پورمهدی: مربی با شکست کجا اخراج می شود؟

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، او می گوید ایتالیا با مانچینی به جام جهانی نرسید اما فدراسیون فوتبال ایتالیا به دنبال حفظ این مربی است و خبری از برکناری این مربی نیست. به عبارتی سخنان پورمهدی را در قالب مصاحبه می خوانیم:

* اکنون موضع شما حمایت از تیم ملی و اسکوچیچ است؟
ببینید من مقابل کره جنوبی از تیم ملی دفاع نمی کنم. ملی پوشان در این دیدار چه در فاز دفاعی و چه در فاز هجومی خوب نبودند و تعویض های اسکوچیچ خوب نبود و بازیکنان در پست های غیرتخصصی به کار گرفته شدند. البته در چنین روزی موقعیت های گلزنی خوبی توسط حاج صفی آزمون و الهیار داشتیم که اگر این موقعیت ها تبدیل به گل شود، شرایط برای تیم ملی عوض می شود. از طرفی در خانه حریف و در حضور 60 هزار تماشاگر بازی کردیم و برخی بازیکنان تاثیرگذار نتوانستند تیم ملی را همراهی کنند. کریم باقری نیز در اردوی تیم ملی حضور نداشت و اگر حضور داشت می توانست در چنین فضایی تاثیر مثبتی بر روحیه ملی پوشان بگذارد و به تکنیک کادرفنی در تعویض ها کمک کند. کریم باقری از جمله مربیانی است که زمان کمتری به چشم می خورد اما در غیاب او میزان تاثیرگذاری او مشخص می شود. اینها عواملی بودند که در شکست تیم ملی مقابل کره جنوبی تاثیرگذار بودند. بعد از بازی های مقدماتی جام جهانی شایعاتی مبنی بر استخدام یک سرمربی بزرگ خارجی به گوش می رسید اما اعضای هیئت مدیره از اسکوچیچ حمایت کردند و به جای اسکوچیچ به تمدید قرارداد او رای دادند. من یک مربی ایرانی هستم و بدون هیچ شکی به توانایی یک مربی ایرانی اعتقاد دارم و از مربی ایرانی نیمکت نشین تیم ملی دفاع می کنم، اما سوال من این است که آیا این تصمیم به دلیل یک شکست حرفه ای است؟ یا مجرد یا فقط؟ تیم ملی ویترین فوتبال ایران است و تصمیماتی که در آن گرفته می شود نباید شخصی باشد. اگر با اسکوچیچ مخالفت می کردیم باید از روز اول موضوع را مطرح می کردیم و به حضور او در راس کادر فنی تیم ملی رای نمی دادیم نه اینکه حالا به خاطر شکست. اخراج مربی که سابقه خوبی دارد قبل از پذیرش شکست فنی نیست بلکه به عنوان یک تصمیم شخصی تعبیر می شود. در فوتبال حرفه ای شما چنین چیزی را نمی بینید.


سرویس خبر شماره: 1816989 |
07 فروردين 1401 ساعت 22:48 |
7,297 |

12نظرات

ما اسکوچیچ را نمی خواستیم، نباید او را می آوردیم

* و آینده را چگونه ارزیابی می کنید؟
بازی با لبنان را پیش رو داریم. در این بازی باید با تمام توان به میدان بیاییم و فکر نکنیم که تیم برنده هستیم. از آنجایی که اردوی تیم ملی فراگیرتر از بازی با کره است، می توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم و بازی را با پیروزی به پایان برسانیم. چند بازی دوستانه خوب که می تواند به تیم ملی کمک کند تا به جام جهانی صعود کند. باید منتظر قرعه کشی جام جهانی باشیم تا استراتژی خود را مشخص کنیم. چه به دنبال حضور شایسته و چه صعود به دور دوم، حالا باید چند بازی دوستانه تدارک دید تا ملی پوشان باتجربه خود را برای سفر به دوحه آماده کنند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

ناصر پورمهدی، سرمربی سابق لیگ برتر که چندین سال در فوتبال آمریکا به عنوان سرمربی و مدیر فنی آکادمی کرونا یونایتد کالیفرنیا حضور داشت، نگاه جالبی به تیم ملی دارد.

* تیم ملی مقابل کره جنوبی شکست خورد و این باخت انتقادات زیادی را به اسکوچیچ وارد کرد!
بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی را تماشا کردم و اخبار فوتبال ایران را دنبال کردم. تعداد کمی از این تصمیمات عجیب در فوتبال ایران گرفته شده است. حتما به خاطر دارید که ایوویچ به دلیل یک بازی دوستانه از تیم ملی اخراج شد، هرچند مربی خوبی بود و تاثیر زیادی بر فوتبال ایران و بازیکنان تیم ملی داشت. در واقع فوتبال ایران محل این تصمیمات عجیب یک شبه است. چون تصمیمات در فوتبال ایران فردی است و کارشناسی نیست. من در تحلیل ها و در برخی مصاحبه ها خواندم که باید به دنبال مربی نامی خارجی باشیم. اگر برنامه فوتبال ایران و فدراسیون فوتبال این بود باید در زمانی که مارک ویلموتس از فوتبال ایران رفت این کار را می کردیم نه الان. در آن زمان مجبور شدیم یک مربی بزرگ خارجی به خدمت بگیریم. در آن زمان تصمیم بر این شد که هدایت تیم ملی را به اسکوچیچ بسپارند. اما در چنین شرایطی باید از این ایده دفاع کرد. وگرنه این عدد نشان می دهد که فوتبال ایران هرگز از تصمیمات خود دفاع نمی کند و در یک بازی تصمیم می گیرد! مربی در کدام کشور و کدام فوتبال برای مسابقه اخراج می شود؟ آیا این را می توان در ایتالیا دید؟ یا به لیورپول یا منچسترسیتی یا تیم های دیگر.