پرسپولیس، دعوا و آتش زیر خاکستر


سرویس خبر شماره: 2001985
24 فوریه 1402 در 11:31 ب.ظ.
15000 امتیاز خبر|

12نقطه نظر

جنبه موضوع: هیئت مدیره، اصل موضوع: مدیرعامل

باشگاه پرسپولیس در شرایط بسیار پیچیده ای قرار دارد.

پرسپولیس، دعوا و آتش زیر خاکستر

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، این اولین بار نیست که وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی بر سر مدیریت باشگاه پرسپولیس با هم اختلاف پیدا می کنند و اگرچه موضوع فعلی چندان اساسی نیست، اما به نظر می رسد که به یک موضوع تبدیل شده است. محل درگیری و جنگ قدرت بین این دو نهاد دولتی است.

مشکل از آنجایی شروع شد که اسبقیان، نایب قهرمان وزارت ورزش در مقابل ساختمان باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که حسن طباطبایی و ابراهیم شکوری به عضویت هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درآمده اند. در این بین جلسه باشگاه پرسپولیس با تشکیل جلسه بررسی صورت های مالی در دستور کار قرار گرفت و به همین دلیل سازمان خصوصی سازی هرگونه تغییر در هیات مدیره پرسپولیس را رد و اعلام کرد که باید جلسه فوق العاده تشکیل شود. به این منظور. موضوع.

سر پیچنماینده سازمان خصوصی سازی اظهارات «نایب قهرمان وزیر ورزش» را رد کرد که به نظر می رسید با خشم وزارت ورزش همراه شده بود و این بار یکی دیگر از مسئولان پاسخ یک سازمان را خصوصی تری داد. محسن معتدمکیا، معاون دیگر وزیر در پاسخ به سازمان خصوصی سازی، به صراحت اعلام کرد که «تعمیرات انجام شده» و این مصاحبه بوی تغییرات در مجلس پرسپولیس (وزارت) را می دهد که می آید و می رود.

سر پیچجنبه این موضوع برای سازمان خصوصی سازی «فنی» و رسمی است. به گفته آنها، زمانی که شما یک شرکت بورسی هستید، باید طبق دستور جلسه اقدام کنید. از سوی دیگر زمانی که یکی از نمایندگان مستعفی نماینده خصوصی سازی و عضو اقتصادی هیات مدیره (پیمان حدادی) باشد، برای انتخاب جانشین وی باید با این سازمان مشورت شود. اما برای وزارت ورزش که خود را مالک 90 درصد سهام پرسپولیس می داند نگرانی برای خصوصی سازی معنا ندارد.

1957686

صفت پرسپولیساما انتخاب طباطبایی و شکوری دو عضو جدید هیئت مدیره وزارت ورزش چه معنایی دارد؟

پیچ زیر مجموعهپاسخ: جایگاه باشگاه پرسپولیس با وزارت ورزش یکی نیست. احتمالا انتظار داشتند بعد از دو استعفا از هیئت مدیره حداقل یک سمت به رضا درویش برسد اما وزارت ورزش برای درویش صندلی باز نکرد. در ادامه در جلسه 18 بهمن ماه هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس استعفای پیمان حدادی رد شد. در واقع باشگاه پرسپولیس معتقد است حدادی باید به کار خود بازگردد و طباطبایی و شکوری می توانند در هیات مدیره باشگاه بنشینند.

به این ترتیب جنگ وزارتخانه و رضا درویش علنی شده است، هرچند که جنبه دیگری به خود می گیرد. آنها هنوز مدیرعامل فعلی باشگاه را تغییر نداده اند، اما طی دو هفته گذشته در پشت صحنه مذاکرات با گزینه های جایگزین در جریان بوده و از جلسه امروز مشخص است که وزارت ورزش در تلاش است تا با حضور در کادر فنی، این مکان را آماده کند. ترکیب جدید هیئت مدیره
اکنون که درویش حامی دیگری جز سازمان خصوصی سازی ندارد، شاید این جنجال به تغییرات سرعت بخشد. اتفاقی که می تواند خبرهای جدید و عجیبی را در فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس ایجاد کند.

پیچ زیر مجموعهآیا سردرگم شدید؟ حق با شماست. این نتیجه آموزش رزمی است. رضا درویش در گفت و گوی امروز خود سعی کرد لحن دیپلماتیک خود را نسبت به تصمیم وزارت ورزش حفظ کند. وی در دفاع از بیانیه سازمان خصوصی سازی گفت: خصوصی سازی اعتراض کرد که معرفی اعضای جدید در دستور کار جلسه نبوده و به همین دلیل تصمیم گرفته شد موانع رفع شود. البته دستور مجمع مربوط به دو سه هفته پیش بود و تا آن تاریخ نه آقای خبیری استعفا داده بود و نه بحث استعفای آقای حدادی مطرح شده بود. برای معرفی اعضای هیئت مدیره باید جلسه ای ویژه تشکیل شود.

مجله اخبار فوتبال داخلی