چلسی – آرسنال; آبی کم رنگ و قرمز روشن/ این دربی ارزش دور زدن را دارد!

امشب از ساعت 20 مهمترین جدال هفته نهم لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه استمفوردبریج برگزار می شود که چلسی به مصاف آرسنال می رود.

چلسی؛ فرصت خوبی برای بهبودی

شروع ضعیف مائوریسیو پوچتینو حتی سرمربی کهنه کار آرژانتینی را در آستانه اخراج قرار داد، اما 2 برد اخیر مقابل فولام و برنلی او را کمی از قرمزها دور کرده است. چلسی اکنون چهار هفته حساس خواهد داشت. ابتدا نبرد با آرسنال و سپس بازی های بعدی با برنتفورد، تاتنهام و منچسترسیتی. اگر پوچتینو با خیال راحت این مانع را برطرف کند و تیمش را از نیمه پایین جدول به نیمه بالایی برساند، می تواند استدلال کند که آینده متعلق به تیمش است. بهترین فرصت برای احیا در استمفوردبریج و مقابل چلسی است. پوچ از تیمش می خواهد که طلسم آرسنال را بشکند، تیمی که در 3 بازی گذشته مقابلش شکست خورده است.

انبار مهمات؛ دفتر مرکزی در غرب لندن

آرسنال در فصل قبل نشان داد که عملکرد آنها جرقه ای نبوده و شاگردان میکل آرتتا نیز در این فصل شایستگی خود را نشان داده اند. توپچی ها اولین تیمی بودند که در این فصل منچسترسیتی را شکست دادند و میکل نشان داد که بالاخره یاد گرفته است که چگونه استاد خود، پپ گواردیولا را شکست دهد. در آغاز راه پر پیچ و خم قهرمانی، آرسنال راه بهتری را انتخاب کرد، اما مشکل این بود که آنها تنها در مقابل دو تیم لندنی نتوانستند حداکثر امتیاز را کسب کنند. فولام و تاتنهام حالا یک نبرد دیگر لندنی در راه است و آرسنال می خواهد مانند فصل گذشته دوباره برابر این شهر با لباس آبی پیروز شود. آرسنال به دنبال کسب مقام اول در ورزشگاه غرب لندن است.

آخرین مسابقه
در 2 می 2023، آرسنال در بازی برگشت آخرین فصل لیگ برتر انگلیس مقابل چلسی با نتیجه 3-1 پیروز شد. اودگارد (2 بار) و ژسوس برای آرسنال و مادوکه برای چلسی در این دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
205) در 207 دیدار بین چلسی و آرسنال تا به امروز، توپچی ها 82 برد و آبی های لندن در 66 بازی پیروز شده اند. 59 بازی بین دو تیم مساوی شده است.
62) در 62 دیدار چلسی و آرسنال در لیگ برتر، آبی ها 20 برد و قرمزها 25 برد داشته اند. 17 بازی مساوی است.
3) در 3 دیدار اخیر این دو تیم لندنی، آرسنال پیروز میدان شد. در 7 بازی اخیر، آرسنال در 6 بازی مقابل چلسی پیروز شده و یک بازی را باخته است.
0) آرسنال یکی از دو تیم بدون شکست لیگ برتر انگلیس است. یکی دیگر از تیم های شمال لندن، تاتنهام، شریک آنها در این رکورد است.
2) چلسی در 2 بازی از 4 بازی خانگی خود در این فصل در لیگ برتر انگلیس شکست خورده است. در واقع استمفورد بریج برای آنها مکان امنی نیست.
3) آرسنال 100% رکورد برد خارج از خانه دارد. دو مورد از تساوی های توپچی ها تا اینجای فصل در خانه بوده است.

مجروح و محروم
بازیکنان مصدوم چلسی که قطعا این دیدار را از دست خواهند داد عبارتند از: وسلی فوفانا، کریستوفر انکونکو، رومئو لاویا، بن چیلول و مارکوس بتینلی. سایر بازیکنانی که با وجود مصدومیت می توانستند مقابل چلسی بازی کنند عبارتند از: اکسل دساسی، کارنی چوکوومکا، تروو شالوبا، بنوا بادیاچیله و آرماندو برویا.

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی:
سانچز، گوستو، دساسی، سیلوا، کولویل، فرناندز، گالاگر، پالمر، استرلینگ و جکسون
انبار مهمات: رایا، وایت، سالیبا، گابریل، زینچنکو، اودگارد، رایس، ویرا، ساکا، گابریل و عیسی

سرویس اخبار فوتبال خارجی