پیروزی فرانسه، هلند و کرواسی در لیگ ملت های اروپا

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پنجمین روز از مرحله گروهی لیگ ملت های اروپا با برتری فرانسه، هلند و کرواسی مقابل حریفان خود همراه بود.

یکی از اتفاقات مهم این دیدار برای فرانسوی ها مصدومیت ژول کنده، مدافع جدید بارسلونا در دقیقه 21 بازی بود. او زمین را ترک کرد تا ویلیام سالیبا جایگزین او شود. شدت مصدومیت او هنوز مشخص نیست.

اما کرواسی در اوایل نیمه دوم موفق به گلزنی شد. بورنا سوسا، مدافع چپ اشتوتگارت با یک ضربه محکم از بیرون محوطه جریمه دروازه دانمارک را باز کرد.

لهستان در دقایق بعد بهتر از نیمه اول ظاهر شد و بر هلند مسلط شد. اما در همان دقایق، استیون برگوین، مهاجم آژاکس، پاس وینسنت یانسن را به گل تبدیل کرد تا هلند 2-0 پیش بیفتد. تلاش یاران لواندوفسکی در ادامه بازی بی فایده بود تا این دیدار با برتری هلند به پایان برسد.

در دقیقه 77 دانمارکی ها با درخشش کریستین اریکسن توانستند بازی را به تساوی بکشانند. اریکسن توپ را از محوطه جریمه خارج کرد تا با ضربه ای چالش برانگیز دروازه کرواسی باز شود.


سرویس خبر شماره: 1844922
01 مهر 1401 در 00:21 |
1.1 هزار |

5نقطه نظر

تیم فرانسه در شهر پاریس و در ورزشگاه استاددو فرانس میزبان اتریش بود. این دیدار در روز پنجم گروه A1 برگزار شد. فرانسه بازی را با شور آغاز کرد و از همان دقایق ابتدایی توپ را در تور اتریش کاشت. ضربه فوفانا در برگشت از طریق امباپه وارد دروازه شد، اما داور آن صحنه را آفساید اعلام کرد و گل فرانسه مردود اعلام شد.

نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید. اما در شروع نیمه دوم، فرانسه سرانجام جایزه خود را گرفت و کیلیان امباپه روی پاس اولیویه ژیرو گلزنی کرد. حملات فرانسه ادامه داشت و در دقیقه 65 نوبت به گلزنی ژیرو رسید. او گل دوم فرانسه را از روی پاس آنتوان گریزمان به ثمر رساند تا با یک گل و یک پاس گل مهمترین نقش را در پیروزی خروس ها داشته باشد.

هلند عصر امروز به ورشو پایتخت لهستان سفر کرد تا در پنجمین روز از رقابت های گروه A4 با تیم ملی این کشور دیدار کند. در اوایل بازی، هلند برتری خود را به دستیاران روبرت لواندوفسکی تحمیل کرد و یک گل دقیقه 13 را توسط کودی خاکپو به ثمر رساند. این هافبک باشگاه آیندهوون پاس دنزل دامفریز را به گل اول نارنجی پوشان تبدیل کرد. در ادامه این نیمه، هلند همچنان تیم بهتری در زمین بود و چندین موقعیت گلزنی ایجاد کرد که به گل تبدیل نشد.

در دیگر بازی گروه A1، دانمارک برای دیدار با کرواسی به زاگرب سفر کرد. دیدار دو تیم با توجه به وضعیت جدول این گروه به معنای جدال برای مقام اول بود. کرواسی با هفت امتیاز و دانمارک با 9 امتیاز وارد این دیدار شدند. در نیمه اول اما تلاش دو تیم به نتیجه نرسید تا دانمارکی ها و کروات ها با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.

در اوایل نیمه دوم، ممفیس دیپای، ستاره هلندی بارسلونا با مصدومیت مواجه شد و دومین مصدومیت امشب بارسلونا پس از ژول کنده بود.

فرانسه، هلند و کرواسی در پنجمین بازی خود در مرحله گروهی این رقابت ها موفق شدند در لیگ ملت های اروپا حریفان خود را شکست دهند و سه امتیاز را کسب کنند.

پیروزی فرانسه، هلند و کرواسی در لیگ ملت های اروپا

اما این تساوی تنها دو دقیقه به طول انجامید و کرواسی در دقیقه 79 به گل رسید. لوورو مایر هافبک رن با یک ضربه دقیق از کنار دروازه کاسپر اشمایکل گذشت تا کرواسی پیروز شود و با 10 امتیاز صدرنشین گروه شود.



مجله اخبار فوتبال خارجی