پیشکسوت استقلال و راز شکست ولز مقابل ایران

پیشکسوت تیم استقلال با تمجید از عملکرد دروازه بان تیم ملی در بازی امروز گفت: بسیار خوشحالم که بعد از بازی با انگلیس از سیدحسین حسینی حمایت کردم و گفتم او مسئولیت گلزنی را نداشت و باید به او اعتماد کرد. امروز دیدیم که این بازیکن بسیار مسلط بازی می کرد و یکی از دلایل پیروزی ما بود و توانست ضربه هافبک تیم ولز را به خوبی مهار کند و ایران را در بازی بدون گل نگه دارد. .

رضا رجبی معتقد است تیم ملی با ادامه این روند می تواند مقابل آمریکا پیروز شود.

پیشکسوت استقلال و راز شکست ولز مقابل ایران

رجبی در ادامه بیان کرد: حضور رامین رضاییان و میلاد محمدی در چپ و راست، تغییرات خط هافبک و همچنین فشار آزمون و طارمی روی خط دفاعی حریف به نفع ما بود اما متاسفانه فقط آقای کی روش. در آخرین لحظه متوجه شدیم که در دفاع سه نفره ولز، پاشنه آشیل پشت پیستون چپ و راست قرار دارد و روی آن ضعف دو بار گلزنی کردیم. با این حال، در روزی که ولز فوق‌العاده ضعیف بود، بچه‌ها با انگیزه بازی کردند و فهمیدند که می‌توان فوتبال بازی کرد، پاس داد و حمله کرد. ما قبل از جام جهانی فریاد می زدیم که آقای کی روش باید برای آینده برنامه داشته باشیم که متأسفانه در روز بازی با انگلیس اینطور نبود اما امروز باعث شد در مسابقه پیروز شویم.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، رضا رجبی کارشناس فوتبال ایران در پی پیروزی 2 بر صفر تیم ملی ایران مقابل ولز در دور دوم مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر، در گفت و گو با خبرنگار ما درباره این بازی گفت: پس از بازی مقابل انگلیس، در صحبت هایی که داشتم، اعلام کردم که آرنج ما و فلسفه بازی ما در این بازی اشتباه است و برای بازی بعدی باید چهل درصد تیم عوض شود و این اتفاق افتاد و به این معنی بود که حتی با وجود مالکیت توپ. توپ در دستان ولز بود که با انتقال خوب از دفاع به حمله نشان داد که فوتبال ایران و بچه های ایران توانایی فشار دادن به تیم های بزرگ را دارند. در بازی با انگلیس همه چیز در تیم ملی زیر و رو شد اما در این دیدار دو تیم ولزی نسبت به بازی قبلی خود عملکرد کمتری داشتند و بچه های ما وقتی دفاع پیله را ترک کردند با جسارت بیشتری بازی کردند.

وی سپس درباره نکات مثبت تیم ملی در بازی امروز توضیح داد: نقطه قوت ملی پوشان در این بازی، انتقال سریع از دفاع به حمله بود و ما ابزار آن را داشتیم. علاوه بر این، یک نکته مثبت دیگر بازی با سیستم خط 2-4-4 بود که در آن هافبک های چپ و راست اضافه شدند و دفاع ها بالا رفتند. از سوی دیگر حضور دو مهاجم در زمین خط دفاع حریف را با مشکل مواجه می کرد. امروز مدافعان راست ما در حرکت بودند و در خط میانی عزت اللهی و نوراللهی فضا را بسته بودند و با کوچکترین ضربه ای می توانستیم به دروازه ولز نزدیک شویم. فاصله بین خطوط تیم در بازی امروز بسیار بهتر از بازی با انگلیس بود و از طرفی گل دفاع راست در این بازی نشان داد که جسارت به تیم تزریق شده است.

وی افزود: خوشبختانه تغییرات این بازی به نفع ما بود و حذف بازیکنان مصدوم و تعویض های اجباری به ما کمک کرد. در مجموع امروز روز خوبی برای فوتبال ایران بود و شوت روزبه چشمی دقیقاً همان جایی که باید می رفت رفت و در ادامه در حالی که بازیکنان ولزی ده نفره تلاش می کردند به دروازه برسند، رامین رضاییان با پرواز عالی توپ به خوبی اضافه کرد. گل دوم را به ثمر رساند. او وارد دروازه شد و این اتفاق در روزی افتاد که ایران حق برد داشت.


سرویس خبر شماره: 1855534
4 دسامبر 1401 ساعت 20:43 |
35.9 هزار |

1نقطه نظر

نقطه قوت ایران انتقال سریع از دفاع به حمله بود.

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به عملکرد خوب مدافعان تیم ملی در دیدار با ولز، درباره تغییرات مثبتی که در این خط ایجاد شده است، گفت: تیم ایران هرگز سه دفاع انجام نداده بود اما در بازی مقابل انگلیس. آنها یک بار این کار را کردند و این باعث شد که سازمان دفاعی ما سقوط کند. همچنین در بازی آخر به خط مقدم فشاری وارد نکردیم و این باعث شد تیم حریف به راحتی حمله کند. اگر ایران امروز در زمین خود دفاع می کرد قطعا با شکست از زمین بیرون می آمد، اما خوشبختانه برنامه ای وجود داشت که به سرعت مدافعان راست و چپ اضافه شوند و با در اختیار داشتن توپ توسط مهاجمان، بازی را به هم می زدیم. حریف دفاع

وی در پایان گفت: امروز احساس کردم بازیکنان دارند فوتبال خودشان را بازی می کنند. فوتبال بر اساس خلاقیت، تجربه و شرح وظایف خودشان خیلی مهم نبود. بازیکنان ایران فوتبال غیور و انتقام جویانه ارائه کردند و همین باعث موفقیت ما در این بازی شد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

رجبی درباره بازی آینده ایران مقابل آمریکا گفت: بازی با آمریکا یکی از سخت ترین بازی های ایران است. البته شرایط این بازی به نتیجه بازی امشب آمریکا و انگلیس هم بستگی دارد، اما در هر صورت اگر برخلاف سبک همیشگی آقای کی روش به این بازی مثل امروز نزدیک شویم، می توانیم نتیجه بگیریم. به هر حال امیدوارم امروز روز ما باشد و بتوانیم از فرصت های بی نظیرمان استفاده کنیم.