پرسپولیس با یک گزینه غافلگیرکننده وارد مذاکره شد


کد اطلاعات: 2049069
27 ژوئن 1403 در 5:15 ب.ظ.
11.6 هزار امتیاز خبر|

15نقطه نظر

سرمربی سابق آژاکس به تهران می آید؟

آخرین گزینه ای که رضا درویش و سایر تصمیم گیران برای هدایت پرسپولیس روی آن تمرکز کرده اند، سرمربی سابق آژاکس است که کارنامه جالبی هم دارد.

پرسپولیس با یک گزینه غافلگیرکننده وارد مذاکره شد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پس از اعلام اسامی مختلف برای جانشینی اسمار ویرا، حالا گزینه جالبی روی میز رضا درویش قرار گرفته تا او را به فکر وادار کند. گزینه ای که با توجه به کارنامه پربارش باید مورد استقبال هواداران این تیم قرار گیرد.

«یان فانتشیپ» مربی 60 ساله هلندی حالا نزدیک ترین و جذاب ترین نامی است که به باشگاه پرسپولیس ارائه شده تا مدیران این تیم به دنبال شرایط و ضوابط این انتقال باشند. این در حالی است که باشگاه پرسپولیس پیش از این مدعی بود که برای انتخاب سرمربی خود نزدیک به 600 هزار دلار بودجه در نظر گرفته است و بعید به نظر می رسد که فنشیپ از مذاکره اولیه با این مبلغ راضی باشد. اما پیگیری های خبرنگار اسپورت سه نشان می دهد که پست دیروز اسپانسر این باشگاه و قول حمایت از قرمزها و هواداران این تیم در انتخاب سرمربی برجسته خارجی بی ارتباط با این موضوع نیست و گفت که قصد دارند بخشی از هزینه این انتقال را تقبل کنند.

2044321

فانتشیپ از سال 1981 تا 1992 عضو آژاکس بود و در 273 بازی 29 گل برای آنها به ثمر رساند.

اما حالا بهتر است در مورد آنچه که این سرمربی 60 ساله اخیراً به عنوان یک چالش بزرگ تجربه کرد صحبت کنیم: هفت ماه پیش در انتخاب جالب مدیران آژاکس، فانتشیپ در شرایطی که این تیم 5 شکست متوالی را متحمل می شد و در انتهای جدول از این کشور قرار داشت، هدایت این تیم را برعهده گرفت. او البته توانست با موفقیت مورد انتظار مدیران آژاکس از این وضعیت خارج شود و در نهایت این تیم را به رده پنجم جدول رده بندی برساند. وی در دوران مسئولیت خود در این تیم موفق به کسب 16 برد، 10 تساوی و 6 باخت شد و با سیستم هجومی مورد علاقه خود 3-3-4 به امتیاز 1.81 دست یافت تا از بحران خارج شود بالاخره جایش را بگیرد . او آن را به فرانچسکو فاریوری داد.

2044320

فانتشیپ در دوران سرمربیگری مارکو ون باستن، 41 بازی داخلی در هلند انجام داد و به عنوان دستیار در جام جهانی 2006 آلمان شرکت کرد و همچنین فانتشیپ یورو 2008 در گوادالاخارا، مکزیک، ملبورن، استرالیا نیز حضور داشت. و تونته و زوله در هلند. او در طول 9 سال دوران حرفه ای خود به عنوان وینگر در آژاکس، چهار عنوان قهرمانی لیگ هلند، یک قهرمانی یوفا و سوپرکاپ اروپا را به دست آورد. در دوران ملی او با هلند قهرمان جام ملت‌های 1988 شد و در جام‌های جهانی 1988 و 1990 نیز بازی کرد، بنابراین موزه‌ای غنی از افتخارات شخصی دارد.

باید دید این گزینه نزدیک به رقم مورد نظر سرخ ها از نظر شرایط مالی باشگاه پرسپولیس و با سابقه مهم، با آنها به توافق می رسد یا بار دیگر با هواداران این تیم. . باید منتظر گزینه دیگری باشید.

2044318

مجله اخبار فوتبال داخلی