پرسپولیس شاید مسن ترین تیم فصل آینده!

در واقع از بین بازیکنان دو ماه پایانی فصل قبل پرسپولیس که با کسب ده پیروزی متوالی موفق به کسب دو جام شدند، تنها چهار بازیکن (علی نعمتی، سرلک، صادقی و ترابی) آنها زیر 30 سال هستند، اما هر سه آنها بالای 28 سال دارند. همچنین بازیکنان مسن‌تر زیادی روی نیمکت پرسپولیس حضور دارند، از دیاباته 35 ساله که در 32 سالگی دیگر در پرسپولیس نمی‌مانند. لئاندرو پریرا قدیمی که به نظر می رسد در حال رفتن است، کار از این تیم بسیار سخت خواهد بود.

یحیی در 10 بازی اخیری که تیمش پیروز شده، حتی روی نیمکت هم از بازیکنان جوان خود استفاده نکرده است، بنابراین واضح است که وقتی هدف قهرمانی بازی است، موقعیت‌سازی برای جوانان کارساز نخواهد بود. با وجود این، به غیر از دیابات، احتمال جدایی چند بازیکن قدیمی دیگر از این تیم وجود دارد و در این سمت نام بازیکنان جوانی مانند یاسین سلمانی به گوش می رسد که می تواند کمی میانگین سنی پرسپولیس را افزایش دهد، اما بعید نیست که یحیی فقط نیمکتش را کمی جوانتر نشان دهد.

از جمله بازیکنانی که گاهی برای پرسپولیس بازی می کنند مهدی عبدی 5 ماه دیگه میشه 25 سال و محمد عمری 23 سال گذشت. وحدت حنانوف او هم 23 سال سن دارد. یعنی هیچ بازیکن جوانی روی نیمکت پرسپولیس نیست و فقط سه بازیکن زیر 27 سال هستند و هیچ بازیکن زیر 23 سال!

آنچه برای پرسپولیس در فصل آینده نگران کننده به نظر می رسد، تعداد بالای بازیکنان بالای 30 سال در این تیم است.

پرسپولیس شاید مسن ترین تیم فصل آینده!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، اگرچه یک نظریه کلی در مورد پرسپولیس و استقلال وجود دارد که باید با بازیکنان ستاره و با تجربه به خدمت بگیرند و ریسک روی جوانان، تکرار موفقیت را برای این تیم بسیار سخت یا غیرممکن می کند، اما با شرایطی که پرسپولیس دارد. در تیم بازیکنان آن یک سال دیگر به فرسودگی نزدیک می شوند و این می تواند خطرناک باشد.
در بین بازیکنان اصلی پرسپولیس، علیرضا بیرانوند دو ماه دیگر 32 ساله می شود.

گلسیانی او به تازگی 32 ساله شده است. مرتضی پورعلیگنجی او که به تیم ملی بازگشته بود، دو ماه پیش در سن 31 سالگی درگذشت. در خط دفاعی قرمزها و در بین بازیکنان اصلی دانیال اسماعیلی فر او در آخرین روزهای سال گذشته در اسفندماه 31 ساله شد. تنها عنصر ثابت خط دفاعی که کمتر از 30 سال از عمرش می گذرد علی نعمتی اهل نیشابور است و 27 سال و 5 ماه دارد اما در خط وسط است در ذهن شما او 28 سال و دو ماه دارد سروش رفیعی او حدود 33 سال و سه ماه دارد. گفت صادقی او 29 ساله است و مهدی ترابی یکی دیگر از ملی پوشان در شهریور 29 ساله می شود.

1884254


سرویس خبر شماره: 1945153
29 ژوئن 1402 ساعت 08:59
16.4K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

تقریباً هیچ بازیکن جوان برجسته ای وجود ندارد

وحید امیری او دو ماه بعد از تولد 35 سالگی و بالاخره یکی از قدیمی ترین بازیکنان پرسپولیس است عیسی الکاثر او همچنین بازیکنی بیش از 30 سال است. عیسی نیز در فوریه سال گذشته 31 ساله شد و اکنون در مسیر نزولی قرار گرفته است.

بقیه بازیکنان نیمکت نشین هم جوان نیستند. فرشاد فرجی بالای 28 سال سن دارد، احمد گوهری 27 و نیم و سینا اسدبیگی او در 26 سالگی زندگی می کند.

حالا تصور کنید همین بازیکنان فصل بعد در پرسپولیس بمانند. به این ترتیب پرسپولیس یحیی و همین تیم یک سال دیگر پیر می شوند که ممکن است مشکلات جدی برای آنها ایجاد کند بدون اینکه خبری از بازیکن جوانی در این تیم باشد. یحیی کلی فصل گذشته یک بازیکن جوان از آکادمی پرورش داد اما به جز چند بازی، هیچ یک از این بازیکنان به لیست 20 نفره راه پیدا نکردند. در بین بازیکنان نوجوان پرسپولیس فقط علیرضا خدادادی چهار پنج دقیقه بازی کرد و عده ای مثل ابوالفضل سلیمانی، علی جودکی، امید فهمی، امیررضا رفیعی و …. هرگز بازی نکرده اند

کاپیتان های نیمکت نشین پرسپولیس هم از بازیکنان مسن پرسپولیس هستند. موفقیت کامل دومین بازیکن مسن این تیم در فصل آینده با 34 سال و 6 ماه سن 35 ساله خواهد شد. امید عالیشاه او 5 ماه قبل از تولد 31 سالگی خود درگذشت و سیامک نعمتی او که به عنوان کاپیتان چهارم این تیم شناخته می شود و شاید فصل آینده جایی در ترکیب نداشته باشد، دو ماه پیش 29 ساله شد.

1882229

محمد کاراگوزلو



مجله اخبار فوتبال داخلی