پرسپولیس باثبات ترین تیم فوتبال ایران (تصویر)

فولاد بعد از پرسپولیس باثبات ترین تیم ایران است. البته آنها به جز لیگ بیستم در ابتدای فصل نسبت به فصل گذشته سرمربی جدیدی داشتند اما همچنان نسبت به چهار تیم دیگر وضعیت بهتری دارند. دراگان اسکوچیچ، نعیم سعداوی، سیروس پورموسوی، ایلان استان، افشین قطبی، جواد نکونام، عبدالله ویسی و باز هم نکونام مردانی هستند که هدایت سرخپوشان اهوازی را بر عهده گرفته اند.

1796681

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، لیگ بیست و دوم در حالی به نیمه دوم خود رسیده است که تغییرات لیگ برتر در این فصل کمتر از حد انتظار است و به نظر می رسد نوعی صبر و آرامش در رفتار مدیران و هواداران تیم دیده شود.

از بین این تیم ها پرسپولیس باثبات ترین نیمکت را از لیگ پانزدهم به بعد دارد و تنها سه مربی مختلف این تیم را هدایت کرده اند. برانکو ایوانکوویچ در لیگ های پانزدهم، شانزدهم، هفدهم و هجدهم روی نیمکت سرخ ها نشست، گابریل کالدرون در نیم فصل اول لیگ نوزدهم سرمربی سرخ ها بود و یحیی گل محمدی نیز از زمان جدایی سرمربی پرسپولیس است. سرمربی آرژانتینی

حالا اگر یحیی گل محمدی تا پایان قراردادش در پرسپولیس بماند سرخپوشان میانگین 3.3 فصل به ازای هر سرمربی را کسب می کند که رکوردی فوق العاده است. اگر پرسپولیس بلافاصله بعد از رفتن برونکو یحیی را به عنوان سرمربی منصوب کرد، این تیم متوسط ​​حالا برای هر سرمربی 4 فصل دارد که آمار فوق العاده ای در فوتبال ایران به حساب می آید.



مجله اخبار فوتبال داخلی

برای تیم ذوب آهن این عدد 9 است و سبزپوشان اصفهانی در این فصل نسبت به فصل گذشته تغییری نکرده و نیمکت خود را به مهدی تارتار سپرد. این در حالی است که ذوب آهن چندین بار تا آستانه سقوط پیش رفت اما بهترین فصل خود را در لیگ هفدهم با امیر قلعه نویی پشت سر گذاشت و نایب قهرمان شد. این تیم اکنون امیدوار است با مهدی تارتار رتبه تک رقمی داشته باشد و بر کابوس منطقه سقوط غلبه کند.

1797919
پرسپولیس تنها سه بار (نسبت به ابتدای فصل قبل) سرمربی جدید داشته و باثبات ترین تیم ایران است.

مورد ویژه در لیست تیم های ثابت فوتبال ایران تراکتور است. تی‌تی‌ها در لیگ پانزدهم تونی اولیویرا و امیر قلعه‌نوی را روی نیمکت داشتند و در لیگ شانزدهم با مدیریت قلعه‌نوی کار را به پایان رساندند. یحیی گل محمدی سرمربی بعدی این تیم بود اما مجتبی حسینی جای او را گرفت و سپس ساگمول سرمربی این تیم شد.

نکته جالب استقلال این است که هر فصل نسبت به شروع فصل قبل تغییر کرده است. لیست تغییرات روی نیمکت استقلال به شرح زیر است: پرویز مظلومی، علیرضا منصوریان، وینفرد شفر، فرهاد مجیدی، آندره استراماچونی، فرهاد مجیدی، محمود فخری، فرهاد مجیدی و ریکاردو ساپینتو.

دوره جدید تراکتورسازی تاکنون با این نفرات هدایت شده است: توشاک، تقوی، لیکنس (هجدهم)، دنیزلی، الهامی (19)، منصوریان، شجاعی، خطیبی، کریمی (20)، کمالوند، کریمی، سولدو، ساکل (بیست و یکم). ))، بردیف و خمس (بیست و دوم). حالا به نظر می رسد با آمدن خمس شرایط تراکتورسازی بهتر شده و محمدرضا زنوزی نیز قصد دارد قرارداد خود را تمدید کند.

از لیگ پانزدهم تاکنون تنها سه مربی مختلف روی نیمکت پرسپولیس نشسته اند تا این تیم را می توان با ثبات ترین باشگاه فوتبال لیگ برتر ایران نامید.

پرسپولیس باثبات ترین تیم فوتبال ایران (تصویر)

این در حالی است که سپاهان از لیگ هجدهم تنها سه مربی اصلی را روی نیمکت خود داشته است و با آمدن محمدرضا ساکت، سران این باشگاه سیاست ایجاد ثبات را در دستور کار خود قرار داده اند که البته چنین نشد. منجر به نتایج شود.

نکته جالب در مورد پرسپولیس این است که میانگین حضور سرمربی روی نیمکت این تیم 0.4 است و به عبارتی این تیم هر 2، 5 فصل یک بار سرمربی تغییر کرده است.


سرویس خبر شماره: 1868353
15 فوریه 1401 ساعت 07:00
9.1 هزار |

دهنقطه نظر

سه سرمربی در هشت فصل؛

سپاهان، استقلال و ذوب آهن سه تیمی هستند که در این مدت 9 مربی مختلف داشته اند. این در حالی است که سپاهان فصل های نوزدهم و بیست و یکم را بدون تغییر روی نیمکت آغاز کرد اما در عوض در لیگ های پانزدهم، شانزدهم و هفدهم هر فصل دو سرمربی متفاوت را به خود دید که آمار ضعیفی برای این تیم باثبات مرکز ایران به حساب می آید. .

از لیگ پانزدهم تا امروز تنها 6 تیم پرسپولیس، استقلال، سپاهان، فولاد، تراکتور و ذوب آهن همیشه در لیگ برتر ایران حضور داشته اند. جالب اینجاست که این شش تیم در این فصل لیگ برتر بدون تغییر در راس کادر فنی به کار خود ادامه می دهند.