پرسپولیس 220 میلیارد، استقلال 340 میلیارد! (تصویر)

با انتشار مجموع رقم قرارداد پرسپولیس و استقلال مشخص شد این دو تیم فصل جدید لیگ برتر را با هزینه 600 میلیاردی آغاز می کنند.

با توجه به اینکه قرارداد وحدت حنانوف حدود 100 هزار دلار است و بر اساس آمار کدال از فصل گذشته، تمیروف نیز 250 هزار دلار دستمزد دریافت می کند، بنابراین مشخص است که این مدافع گرجستانی با حدود 340 هزار دلار به پرسپولیس منتقل شده است.

پرسپولیس؛ 220 میلیارد تومان

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، از هفته گذشته و زمانی که قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد به زودی از مجموع قرارداد بازیکنان و مربیان پرسپولیس و استقلال رونمایی می شود، همه منتظر رونمایی بودند، رقم قرارداد و در نهایت این اتفاق در برنامه سطح بالای فوتبال در روز دوشنبه رخ داد. جایی که مجری برنامه با حضور رضا درویش ارقام مربوط به کل هزینه های باشگاه های پرسپولیس و استقلال را قرائت کرد.

این رقم در فصل گذشته در پرسپولیس به رقم 95 میلیارد تومان بسته شد و اکنون حدود شصت میلیارد تومان افزایش دارد.

با این حال باید منتظر ماند و دید چه اطلاعات تکمیلی در این باره در سامانه کدال منتشر خواهد شد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

پرسپولیس در این فصل با 9 بازیکن جدید قرارداد امضا کرد و با 13 بازیکن دیگر خداحافظی کرد اما با وجود کاهش تعداد بازیکنان، تعداد قراردادهای آنها افزایش چشمگیری پیدا کرد.

ضمن اینکه رقم قرارداد مربیگری استقلال نشان می دهد که با مبلغی معادل یورو، ساپینتو و دستیارانش چیزی حدود یک میلیون یورو دریافت خواهند کرد.

نکته جالب اینجاست که باشگاه استقلال قراردادها را تنها در دو ستون منتشر کرده و جزئیات خاصی از این مبادله ارائه نکرده است. بر اساس کل قرارداد تیم های پایه و بزرگسالان استقلال 306 میلیارد و 970 میلیون تومان و کل قرارداد آبی پوشان 36 میلیارد تومان است.

پرسپولیس برای 14 کادرفنی 33 میلیارد و 450 میلیون تومان هزینه کرد که نسبت به فصل گذشته 4 میلیارد افزایش داشته است. البته نکته حائز اهمیت این است که رقم 33 میلیارد برای اعضای داخلی پرسپولیس است و سه مربی خارجی پپه لوسادا، وسلی ننکا و اسمار لاس ویرا 410 هزار دلار پرداخت کرده اند و به این ترتیب پرسپولیسی ها در مجموع 50 میلیارد تومان دریافت کردند. .

در مجموع رقم قرارداد بازیکنان و مربیان پرسپولیس حدود 220 میلیارد است که در مقایسه با استقلال رقم کمتری است اما نکته مهم این است که باشگاه پرسپولیس هنوز قرارداد لوکادیا را اضافه نکرده است. با توجه به تایید ضمنی قرارداد میلیونی درویش، پرسپولیس را باید تیم 250 میلیارد تومانی لیگ برتر ایران دانست.

وی در قسمت بازیکنان خارجی باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه متعلق به سه بازیکن پرسپولیس است که 685 هزار دلار از این باشگاه دریافت کرده اند، اشاره کرد، بنابراین مشخص است که دستمزد وحدت حنانوف، گئورگی گلسیانی و شیرزد تمیرف حدود 21 میلیارد تومان خواهد بود. .

استقلال: 340 میلیارد (تیم بزرگسالان و پایه)


سرویس خبر شماره: 1838554
25 اوت 1401 در 01:35
7.4K امتیاز خبر|

8نقطه نظر

بدون Leucadia و چند ستاره آبی:

به این ترتیب کل هزینه باشگاه استقلال برای تیم بزرگسالان و پایه 343 میلیارد تومان است که رشد فزاینده ای را نسبت به فصل گذشته نشان می دهد. طبق آمار منتشر شده در سامانه کدال، استقلال در فصل گذشته حدود 160 میلیارد تومان برای تیمش هزینه کرد و حالا این رقم به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

باشگاه پرسپولیس در قسمت بازیکنان داخلی 22 نفر را در این لیست قرار داده است تا مشخص شود دستمزد بازیکنان جوانی چون محمد عمری، ابوالفضل سلیمانی و …. نیز محاسبه شدند. قرارداد آنها 153 میلیارد و 785 میلیون تومان است و مهم این است که این ارقام چه در استقلال و چه در پرسپولیس، دستمزد ناخالص بازیکنان بدون آپشن است.

این نامه برای استقلالی ها تاریخ 31 مرداد را نشان می دهد که هنوز قرارداد محمدمهدی قیدی و دو سرباز آبی پوش بازگشته محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی رسمی نشده بود تا مجموع دستمزد استقلالی ها دوباره افزایش یابد. با این حال مشخص نیست از این 340 میلیارد تومان چه مقدار متعلق به تیم های پایه است.

برای تیم پرسپولیس که در فصل گذشته 140 میلیارد دلار بودجه داشت، در این فصل رقم کل قرارداد به 220 میلیارد تومان رسید که 80 میلیارد تومان افزایش نشان می دهد که رشد قابل توجهی نیز محسوب می شود.