چرا استقلال نتیجه نمی گیرد و مشکلات را به گردن داور می اندازد؟ / تیم عثمر قهرمانی را احساس می کند; پرسپولیس دو هفته دیگر در صدر جدول رده بندی قرار گرفت



جمشید شاه محمدی بازیکن سابق تیم پرسپولیس در گفت وگو با خبرورزشی درباره دیدار این تیم مقابل گل گهر سیرجان گفت: تیم حریف در همان دقیقه اول برای پیروزی در خانه به میدان آمد. این را می شد از سبک بازی تیم گل گهر یاد گرفت اما پرسپولیسی ها به خوبی حملات خود را خنثی کردند و البته شاهد نظم دفاعی خوبی در تیم خود بودیم که عمدتا برای کمک به نگهبان جوان پرسپولیس در نظر گرفته شده بود.

وی درباره عملکرد رفیعی تاکید کرد: این جوان نشان داد اگرچه در این مدت در پرسپولیس فوتبال بازی نکرد اما در تمرینات از تجربیات علیرضا بیرانوند به خوبی استفاده کرد و در اوج جوانی به نوعی بلوغ را شاهد هستیم. در رفتار و عملکردش در هدف من متخصص دروازه بانی نیستم، اما تمام استارت ها و حرکات این دروازه بان برای کارهای کنترل توپ مانند یک دروازه بان با تجربه است. خوشحالم که یک دروازه بان آینده دار پشت علیرضا بیرانوند است.

وی افزود: در پایان بازی در جریان حمله سیرجانی، رفیعی دو بار با دست و پا توپ را مهار کرد که با همان حمله می توانست مساوی شود و دو توپ مسابقه را از دست دادیم، یعنی بخشی از این دو را گرفتیم. به لطف شجاعت این دروازه بان جوان که باید در هفته های آینده او را تشویق کرد تا با همین قدرت در دروازه بایستد.

شاه محمدی همچنین عملکرد کلی تیم پرسپولیس در دیدار با گل گهر را برجسته کرد و خاطرنشان کرد: بدون شک بهترین خرید پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی همین بازیکن ازبکستانی است. سبک فوتبال این فوتبالیست کاملا پرسپولیسی است. دریبل می زند، برمی گردد، نفوذ می کند، استارت های سریع می دهد، همپوشانی می کند و هر لحظه می تواند توپ را به سمت دروازه بچرخاند و ضربه بزند، خلاصه به خوبی نسخه حریف را تحریف می کند. اورونوف آمد تا این فصل پرسپولیس را دوباره قهرمان کند.

وی ادامه می دهد: در جریان مسابقه حضور این بازیکن در نقاط مختلف زمین به وضوح نمایان بود. اینکه او چندین ضربه خورد نشان می دهد که او بازیکن فعالی است. گلی که به ثمر رساند کاملا هوشمندانه بود و باید گفت که اورونوف نتیجه تلاش همه بچه های تیم را به ثمر رساند. در واقع کل تیم پرسپولیس در بازی با گهر خوب بودند، اما این پسر واقعا نقش اصلی را در این برد داشت.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اخراج سرمربی آن تیم توسط داور مسابقه نیز گفت: متاسفانه شاهد قضاوت ضعیفی بودیم. آنهایی که می گویند داورها علیه ما هستند، بازی پرسپولیس را ببینند که چطور سرمربی ما را بی دلیل اخراج کردند. در چند صحنه بچه های تیم ما و البته مدافع قطری مان به فوتبالیستی ضربه زدند که هیچکس نتوانست او را سرنگون کند اما داور باز هم توجهی به آن نکرد.

شاه محمدی با اشاره به امتیازات تیم های صدر جدول رده بندی توضیح داد: رها شدن استقلال ربطی به پرسپولیس ندارد. استقلال در دیدارهای بعدی قطعا امتیاز از دست می دهد و قطعا پرسپولیس با این روند خوب می تواند به بالای جدول برسد. استقلال یا هر تیمی نمی تواند نتیجه بگیرد و مشکلات را به گردن داور می اندازد.

شاه محمدی در نهایت گفت: خوشبختانه اتفاقات سال گذشته در حال تکرار است. فصل گذشته در نیم فصل دوم ریکاوری کردیم و قهرمان شدیم. این تیم که در بازی با گل گهر سیرجان شاهدش بودیم بوی قهرمانی می دهد. امیدوارم در این شرایط به سمت قهرمانی پیش برویم. در این بین در انتظار بازگشت بیرانوند، بیش از هر چیز باید روحیه را به دروازه بان جوان تیممان بازگردانیم. با اینکه جوان است باید به او اعتماد به نفس بدهیم. این پرسپولیس دو هفته دیگر در صدر جدول رده بندی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: بیانیه باشگاه پرسپولیس پس از پیروزی در سیرجان/ گلایه قرمزها از فنادیفر



سرویس داخلی اخبار فوتبال