پس از آرسنال و من سیتی، لیورپول از اروپا خارج شد. توجه را به لیگ برتر معطوف کنید

هفته سختی برای آرسنال، منچسترسیتی و لیورپول – سه تیم برتر لیگ برتر – بوده است.

روز چهارشنبه (17 آوریل)، آرسنال در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در آلیانز آرنا، با نتیجه 1-0 مغلوب بایرن مونیخ شد. با نتیجه 3-2 به نفع بایرن، توپچی ها از رقابت خارج شدند.

مدت کوتاهی پس از حذف آرسنال، منچسترسیتی، قهرمان اروپا، پس از شکست روحیه‌آمیز مقابل رئال مادرید، به آنها پیوست. شاگردان پپ گورادیولا حداقل از نظر تهاجمی بر پسران کارلو آنچلوتی تسلط داشتند، اما نتوانستند راهی برای مهار آنها پیدا کنند. پس از تساوی جذاب 3-3 در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، دو غول اروپایی در بازی برگشت در ورزشگاه اتحاد هر کدام 1-1 را شکست دادند و تساوی را به ضربات پنالتی کشاندند. رئال مادرید با استفاده از تمام تجربیات خود در ضربات تیراندازی به برتری رسید و با نتیجه 4-3 پیروز شد.

پنجشنبه شب (18 آوریل)، لیورپول، مشتاقان لیگ برتر، رقابت های اروپایی خود را به نیمه غم انگیز رساند. پس از شکست 3-0 هفته گذشته مقابل آتالانتا در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا در آنفیلد، خیلی ها انتظار نداشتند قرمزها راهی برای بازگشت در بازی برگشت پیدا کنند. شاگردان یورگن کلوپ سعی کردند در ایتالیا آن را برگردانند، اما تنها توانستند یک پیروزی 1-0 را به دست آورند و در مجموع از رقابت خارج شوند.

رقابت در لیگ برتر پس از حذف آرسنال، منچسترسیتی و لیورپول تشدید خواهد شد.

آرسنال امیدوار بود که از سال 2009 به اولین نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد، اما بایرن مونیخ تجهیزات اضافی در اختیار داشت که توپچی ها نداشتند. در همین حال، منچسترسیتی یکی از مدعیان قهرمانی برای دومین بار در لیگ قهرمانان اروپا بود. با این حال، رئال مادرید به سادگی آنها را در مسیر خود با دفاع محکم خود متوقف کرد و آنها را در ضربات پنالتی شکست داد. لیورپول پس از باخت ویرانگر خود در آنفیلد، نبرد سختی را پشت سر گذاشت، اما هواداران انتظار مبارزه کمی بیشتر از قهرمان شش دوره اروپا داشتند.

سه غول انگلیسی با امید به افتخار اروپا، تمام توجه خود را به قهرمانی در لیگ برتر معطوف خواهند کرد. منچسترسیتی در حال حاضر با توجه به شکست‌های آرسنال و لیورپول در هفته گذشته، دو امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد. اما آنها همچنین فشار مضاعفی از مبارزه در جام حذفی دارند، به این معنی که تیم های دوم و سوم که از نظر امتیازی برابر هستند، شانس مناسبی برای پر کردن این شکاف کوچک دارند.

آرسنال شنبه شب (20 آوریل) با ولورهمپتون به بازی های لیگ برتر باز خواهد گشت، در حالی که لیورپول یکشنبه به فولام می رود. اگر آنها در مسابقات خود پیروز شوند، به طور موقت از سیتی که باید بعدازظهر شنبه در نیمه نهایی جام حذفی با چلسی مبارزه کنند، پیشی خواهند گرفت. در حالی که تنها 6 بازی تا پایان رقابت های لیگ برتر باقی مانده است، تا پایان رقابت باقی مانده است و به سختی چیزی برای جدا کردن سه تیم برتر وجود دارد.

https://sportslens.com/news/arsenal-manchester-city-liverpool-premier-league-europe-exit/ منبع: