چرا لیورپول باید آرسنال را به انتقال ریکاردو کالافیوری شکست دهد – باشگاه لیورپول

با جدایی جوئل ماتیپ و احتمال جدایی کوستاس تسیمیکاس در تابستان امسال، لیورپول به یک مدافع نیاز دارد و ریکاردو کالافیوری می تواند بهترین گزینه باشد.

کسانی که به مسابقات قهرمانی اروپا نگاه می کنند، کالافیوری را تماشا کرده اند که فکر می کند او یک مدافع سرسخت تیم ایتالیا است، بلوغ او در زمان بازی برای دارندگان این تیم چنین بود.

با این حال، این بازیکن 22 ساله تنها دو هفته قبل از افتتاحیه مسابقات ایتالیا مقابل آلبانی اولین بازی ملی خود را انجام داد.

پس از شروع و بسته نگه داشتن دروازه در آخرین بازی تدارکاتی ایتالیا مقابل بوسنی و هرزگوین، لوچیانو اسپالتی، سرمربی تیم، به اندازه کافی برای انتخاب مدافع چپ پا در هر یک از بازی های گروهی خود دیده بود.

در طی سه مسابقه، این ایتالیایی مو بلند خود را برای تیم ملی حیاتی کرده بود و مطمئناً گویای این بود که با محرومیت کالافیوری، آنها در مرحله یک هشتم نهایی 2-0 مغلوب سوئیس شدند.

لیورپول به اندازه کافی مدافع میانی ندارد

2XCA333 دورتموند، آلمان.  15 ژوئن 2024. دورتموند، آلمان - 15 ژوئن: ریکاردو کالافیوری از ایتالیا در جریان بازی گروه B - یوفا یورو 2024 بین ایتالیا و آلبانی در سیگنال ایدونا پارک در تاریخ 15 ژوئن 2024 در دورتموند، آلمان، نگاه می کند.  (عکس از Joris Verwijst/ آژانس BSR) اعتبار: آژانس BSR/اخبار زنده آلامی اعتبار: آژانس BSR/اخبار لایو الامی2XCA333 دورتموند، آلمان.  15 ژوئن 2024. دورتموند، آلمان - 15 ژوئن: ریکاردو کالافیوری از ایتالیا در جریان بازی گروه B - یوفا یورو 2024 بین ایتالیا و آلبانی در سیگنال ایدونا پارک در تاریخ 15 ژوئن 2024 در دورتموند، آلمان، نگاه می کند.  (عکس از Joris Verwijst/ آژانس BSR) اعتبار: آژانس BSR/اخبار زنده آلامی اعتبار: آژانس BSR/اخبار لایو الامی

خروج ماتیپ باعث شد که لیورپول تنها ویرجیل فن دایک، ژارل کوانسا، ابراهیما کوناته و جو گومز را به عنوان تنها مدافعان میانی تیم اصلی خود باقی بگذارد.

به طور معمول، شما می گویید چهار نفر برای یک تیم با کمک آکادمی کافی است. با این حال، شرایط لیورپول چیز دیگری را نشان می دهد.

کوناته مدافع درخشانی است اما به دلیل مصدومیت، فوتبال زیادی را از دست می دهد. این بازیکن 25 ساله در دوران حرفه ای خود بیش از یک سال را در دور از میادین سپری کرده است.

گومز یکی دیگر از بازیکنان با کیفیت غیرقابل شک است، اما در مورد او، او به ندرت در پست دفاع میانی فوتبال بازی کرده است. فصل گذشته او فقط سه بار در وسط برای لیورپول بازی کرد.

در عوض، او بیشتر فصل را در دفاع کناری گذراند و حتی در دو نوبت پست هافبک دفاعی را پر کرد.

ون دایک و کوانساه 21 ساله را ترک می کند. در مجموع، این وضعیت باعث می شود که لیورپول به دیگری نیاز داشته باشد و بدون چشم انداز فوری از آکادمی، قرمزها باید به بازار نقل و انتقالات روی بیاورند.

شایان ذکر است که ریس ویلیامز و نات فیلیپس هر دو همچنان بازیکنان لیورپول هستند، اما انتظار می‌رود فیلیپس تابستان امسال را ترک کند و هیچ کدام به سبک بازی قرمزها نمی‌رسد.

دو پرنده، یک سنگ

گذشته از اینکه آشکارا گزینه های لیورپول را در هافبک میانی تقویت می کند، کالافیوری می تواند به حل یک معمای دیگر نیز کمک کند.

بازیکن بولونیا پس از شروع دوران حرفه ای خود به عنوان دفاع چپ، به دفاع میانی تبدیل شده و در طول مسیر در یک دفاع سه نیز بازی کرده است.

با توجه به اینکه کوستاس تسیمیکاس احتمالا تابستان امسال را ترک می کند و اندی رابرتسون ظاهراً نمی تواند مانند سال های گذشته در هر بازی بازی کند، لیورپول می تواند با یک مدافع چپ دیگر کار کند.

در فصل گذشته، گومز 19 بار در این پست بازی کرد، اما به‌عنوان یک مدافع راست، طبیعتاً برای این نقش ساخته نشده است.

در Calafiori، لیورپول گزینه دیگری خواهد داشت که شاید بتواند زمانی که او در آن نقش فراخوانده می‌شود، عملکرد بیشتری در آینده ارائه دهد.

با این حال، او گزینه بلندمدتی نیست، زیرا ویژگی هایش بهترین گزینه برای بیرون آوردن توپ از موقعیت مرکزی برای لیورپول است.

در آکادمی، اوون بک و لوک چمبرز، هر دو، به ویژه در حمله، قول خود را نشان داده اند، اما کالفیوری با بمباران کانر بردلی یا ترنت الکساندر-آرنولد، گزینه محکم تری خواهد بود.

وقتی این اتفاق می‌افتد، سه دفاعی که ایتالیایی با مدافعان میانی تشکیل می‌دهد چندان ناآشنا نخواهد بود.

پروفایل مناسب

چیزی که در مورد کالافیوری با تماشای او به چشم می آید این است که چقدر مطمئن در داخل و خارج از توپ به نظر می رسد.

او به ندرت وقتی حریفان رو در رو می شوند وحشت می کند و از فرمان دادن به اطرافیانش، نه بی شباهت به ون دایک، خوشحال است.

با این حال، جایی که او بیشتر احساس می کند برای لیورپول مناسب است، توپ است. در طول سال گذشته، او تقریباً 0.2 پاس گل در هر 90 دقیقه انجام داده است که به این معنی است که او در بین یک درصد مدافعان برتر پنج لیگ برتر اروپا قرار دارد.

یکی دیگر از آمارهایی که نشان می دهد توانایی او در کمک به تیم در ساختن از عقب است، نحوه ایجاد ضربات است.

FB Ref می گوید که او در هر بازی 1.76 شوت ایجاد می کند و او را در صدک 97 در میان مدافعان همکارش قرار می دهد.

او همچنین در حمل پیشرونده (1.07 در 90) رتبه بالایی دارد، که نشان می دهد او راحت با توپ در پای خود به جلو حرکت می کند.

در طول سال‌ها، ما دیدیم که ماتیپ در بیرون آوردن توپ از دفاع چقدر سودمند است و پاس‌های بلند فان دایک نیز به همان اندازه در افزایش حملات حیاتی بوده است.

آیا این اتفاق خواهد افتاد؟

سنت هلنس، انگلستان - چهارشنبه، 2 اکتبر 2019: مدیر فوتبال لیورپول، مایکل ادواردز، در جریان مسابقه گروه E لیگ جوانان یوفا بین تیم های زیر 19 ساله های لیورپول اف سی و زیر 19 سال اف سی سالزبورگ در پارک لانگتری.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)سنت هلنس، انگلستان - چهارشنبه، 2 اکتبر 2019: مدیر فوتبال لیورپول، مایکل ادواردز، در جریان مسابقه گروه E لیگ جوانان یوفا بین تیم های زیر 19 ساله های لیورپول اف سی و زیر 19 سال اف سی سالزبورگ در پارک لانگتری.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

خوب، نشانه‌ها حاکی از علاقه واقعی لیورپول است، اما نتیجه به قیمت، ارزیابی باشگاه از سایر اهداف و ترجیح بازیکن بستگی دارد.

به گفته جیمز هورنکاسل از The Athletic، لیورپول از جمله کسانی است که در مورد در دسترس بودن Calafiori پرس و جو کرده است.

یوونتوس، تاتنهام، نیوکاسل، برایتون، وستهام و رئال مادرید همگی به عنوان خواستگاران این مدافع چپ شناخته شده اند.

با این حال، طبق گزارش ها، آرسنال به امضای او نزدیک تر است و جانلوکا دی مارتزیو، روزنامه نگار نوشت: “لندنی ها تیمی هستند که در موقعیت قطبی قرار دارند.”

اوایل این هفته توسط مدیر ورزشی بولونیا، جیووانی سارتوری، به باشگاه ها امیدوار شد که اعتراف کرد اگر مبلغ به اندازه کافی زیاد باشد، امکان معامله وجود دارد.

سارتوری به نقل از Football Italia گفت: “ما فقط 12 ماه پیش Calafiori را امضا کردیم، بنابراین خواهیم دید که چه اتفاقی می افتد، اما در ذهن خود می خواهیم او را حفظ کنیم.”

صحبت هایی در مورد یوونتوس و همچنین بسیاری از باشگاه های دیگر مطرح شده است. اگر قرار بود پیشنهادهای بزرگی دریافت کنیم، باید در مورد آن فکر کنیم.

فکر نمی‌کنم او به یوونتوس برود، احتمالاً خارج از کشور خواهد بود، اما تکرار می‌کنم ما سعی می‌کنیم او را حفظ کنیم.

در حالی که کالافیوری به وضوح یک گزینه قوی برای لیورپول است، عملکرد او در یورو قیمت او را بالا برده و ریچارد هیوز باید تصمیم بگیرد که آیا ارزش ریسک کردن را دارد یا خیر.



https://www.thisisanfield.com/2024/07/why-liverpool-must-beat-arsenal-to-riccardo-calafiori-transfer/ منبع: