پشت پلمپ دو طبقه باشگاه استقلال/چرا هیچکس اجازه دسترسی به این طبقات را ندارد؟



عصر چهارشنبه علی خطیر با تصمیم هیات مدیره باشگاه استقلال برکنار شد و حالا دیگر مدیرعامل آبی پوشان محسوب نمی شود اما اساساً سمتی در استقلال ندارد.

از سوی دیگر بلافاصله پس از اخراج وی، خبرهایی مبنی بر قفل شدن دو طبقه باشگاه استقلال که مربوط به امور مالی و مدیریتی است، منتشر شد و کارکنان باشگاه اجازه دسترسی به آن را ندارند. این موضوع شایعات زیادی در مورد اتفاقات باشگاه استقلال ایجاد کرده است اما گزارش ها خلاف این را نشان می دهد.

رویه اداری

علی خطیر از استقلال جدا شد اما با توجه به اینکه فصل به پایان نرسیده و مجمع عمومی و مالی باشگاه برگزار نشده است، بسیاری از پرونده های مالی این تیم همچنان باز است و هرکسی که به مدارک یا کدهای کامپیوتری باشگاه دسترسی داشته باشد می تواند در این مسابقه شرکت کند. این دو طبقه را می‌تواند ببیند یا حتی ببرد، بر این اصل همه اتاق‌ها قفل هستند تا بعداً اتفاقی نیفتد. این سوال به این معنا نیست که علی خطیر یا سایر مدیران باشگاه استقلال مرتکب عمل مجرمانه شده اند، بلکه این یک رویه اداری عادی در ایران تلقی می شود و مالک مجموعه چنین اختیاراتی دارد.

بررسی توسط بازرسان

برای بررسی قانونی موضوع به کارشناس حقوقی مراجعه کردیم. مهدی مهدی پور، وکیل ورزشی هم نام هافبک مصدوم استقلال در این باره گفت: قفل شدن درب طبقات مربوط به امور مالی و مدیریتی استقلال یا هر باشگاه دیگری پس از تغییراتی که انجام شد. اتفاق افتاده است، به معنای تهمت زدن به رهبران قبلی نیست. در عین حال این امر فاقد عنوان کیفری است، بلکه یک رویه عادی و اداری محسوب می شود. به هر حال استقلال چه زمانی که زیر نظر وزارت ورزش بود و چه الان که زیر نظر جامعه هلدینگ خلیج فارس اداره می شود، مجموعه مهمی است که اسناد مالی آن بررسی می شود و همچنین زمانی که تصمیم به فسخ گرفته شد. همکاری با مدیر عامل، مالک باشگاه او حق دارد درهای اتاق های خاصی را قفل کند تا هیچ کس به جز افراد مجاز به این اتاق ها دسترسی نداشته باشد و نتواند اسناد را در بایگانی یا رایانه مشاهده کند.

مهدی پور که سابقه قضاوت دارد، ادامه داد: این رویه در سایر شرکت های دولتی یا حتی خصوصی هم اتفاق می افتد و اصلا عجیب نیست. البته بازرسان و حسابداران هلدینگ خلیج پرسیک در این محل مستقر هستند و مدارک را بررسی می کنند تا پس از انجام این کار همه چیز به حالت عادی برگردد. بار دیگر تاکید می کنم که قفل کردن تعداد معینی از اتاق های باشگاه استقلال و بازکردن آنها فقط برای افراد واجد شرایط از طرف مالک یا سایر نهادهای نظارتی به هیچ وجه غیرقانونی نیست و البته در عین حال این نوع کار. یعنی آقای خاطر یا سایر مدیران باشگاه مقصر هستند. استقلال نیز در نظر گرفته نمی شود زیرا ابتدا باید مدارک بررسی شود و سپس باشگاه در مورد این مدارک نظر خواهد داد.

بیشتر بخوانید: ویدئو انتقاد شدید پیمان یوسفی از مالک جدید استقلال/ کجای دنیا سرمربی از برکناری مدیرعامل خوشحال است؟



سرویس داخلی اخبار فوتبال