پورموسوی: نحوه بازی تیم ملی مورد انتقاد قرار گرفت

سیروس پورموسوی در تحلیل بازی ایران و کره جنوبی گفت: حریفان خیلی بهتر از ما بازی کردند و شایسته این برد بودند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سرمربی فصل گذشته تیم صنعت نفت در ادامه به تحلیل این بازی می پردازد: ملی پوشان در این بازی با دقت بازی کردند. البته نمی خواهم بگویم که از کره جنوبی می ترسید یا برای تساوی وارد زمین شده است. اگر تیم ملی مثل همیشه بازی کرد، نتیجه ای نداشت. سبک بازی تیم ملی مثل همیشه بود و احتمالا بهتر شده است. در سال های اخیر همیشه تیم ملی را این گونه تحلیل کرده ایم: تیم خوبی روی نیمکت است و تردد بازیکنان باعث شده بسیاری از بازیکنان ارزشمند از تیم ملی دور شوند. اما در این دیدار شاهد بودیم که سرمربی تیم ملی از بازیکنانی در پست های غیرتخصصی استفاده کرد. این فقط در ترکیب اصلی تیم ملی نبود. در طول بازی دیدیم که بازیکنان مدام در حال حرکت به سمت پست های غیر تخصصی بودند. سوال من این است که آیا تیم ملی مدافع راست ندارد که شجاع خلیل زاده باید در این پست بازی کند یا عارف غلامی در این پست به بازی ادامه می دهد؟ با این حال جدایی شجاعانه خلیل زاده از تیم ملی به ضرر ما تمام شد. ما در همه پست ها بازیکنان باکیفیتی داریم و اصلا نیازی به استفاده از بازیکنان در پست های غیرتخصصی نداریم. به عنوان مثال امید نورافکن که اتفاقا بازیکن باکیفیتی است، پیش از این در پست مدافع میانی بازی کرده است. یک بار در دفاع چپ و این بار در هافبک دفاعی و… به نظرم این انتقال ها به تیم ملی خوب نیست. اگرچه این امر در بازی های باشگاهی رایج است و زمانی اتفاق می افتد که بازیکنی که در پست تخصصی بازی می کند در اختیار تیم نباشد، اما ما در تیم ملی آنقدر بازیکنان باکیفیت داریم که دیگر نیازی به بازیکن در پست های غیر تخصصی نیست. استفاده کنید.


سرویس خبر شماره: 1816638 |
04 فروردين 1401 ساعت 18:44 |
252 امتیاز خبر|

0نظرات

کره خیلی بهتر از ما بود

سیروس پورموسوی معتقد است که شکست چیزی از ارزش های خوب تیم ملی کم نمی کند و در ادامه تحلیل خود گفت: این شکست درس های زیادی برای تیم ملی داشت. نفرات حاضر در اردوی تیم ملی بازیکنان باکیفیتی هستند و همان تیمی است که در شرایط سخت با بهترین بازی ها و بهترین نتایج به جام جهانی رسید. هر تحلیلی از تیم ملی، نقد بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی است و نه بیشتر. این دیدار درس خوبی برای تیم ملی برای صعود به جام جهانی است.

سرمربی سابق تیم صنعت نفت با اشاره به اینکه بیشتر حملات تیم کره جنوبی از جناح چپ انجام می شد، خاطرنشان کرد: وی گفت: کادر فنی تیم ملی باید بازی کره ای ها را آنالیز می کرد و متوجه این مشکل می شد. در این بازی مجبور شدیم یک مدافع راست متخصص را دعوت کنیم و به او گفتیم که در جای خود بماند و از هافبک خواستم در طول دفاع به تیم ملی کمک کند. البته شجاع خلیل زاده در زمان حضور در میدان تلاش زیادی کرد تا کره ای ها نتوانند حملات این جناح را تدارک ببینند. در هر صورت کره ای ها بهتر از ما بازی کردند و شایسته برد بودند. باید با این شکست روبرو شویم و با رفع اشکالات به دیدار خوب مقابل لبنان فکر کنیم. در حالی که در این بازی شاید خوب متوجه شوید که تیم ملی پس از گرفتن توپ خیلی راحت توپ را از دست داد. شاید چون همه سعی می کردند پاس آخر را خیلی زود بدهند. باید بیشتر می گذشتیم حتی در خانه برای تسخیر سرعت و عطش حریف، اما زمانی که توپ را در اختیار داشتیم یا توپ را می گرفتیم، دقیقاً همانطور که باب می خواست بازی می کردیم. در پایان به ملی پوشان و بازیکنان خسته نباشید می گویم و امیدوارم همچنان موفق باشند.



مجله اخبار فوتبال داخلی