چرا بارسلونا پیراهن ضد نژادپرستی را نپوشید؟

لالیگا به مدت یک هفته از پروژه مبارزه با تبعیض و نژادپرستی حمایت خواهد کرد و تمامی تیم های این لیگ قبل از مسابقات این هفته پیراهن مخصوص به تن خواهند کرد تا گامی مثبت در مبارزه با نژادپرستی در فوتبال بردارند. بارسلونا یکی از دو تیمی بود که قبل از بازی مقابل اتلتیکو مادرید پیراهن ضد نژادپرستی لالیگا را به تن نکردند و دلیل آن حامی مالی بود.

پس از اینکه هواداران اتلتیکو مادرید و بارسلونا به وینیسیوس جونیور، وینگر برزیلی رئال مادرید توهین کردند، 18 تیم از 20 تیم لالیگا با پیراهن های مخصوص در کنار زمین ایستادند. لالیگا قبل از مسابقات خود. یکی از تیم هایی که تی شرت خاصی به تن نکرد، بارسلونا بود و طبق گزارش کادنا کوپ، دلیل آن اسپانسرها بوده است. آبی اناری ها با سازنده بازی های ویدیویی ژاپنی کونامی قرارداد دارند و نمی توانند پیراهنی با نام اسپانسر لالیگا EA Sports را بر تن کنند و این برخلاف قوانین حمایت مالی باشگاهشان است.

رئال مادرید تیم دیگری است که پیراهن نپوشید، اما آنها روز شنبه قبل از بازی با اوساسونا در ال سادار، پیراهن ضد نژادپرستی خود را پوشیدند. لالیگا تخلف هواداران اتلتیکو علیه وینیسیوس را به مقامات اسپانیایی گزارش داد و این موضوع در حال حاضر در دست بررسی است.

بیشتر بدانید:

سرویس اخبار فوتبال خارجی