پنج سال پیش استقلال و پرسپولیس من را می خواستند


کد اطلاعات: 2052416
13 جولای 1403 در 6:49 ق.ظ.
1.6 هزار |

3نقطه نظر

لژیونر شدن برای پاسداران ایرانی آسان نیست.

حبیب فرعباسی می گوید پنج سال پیش پیشنهاد پرسپولیس و استقلال را رد کرده و هنوز از این تصمیم خود پشیمان نیست.

پنج سال پیش استقلال و پرسپولیس من را می خواستند

به گزارش مجله اخبار فوتبال و به نقل از همشهری، ملوان فصل گذشته به بالاترین رتبه ممکن در لیگ برتر دست یافت. این تیم با 41 امتیاز در رده ششم جدول 16 تیمی لیگ برتر ایران قرار گرفت. شاید یکی از دلایل این عملکرد قابل قبول داشتن یک بازیکن تاثیرگذار بود. یک دروازه بان به نام حبیب فرعباسی داشته باشید.

فر عباسی در نیم فصل از ذوب آهن به ملوان آمد تا خدمت سربازی خود را در این تیم انجام دهد. در نیم فصل دوم 24 بازی برای ملوان و ذوب آهن انجام داد و 8 کلین شیت کرد. فرعباسی بعد از یک فصل خوب امیدوار بود دیده شود و به تیم ملی برود اما این اتفاق نیفتاد.

*گفتگو با فر عباسی را در ادامه می خوانید:

*فکر می کردی فصل قبل نتایج خوبی داشته باشد و به رتبه ششم جدول رده بندی صعود کند؟
ملوان یکی از بهترین فصل های تاریخ را سپری کرد و شایسته کسب امتیاز بیشتر و رتبه بهتر بود. خوشحالم که نتایج خوبی کسب کردیم تا هواداران این تیم قدیمی و انزلی ها را خوشحال کنیم. ما واقعا تیم منسجم و بازیکنان باکیفیتی داشتیم که در ملوان بازی می کردند. مهدی تارتار که مربی باتجربه ای است بار دیگر توانایی های خود را به نمایش گذاشت.

* عملکرد خود را چگونه ارزیابی می کنید؟
من فصل را به عنوان یک اسکی باز کانتری شروع کردم، اما در نیمه راه سرباز و ملوان شدم. فصل گذشته در مجموع 24 بازی انجام دادم و 8 کلین شیت داشتم. جدا از بحث کلین شیت، از عملکردم راضی بودم و هدفم دعوت به تیم ملی بود.

*از اینکه دعوت نشدی ناراحت نیستی؟
خیر، به هر حال باید به سلیقه سرمربی تیم ملی احترام گذاشت. سعی می کنم در اردوهای بعدی به تیم ملی دعوت شوم.

*آیا در آن سال ها با پیشنهادی از استقلال یا پرسپولیس مواجه شده اید؟
بله، 5 سال پیش بود که از بازی‌های آسیایی برگشتیم و این دو باشگاه به من پیشنهاد دادند، اما احساس می‌کردم برای رفتن به این دو تیم خیلی زود است، چون می‌خواستم بالغ‌تر شوم.

2009896

*از اینکه به یکی از این دو تیم نرفتی پشیمان نیستی؟
نه، من در آن زمان جوان بودم و می خواستم تجارب بیشتری کسب کنم.

*در 27 سالگی به لژیونر شدن فکر می کنی؟
رفتن به اروپا برای دروازه بان های ایرانی چالش سختی است و دیدید چه تعداد از دروازه بان های ما به اروپا رفتند اما زود برگشتند. حتی علیرضا بیرانوند در دیدار مقابل تاتنهام عملکرد خوبی داشت اما در مجموع شرایط برای او آنطور که می خواست نبود.

* کدام دروازه بان را بهترین دروازه بان فصل گذشته لیگ می دانید؟
اجازه دهید به این سوال پاسخ ندهم. بیشتر نگهبان ها دوستان من هستند.

* نظرت درباره قهرمانی پرسپولیس چیست؟
استقلال و پرسپولیس رقابت نزدیکی داشتند و هر دو تیم می توانستند قهرمان شوند. پرسپولیس از غفلت استقلال مقابل نساجی استفاده کرد و قهرمان شد.

* سال آینده در ملوان می مانی؟
من در حال حاضر سرباز هستم و اگر خدمت سربازی ام تمام شود با ذوب آهن قرارداد دارم. شاید در شروع فصل جدید به ریخته گری آهن برگردم و شاید در نیم فصل دوم این اتفاق بیفتد.

مجله اخبار فوتبال داخلی