چرا از استقلال رفتی پاسخ عارف: فراموشم کردی!


سرویس خبر شماره: 2049083
27 ژوئن 1403 در 6:59 ب.ظ.
633

0نقطه نظر

رنج زیادی کشیدم اما به تیم ملی برگشتم.

عارف غلامی پس از یک سال سکوت خود را شکست و از جدایی اش از استقلال صحبت کرد.

چرا از استقلال رفتی پاسخ عارف: فراموشم کردی!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، عارف غلامی تابستان گذشته از لیست تیم فوتبال استقلال کنار گذاشته شد و پس از نیم فصل دوری از میادین سرانجام استقلال را ترک کرد و به موستار بوسنی سفر کرد. او نیم فصل موفقی را در این تیم پشت سر گذاشت و به لطف عملکردش در لیگ بوسنی موفق شد بار دیگر به تیم ملی ایران دعوت شود.

غلامی پس از پایان اردوی تیم ملی با خبرنگار ما درباره احتمال جدایی از استقلال و حضور در لیگ بوسنی صحبت کرد. او همچنین درباره بازگشت به تیم ملی و فضای حاکم بر این تیم اظهار نظر کرد.

گفتگو با غلامی را در ادامه می خوانید:

* بعد از نیم فصل حضور در بوسنی به تیم ملی دعوت شدید، سپس برای مدت طولانی به تیم ملی برگشتید. به من بگو چه احساسی از حضور دوباره در تیم ملی داری.
به هر حال پوشیدن پیراهن تیم ملی در هر شرایطی و در هر سنی برای من و هر بازیکن دیگری باعث افتخار و خوشحالی است. خیلی خوشحالم که دوباره به تیم ملی برگشتم و فکر می کنم آخرین باری که آقای اسکوچیچ بود در تیم ملی بودم. همانطور که گفتم از حضور در تمرینات تیم ملی و در کنار بچه ها حس خوبی داشتم و امیدوارم روزهای خوب و ماندگاری را در کنار همه اعضای تیم داشته باشم.

2017720

* به عنوان بازیکنی که در پست دفاع مرکزی بازی می کند، انتقال شما به تیم تان در بوسنی چگونه پیش رفت و چه چیزی برایتان به ارمغان آورد؟
می‌دانید که پست دفاع وسط یکی از سخت‌ترین پست‌های فوتبال است که اشتباهات در آن به ندرت اتفاق می‌افتد. بعد از حضور در استقلال و چندین سال بازی در این تیم در سطح بالای ایران و آسیا، پیشنهادهای بسیار بهتری نسبت به سال گذشته داشتم. ما به این نتیجه رسیدیم که بهترین معامله از نظر فوتبالی همین تیمی است که من در آن حضور خواهم داشت. بازی در بوسنی؛ یک تیم محبوب سابق در یوگسلاوی و یک تیم فوتبال با کیفیت در بوسنی که برای هر مسابقه تماشاگران زیادی را به استادیوم جذب می کند. سعی می کردم بازی کنم و یک تجربه جدید می خواستم. شاید بوسنی قهرمانی چندان معتبری در فوتبال اروپا نداشته باشد، اما شروع و تجربه آن برای اولین بار برای من بسیار راضی کننده بود. همانطور که گفتم، بازی در هر سطحی از فوتبال اروپا با مشکلات و تجربیات بسیار منحصربه‌فردی همراه است که من خوشحالم که داشتم. نتیجه این شد که دوباره به تیم ملی رسیدم.

* فصل گذشته بحث های مختلفی درباره شما مطرح شد. ابتدا گفتند با استقلال موافقی، بعد گفتند مخالفت کردی و بعد از حضورت در تراکتورسازی سپاهان صحبت کردند. چرا نیم فصل دور ماندی؟
من نمی خواهم به عقب برگردم و در مورد فصل گذشته صحبت کنم. با هر اتفاقی که برایم افتاد، بدشانسی ها و مصدومیت هایی که داشتم، سعی کردم در مورد این مشکل صحبت نکنم و فراموشش کنم. بله تا آستانه توافق با استقلال رفتم اما نمی دانم چه شد که ناگهان فراموش شدم. روزهای خوبی در استقلال داشتم و سال ها در آن تیم بازی کردم. نمی خواهم حرفی بزنم یا کسی را قضاوت کنم اما دوست داشتم با پیراهن استقلال بازی کنم اما نشد. نمی خواهم از تیم های دیگر نام ببرم اما نزدیکان من از باشگاه های مختلف به من پیشنهاد دادند اما در نهایت به بوسنی رفتم.

1996749

* الان بازیکن آزاد هستی یا هنوز با تیم بوسنیایی قرارداد داری؟
قرارداد من مشروط است و می توانم جدا شوم اما به عنوان یک بازیکن حرفه ای می خواهم باشگاهم فعال باشد و انتقال من به صورت توافقی یا الان یا بعد از مسابقات کنفرانس لیگ اروپا انجام شود.

برنامه های شما برای آینده چیست؟
اکنون به پیشنهادات نگاه می کنم تا ببینم خدا برای من چه می خواهد.

*حضور در فوتبال اروپا و بوسنی به بار فنی شما اضافه کرده است؟
همانطور که گفتم هر قهرمانی در اروپا سختی ها و شرایط خاص خود را دارد و قهرمانی بوسنی تیم های خوبی دارد و دربی این کشور پر از تماشاگر و بسیار حساس است. تمرین زیر نظر مربیان اروپایی می تواند برای هر بازیکنی یک تجربه باشد. تجربیات خوبی هم کسب کردم و شرایط تمرینی خوبی داشتم.

2030234

* لیگ بوسنی چندان برای ما شناخته شده نیست و شاید به همین دلیل رسانه ها در دوران حضورتان در این لیگ توجه زیادی به شما به عنوان یک بازیکن لژیونر نداشتند. نظر شما در این باره چیست؟ به خصوص که در استقلال بازی می کردی و همیشه در چشم رسانه ها بودی.
البته رسانه ها همیشه کار خودشان را می کردند و من هم با من برخورد شد و حتی دیدم که اخبار مسابقات ما را پوشش می دهند. در اینستاگرام متوجه شدم که مسابقات یا هایلایت مسابقات من در حال مشاهده است. رسانه های مختلف با حضور پر رنگ در آنجا فعالیت می کردند. به طور کلی برای بازیکنانی که در تیم های پرطرفدار بازی می کردند شرایط خاصی برای بازی در تیم های دیگر وجود دارد. نگرش ها تغییر می کند و شاید هیجان خیلی کمتر از تیم های قبلی باشد، اما از یک طرف تمرکز شما قطعا بیشتر روی فوتبال است.

* به عنوان یک بازیکن تیم ملی، شانس تیم ملی برای صعود به جام جهانی را چگونه ارزیابی می کنید؟
تیم ملی ما هنوز شانس صعود به جام جهانی را دارد و البته الان با اضافه شدن سهمیه آسیایی شرایط بهتر شده است، اما نباید فراموش کنیم که همه تیم ها پیشرفت می کنند و پیشرفت می کنند. همین هنگ کنگ تیم متفاوت و سخت گیرانه ای بود و شاید یکی دو سال دیگر خیلی بهتر برای جام ملت های آسیا بعدی آماده شوند.

* حال و هوای تیم ملی در دوران حضورت را چطور دیدی و بازیکنان چطور از تو استقبال کردند؟
جو تیم ملی همیشه خاص است و البته مسئولیت بازیکنان هم بالاست. من با جو تیم ملی غریبه نبودم چون قبلا در اردوها شرکت کرده بودم. بچه ها شرایط خوبی داشتند و جو خوبی در تیم ملی حاکم است. به نظرم رفاقت و رفاقت در این تیم واقعا محسوس است و شنیده بودم که جو نسبت به گذشته تغییر کرده و بچه ها خیلی از هم حمایت می کنند، اما وقتی خودم در اردو شرکت کردم این مشکل را با خودم دیدم. چشم ها. .

مجله اخبار فوتبال داخلی