پرسپولیس راه بارسلونا و راه رئال مادرید!

اینکه پرسپولیس حتی در روزهایی که ستاره هایش را ندارد هم می تواند سرپا بماند، شاید به کلیدواژه ای برمی گردد که یحیی گل محمدی مدام تکرار می کند و در نشست خبری بازی گل گهر نیز گفت: “شخصیت قهرمان”. این چیزی است که خیلی ها می گویند در ژنتیک تیم های بزرگ است و در خون پرسپولیس است.

حالا شاید چهره رئال مادرید پرسپولیس در این برد مهم باشد. تیمی که می تواند در شرایط سخت به بردهای بزرگ دست یابد و البته مانند رئال مادرید دروازه بانی دارد که همیشه دست یاری دراز می کند.

1786849

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، نمایش بدون مهاجم سبکی است که مدیون پپ گواردیولا و بارسلونا تحت رهبری او است. تیمی که با بازیکنان قد کوتاه و تکنیکی، نمایشی منظم بر اساس مالکیت توپ، پرس و ارسال پاس های کوتاه ارائه می دهد و شاید مهم نباشد که بهترین مهاجم در ترکیب باشد یا نه. تیم گواردیولا همیشه راهی برای پیروزی پیدا می کند.

مهدی ترابی، وحید امیری، محمد عمری و سعید صادقی نیز بازیکنانی هستند که شباهت های زیادی بین خود دارند که مهم ترین آن دو و پاس دادن است که به بهترین شکل ممکن مقابل گل گهر انجام دادند که حتی به تمجید یحیی نیز منجر شد. گل محمدی. :”امروز بازیکنان از شرایط بدنی خوبی برخوردار بودند و آنهایی که 90 دقیقه بازی کردند خیلی خوب و با دوندگی بالا تلاش کردند. وحید امیری هم در دقیقه 94 پرس کرد و این خیلی به تیم کمک کرد و من از بازیکنان ممنونم.

این تیم که در کورس قهرمانی بدون مهاجم تخصصی به مصاف حریف مستقیم خود رفت، با نمایشی درخشان، جدال همیشگی خود را ثابت کرد.

پرسپولیس راه بارسلونا و راه رئال مادرید!

پرسپولیس ثابت کرده تیم قهرمانی است و شاید شایسته ترین تیم در جدول باشد. البته نبرد برای قهرمانی ادامه خواهد داشت و یحیی گل محمدی وظیفه بسیار سخت و حتی غیرممکن حفظ جایگاه تیمش در بالای جدول را بدون ابزارهای تخصصی و موثر در خط حمله خواهد داشت – البته دو شیخ دیاباته این کار را خواهند کرد. بازگشت و مهاجم خارجی بعدی احتمالا جذب خواهد شد و آنچه مهم است این است که قرمزها در این لحظه حساس توانستند روی موضع خود بایستند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

هر چهار بازیکن، فوتبالیست های تکنیکی و سریعی هستند که می توانند به خوبی توپ را از دردسر بیرون بیاورند و آن را به موقعیتی مناسب تبدیل کنند. به سادگی پاس احساسی مهدی ترابی به محمد عمری، ضربه سر این بازیکن جوان و ضربه سرکش او را ببینید. برای اینکه بفهمیم پرسپولیس اگرچه مهاجمی ندارد اما ستاره های قدرتمندی دارد.


سرویس خبر شماره: 1862210
10 ژانویه 1401 در 09:14 ب.ظ
7.3K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

سخنی که یحیی ثابت کرد;

نکته جالب اینجاست که دو سال پیش و پس از محرومیت 6 ماهه عیسی آل کثیر، پرسپولیس با 4 مدافع و 6 هافبک راهی سیرجان شد و موفق شد 5 بار دروازه گل گهر را باز کند و یک پیروزی بزرگ کسب کند. اما کاری که شاگردان یحیی گل محمدی توانستند این بار انجام دهند، شاید مهمتر باشد زیرا توانستند مدعی عنوان قهرمانی را در خط حمله حذف کنند.

1786848

پرسپولیس در این بازی میلاد سرلک و سینا صدبیقی را در پست هافبک دفاعی در اختیار داشت. اگرچه هر دو بازیکن هافبک های دفاعی متخصص هستند، اما به عنوان بازیکنانی با ویژگی های بازی و احتمالاً تهاجمی نیز شناخته می شوند. بازیکنانی که قادر به پاس دادن به جلو و هدایت تیم به سمت دروازه حریف هستند.

1786847

البته آن ستاره ها در قالب تیمی به رهبری یحیی گل محمدی می درخشند و ارزش این پیروزی مستقیماً به سرمربی تیمی می رسد که پس از جدایی و مصدومیت مهم ترین مهاجمانش همیشه در اوج می ماند. . و راهی مسابقات قهرمانی نیم فصل می شود. نکته جالب اینکه پرسپولیس پس از موقعیت حساس خط حمله با هر دو تیم مدعی دیدار کرد و چهار امتیاز از آنها گرفت و چهار بار توپ را در گوشه دروازه خود قرار داد.

1786845

بارسلونا و من سیتی فعلی گواردیولا البته در این فصل مهاجمانی دارند که نیمکت نشینی آنها ممکن یا معقول نیست. اما در غیاب چنین مهاجمی پرسپولیس با تکیه بر عناصر میانه توانست در سه بازی نمایش های قابل قبولی از خود ارائه دهد که با نتیجه مورد انتظار مقابل گل گهر به پایان رسید.

علیرضا بیرانوند در دیدار مقابل گل گهر با مهار پنالتی امین پورعلی به کلی بازی را تغییر داد. این توقف موتور محرکه این تیم شد که بر بازی مسلط شدند و به کار خود ادامه دادند و توانستند دو بار دروازه حریف را فتح کنند و با دست پر سیرجان را ترک کنند. این دقیقا برعکس تیمی است که فصل گذشته با دو امتیاز حساس سیرجان را ترک کرد و نتوانست در لیگ قهرمان شود.