چرا “سبک پرشور” جان هیتینگا برای آرن اسلات در لیورپول عالی است – لیورپول اف سی

طرفداران لیورپول قبلا جان هیتینگا را به خاطر بازی در اورتون می شناسند، اما این بازیکن 40 ساله اکنون مربی است و به قرمزهای آرنه اسلات پیوسته است.

هفت سال مربیگری در آژاکس، ارتقاء در رده های جوانان و تبدیل شدن به سرمربی موقت، منجر به انتقال هیتینگا به وستهام در سال 2023 شد، جایی که او دستیار سرمربی شد.

با جدایی دیوید مویس در تابستان امسال، هیتینگا نیز به کار خود ادامه داد و اکنون به عنوان کمک مربی به کادر مربیگری لیورپول می‌پیوندد.

در اینجا، روزنامه‌نگار فوتبال هلندی، الکو بورن (@Elko_B) درباره Heitinga، حرفه مربیگری‌اش و آنچه که می‌تواند برای کارکنان اسلات بیاورد، صحبت می‌کند.

فکر می کنید چه چیزی اسلات و لیورپول را به هیتینگا جذب کرد؟

من فکر می کنم مهم است که او هنوز کاملاً جوان است و سال های بازی او هنوز آنقدرها قبل نیست.

بدیهی است که او انگلیس و لیگ برتر را با تجربه خود به عنوان بازیکن نیز می شناسد. من فکر می کنم این بسیار بسیار مهم است، تجربه او در این زمینه. او شهر لیورپول را نیز می شناسد.

من فکر می‌کنم شاید مهارت‌های تاکتیکی او به‌عنوان یک مربی نبود که اسلات را متقاعد کرد که او را به دست آورد، اما فکر می‌کنم که اسلات احتمالاً از نحوه صحبت کردن با بازیکنان برای ایجاد روابط با آنها و برقراری ارتباط با آنها تحت تأثیر قرار گرفته است. .

او هنوز خیلی جوان است، اما من فکر می کنم در سطح انسانی، هیتینگا بسیار با استعداد است و داشتن یک مهارت مهم به عنوان یک مدیر است.

و این، همراه با تجربه او به عنوان یک بازیکن در لیگ برتر، به نظر من این یک مهارت بسیار ارزشمند است که در لیورپول وجود دارد.

چگونه او به سمت سرمربی موقت آژاکس رسید؟

2R1HAJ0 گرونینگن، هلند.  14 مه 2023. گرونینگن، استادیوم یوروبورگ، 14-05-2023، فوتبال اردیویسه هلند، فصل 2022/2023، مسابقه بین اف سی گرونینگن و آژاکس، جان هیتینگا مربی آژاکس (عکس توسط Pro Shots/Sipa USA) اعتبار: Sipa اخبار زنده علامی2R1HAJ0 گرونینگن، هلند.  14 مه 2023. گرونینگن، استادیوم یوروبورگ، 14-05-2023، فوتبال اردیویسه هلند، فصل 2022/2023، مسابقه بین اف سی گرونینگن و آژاکس، جان هیتینگا مربی آژاکس (عکس توسط Pro Shots/Sipa USA) اعتبار: Sipa اخبار زنده علامی

فکر می‌کنم در آن زمان، به‌عنوان یک بازیکن ارشد، کمی نقش رهبری را در تیم آژاکس در آخرین بازی‌اش در آژاکس بر عهده گرفت.

او پس از بازنشستگی به عنوان بازیکن خیلی سریع در آکادمی جوانان آژاکس شروع به کار کرد، بنابراین فکر می کنم این جاه طلبی همیشه برای او کاملاً آشکار بوده است.

برای مدت طولانی به نظر می رسید که او قرار است روزی در پایان سرمربی آژاکس شود و مشخصاً برای مدتی سرپرست موقت بود. اما در نهایت، آن طور که او امیدوار بود برای او نتیجه ای حاصل نشد.

دوران او به عنوان سرمربی آژاکس، به عنوان سرپرست، آنقدرها هم بد نبود. او در یک فصل وحشتناک برای آژاکس، یکی از بدترین فصل‌های آن‌ها، به سرمربی موقت تبدیل شد.

وقتی او به عنوان سرپرست وارد شد، موفق شد چیزی را برای تیم اصلی به ارمغان بیاورد، چند نتیجه بگیرد و کشتی را برای آژاکس آن سال ثابت کند.

اما در نهایت، برای متقاعد کردن رهبری آژاکس برای حفظ او به عنوان سرمربی تیم اصلی کافی نبود.

آیا این می تواند مانند پپ لیندرز پله ای باشد؟

لندن، انگلیس - یکشنبه، 21 آوریل 2024: مربی تیم اول تیم توسعه لیورپول، پپین لیندرز، در حین آماده سازی قبل از بازی قبل از بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین فولام اف سی و لیورپول اف سی در کریون کوتیج.  لیورپول 3-1 پیروز شد.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)لندن، انگلیس - یکشنبه، 21 آوریل 2024: مربی تیم اول تیم توسعه لیورپول، پپین لیندرز، در حین آماده سازی قبل از بازی قبل از بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین فولام اف سی و لیورپول اف سی در کریون کوتیج.  لیورپول 3-1 پیروز شد.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)

هنوز مطمئن نیستم. می تواند برای او پله ای باشد. او همیشه می خواست سرمربی آژاکس شود، اما زمانی که به عنوان سرپرست سرمربی آژاکس شد، آنطور که او انتظار داشت برایش نتیجه ای نداشت.

این باید یک ناامیدی حرفه ای بزرگ برای او بوده است. او چیز زیادی در مورد آن نگفته است، اما من تعجب می کنم که او اکنون چه احساسی دارد؟

آیا او احساس می کند، “خوب، شاید من خیلی جوان هستم که بتوانم یک مدیر تیم اصلی باشم، شاید قبل از اینکه آن نقش رهبری ارشد در یک باشگاه را بر عهده بگیرم، به تجربه بیشتری به عنوان دستیار در جایی نیاز دارم؟”

یا شاید برای خودش، اگر نه برای هر کس دیگری، کشف کرده است که شاید مدیر تیم اول و مسئول آن آنقدر که او دوست دارد به او نمی خورد؟

شاید او بیشتر یک مربی است و شاید باید در جایی، شاید در لیورپول، دستیار باشد. و شاید این فقط شغلی باشد که با مجموعه مهارت های او سازگارتر باشد.

برخی از ویژگی های او به عنوان یک مربی چیست؟

وست برومویچ، انگلیس - دوشنبه، 20 ژانویه 2014: جان هیتینگا بازیکن اورتون روی نیمکت تعویضی قبل از بازی لیگ برتر مقابل وست برومویچ آلبیون در هاثورنز.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)وست برومویچ، انگلیس - دوشنبه، 20 ژانویه 2014: جان هیتینگا بازیکن اورتون روی نیمکت تعویضی قبل از بازی لیگ برتر مقابل وست برومویچ آلبیون در هاثورنز.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

من فکر می‌کنم او در کناره‌ها بسیار فعال است – او مردی کاملاً پرشور است. او به تازگی از فوتبال بازنشسته شده است.

او هنوز هم از لحاظ احساسی با کاری که بازیکنانش انجام می دهند درگیر است، که به نظر من واضح است که می تواند برای یک مربی یا یک مدیر چیز بسیار خوبی باشد.

این سبکی است که برای او مناسب است، بسیار درگیر باشد، از نظر احساسی نیز درگیر باشد. فکر می کنم این نقطه قوت او به عنوان یک مربی است. من فکر می کنم او در ارتباط با بازیکنان، در ایجاد روابط با تیم و یک تیم از بازیکنان بسیار خوب است.

فکر می‌کنم بازیکنان آژاکس او را در سطح شخصی بسیار دوست داشتند، بنابراین این جنبه ارتباطی مربیگری، فکر می‌کنم استعدادهای او واقعاً در اینجاست و شاید نه در جنبه تاکتیکی‌تر مدیر فوتبال بودن.


باز هم از الکو بورن برای بینشش در مورد حرفه مربیگری هیتینگا تشکر می کنم. می توانید الکو را در X دنبال کنید @Elko_B
.

https://www.thisisanfield.com/2024/07/why-john-heitingas-passionate-style-can-complement-arne-slot-at-liverpool/ منبع: