور خود وارد کنید. به گزارش جی پلاس، علی دایی که یکی از گزینه های اصلی سرمربیگری تیم ملی به شمار میرود، لحظاتی قبل وارد ساختمان فدراسیون فوتبال شد.

این بازیکن به تمرینات استقلال بازگشته، اما پیراهن شماره ۱۰ بر تن شهباززاده دیده شده است. یکی از عکاسان ورزشی عکسی از وریا دارد که با دستانش عدد ٦ را نشان میدهد ولی به خاطر موقعیت کاپیتان استقلال هیچ وقت این عکس منتشر نشد. طبق اساسنامه باید ۶۰ روز قبل از انتخابات این امر صورت پذیرد. به دنبال انجام این امر فدراسیون فوتبال مقدمات کار خود را مطابق اساسنامه و مقررات انتخاباتی آغاز کرده و برای انجام آن برنامه زمان بندی دقیقی شامل تمامی مواعد انتخاباتی تهیه و به کلیه مبادی مربوطه ارجاع شده است. از همه رسانه ها و علاقمندان به فوتبال تقاضا داریم در خصوص این امر مهم ما را یاری کنند. این اقدام فیفا به دلیل لزوم حفظ اعتبار و اقتدار این سازمان است، چرا که سران فوتبال علاقهای به فعالیت افرادی که ممکن است در آینده متهم شوند یا به هر دلیلی سابقه خوبی نداشته باشند، ندارد.