چلسی می خواهد بزرگترین باشگاه جهان شود!

1804355
بولی 49 ساله که به عنوان سهامدار اقلیت (کمتر از 50 درصد) در چلسی به حساب می آید، همراه با هانسیورگ وایس، میلیاردر، و بدون شک مالکان جدید چلسی ظرفیت این کار را دارند. اما قدرت مالی واقعی – و ریسک – در اختیار معامله گران سابق وال استریت، خوزه فلیسیانو و بهداد اقبالی، بنیانگذارانی است که 61 درصد از سهام کلاب سرمایه کلرلیک را در اختیار دارند.
طی چند سال گذشته، شناسایی دارایی هایی که کمتر از ارزش واقعی آنها قیمت گذاری شده اند و خرید Clearlake سابقه داشته است.
در سال 2019، Dude Solutions بازگشت سریعی را در زمینه شرکت های فناوری تجربه کرد. آنها یک شرکت نرم افزاری هستند
تعدادی از شرکت های رقیب مخفیانه Dude را با مبلغی ناچیز با چراغ خاموش خریدند. بنابراین
1 میلیارد پوند و در سال 2022 شرکت کوچکتر را با تغییر نام تجاری 8 خریداری کرد
در سال 2018 بود که زیمنس ProVation Medical را به قیمت 180 میلیون دلار فروخت. مورد دیگر جامعه
1 میلیارد دلار فروخته شده است. / در اوایل سال 2021 به مبلغ 4 خریداری شد. تا به حال، Bolly مسئول تجارت بود. معامله گر کلیرلیک چلسی اولین سرمایه گذاری ورزشی
او برای اندازه گیری زمان، (Guggenheim Partners)، شرکت سرمایه گذاری سابق آمریکایی Guggenheim Partners استفاده می کرد.
او توانایی خود را در تصاحب باشگاه های بزرگ ورزشی نشان داده است و از پرداخت هزینه های بی سابقه به امید بازدهی بیشتر هراسی ندارد.
در سال 2012، زمانی که هنوز در گوگنهایم بودند، گروهی از سرمایه گذاران از جمله بولی، مدیرعامل مارک والتر
2 میلیارد دلار برای خرید تیم بیسبال لس آنجلس داجرز و برای گوگنهایم و اسطوره بسکتبال مجیک جانسون 15
برای جلوگیری از ورشکستگی این تیم هزینه کردند. تقریباً دو برابر مبلغی بود که برای خرید یک تیم استفاده می شد
این یک ورزش پولی در آمریکا بود.
8 میلیارد دلار – با مدت 25 سال – با شرکت مخابرات تایم وارنر / دو سال بعد قیمت معامله 35
او برای نشان دادن بازی های خود در یک شبکه محلی جدید، کابلی را با درآمد حاصل از Time Warner Cable ترتیب داد.
او پول سرمایه گذاران را پس داد و از پول نقد موجود برای بازسازی تیم استفاده کرد. در سال 2020
برای اولین بار در 32 سال گذشته، داجرز قهرمان سالانه لیگ برتر بیسبال در ایالات متحده و کانادا شد.
بولی هنوز 20 درصد از داجرز را در اختیار دارد و در سال 2021 سهام اقلیت تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز را خریداری خواهد کرد.
انجام داد
در سال 2015، بولی گوگنهایم را ترک کرد و شرکت سرمایه گذاری الدریج را راه اندازی کرد و به دنبال یافتن آن بود.
شرکت هایی با جریان نقدی قابل اعتماد و پایدار و تبدیل این جریان نقدی به اوراق بهادار. شرکت مدیریت
45 میلیارد دلار – عمدتا خریدار/شرکت بیمه بازنشستگی با دارایی 9 – دارایی مزایای امنیتی
عنوان بودند.
بولی ابتدا در چلسی به طور موقت نقش مدیر ورزشی را بر عهده گرفت که معمولاً به مذاکره با مدیران اجرایی و عوامل مرتبط است.
بر عهده گرفت. او به سرعت مارک کوکوریا را به ویلای خود در جزیره یونانی میکونوس دعوت کرد
با او 54 میلیون پوند قرارداد امضا کرد. قرارداد کوکوریا نیز مانند سایر قراردادها شش ساله خواهد بود.
در هر صورت، چلسی در حال حاضر تیمی پر از تنش دارد و این به طور بالقوه می تواند با خطر درگیری با قوانین مالی فوتبال همراه باشد. تلاش برای حذف بازیکنان از فهرست تیم شکست خورد، بنابراین یکی از این تلاش ها در آخرین لحظه به دلیل رویه های اداری ناموفق شکست خورد.
اگرچه این بخشی از برنامه کلی چلسی است، سرعت و عجله در خریدها بدون جبران برخی از آنها با فروش
آنها می توانند مبالغ مشابهی را در طول سال ها خرج کنند، به همین دلیل است که تیم Clearlake سوالاتی را مطرح کرده است. بولی و
یک پرونده ایجاد کنید و دیدگاه خود را برای نحوه اداره چلسی پیاده سازی کنید.
بولی در مصاحبه خود با بلومبرگ در سال 2019 تمایل خود را برای داشتن یک باشگاه در لیگ برتر پنهان نکرد.
خرید یک باشگاه باکیفیت و خرج نکردن مبلغ گزاف سخت است. که بتوانید پیشرفت و توسعه دهید.»
اینی که گفتی جای بحث داره فکر نمی‌کنم انتظار 30 درصد بازدهی از آن داشته باشید.
اما من معتقدم که آنها بسیار پایدار هستند. در کوتاه مدت، بی حوصلگی هواداران – بدیهی است که در مطلوب ترین شرایط بی احترامی می کنند – آزاردهنده است. در دربی لندن.
کوکوریا در خارج از بازی توسط هواداران هو شد. فقط پیروزی در بازی شنبه می تواند این هواداران را بسازد
به طرح کلی بولی ایمان داشته باشید.
تجارت بلومبرگ: منبع
گیلز ترنر و دیوید هلیر: نویسندگان
ترجمه و تألیف: مجتبی فریدونی



مجله اخبار فوتبال خارجی

بولی، یک سرمایه‌گذار میلیاردر که درآمد خود را از وام‌های دریافتی و خرج شده در تجارت بین‌المللی به دست می‌آورد، و شریک او معتقدند که چلسی در نهایت رقبای بزرگ‌تر را پشت سر می‌گذارد و با استفاده از مدل‌های تامین مالی کارآمد به بزرگترین باشگاه جهان تبدیل می‌شود.
باید دید سیاست خریدهای کلان در بازار نقل و انتقالات چگونه نمونه ای از فلسفه وال استریت است که می تواند منافع مالی فوق العاده ای را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی باشگاه به همراه داشته باشد یا فرصتی برای آزمایش قوانین حاکم بر این باشگاه باشد. تامین مالی ورزش . . که مالکان مجبور بودند با ضررهای آزاردهنده مقابله کنند.
دن جونز، مشاور کسب‌وکار ورزشی، می‌گوید: هزینه‌های چلسی چشمگیر بوده است، اما قضاوت‌ها بسیار فراتر از عملکرد این هزینه‌ها از منظر فوتبالی یا مالی است. دامنه این فعالیت های انتقالی بسیار گسترده بوده است.

1804353

سیاست انتقال هوشمند؟
استدلال مدیران ارشد چلسی این است که سیاست نقل و انتقالات آنها یک نمونه زیرکانه از مهندسی مالی است نه اینکه صرفاً برای هر چیزی که در راه است پول بیاندازند.
اداره باشگاه های اروپایی بر اساس مجموعه ای از قوانین به نام «تطبیق تراز مالی» است. در خصوص عقد قرارداد با بازیکنان جدید، مجاز است 90 درصد از درآمد سالانه را برای این منظور هزینه کرد که تا سال 2025 به 70 درصد کاهش می یابد. ایده حامیان این قانون این است که جلوی کار بزرگ را بگیرند. باشگاه هایی با امکانات مالی بیشتر از بازسازی تیم خود برای حذف رقبا.
چلسی راه حلی را اتخاذ کرده است که اکثر موسسات مالی از آن برای تسویه هزینه های طولانی مدت استفاده می کنند. به جای اینکه هزینه خرید بازیکن را در همان سال ثبت کنند، هزینه را در چندین سال تقسیم کردند. با جذب میخایلو مودریچ، آنها وینگر اوکراینی شاختار دونتسک را با مبلغ 88 میلیون پوند به خدمت گرفتند. بیشتر این مبلغ در طول مدت قرارداد 5.8 ساله او تقسیم خواهد شد. قراردادهای مشابهی برای فوفانا و بنوا بدیاشیل مدافعان فرانسوی و نونی مادوکه هافبک انگلیس امضا شده است.
جونز، رئیس سابق گروه عملیات ورزشی Deloitte، می‌گوید که قراردادهای بلندمدت با بازیکنان یک تجارت پرخطر است. اگر بازیکن بدتر از حد انتظار عمل کند، قرارداد بلندمدت او ممکن است یک بدهی باشد و اگر بهتر از حد انتظار عمل کند، عامل یا شرایط بازار او را مجبور به مذاکره مجدد در میان مدت قرارداد می کند.
به گفته جرمی درو، رئیس بخش ورزش در شرکت حقوقی بین المللی رینولدز پورتر چمبرلین، نقطه قوت تقسیم هزینه های نقل و انتقالات در یک دوره طولانی این است که از نقض قوانین تعیین شده توسط یوفا و لیگ برتر انگلیس جلوگیری می کند. او همچنین اضافه می کند که بازیکنان بومی و مستعد آکادمی پیشرفته چلسی احتمالاً بازیکنان آزاد محسوب می شوند و فروش آنها به عنوان سود خالص در دفاتر حسابداری ثبت می شود.
جرمی درو می‌گوید: باشگاه دائماً بازنویسی نسخه‌های مختلف مقررات مالی را بررسی می‌کند تا ببیند در کجا مزایا و راه‌حل‌هایی وجود دارد.


سرویس خبر شماره: 1871751
03 مارس 1401 در 04:12 |
970 امتیاز خبر

0نقطه نظر

ورود مهندسی مالی وال استریت به فوتبال انگلیس

به گفته یکی از افراد آشنا، استراتژی نقل و انتقالات چلسی این است که پول زیادی را برای انتقال بازیکنان جوان صرف کند اما دستمزد آنها را در سطح پایین تری نسبت به ستاره های سابق باشگاه قرار دهد. این منبع آگاه از داخل باشگاه چلسی مدعی است که این طرح زاییده فکر سرمایه گذاران بخش خصوصی در این معامله است.
کسانی که معتقدند جذابیت لندن به عنوان یکی از مراکز بزرگ مالی و فرهنگی به این معنی است که ارزش باشگاه چلسی همچنان می تواند رشد کند.
در حال حاضر، تیم غرب لندن در رده دهم جدول لیگ برتر قرار دارد. چهار تیم برتر جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب می کنند. جامی که چلسی در سال 2021 به دست آورد و 120 میلیون یورو به دست آورد. این باشگاه امسال نیز در این مسابقات حضور دارد. اگرچه او در اولین بازی مرحله حذفی آلمان به دورتموند باخت. مالکان به وضوح از پاتر حمایت کرده اند: او می ماند. اگرچه در بین کارگزاران شرط بندی انگلیسی، بخشی از گزینه های اخراج است. روز شنبه، چلسی به مصاف ساوتهمپتون رفت، تیمی بدون مربی و در انتهای جدول (و 1-0 شکست خورد).

1804354

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، بر کسی پوشیده نیست که وال استریت تمایل دارد قوانین خود را در جای دیگری آزمایش کند. اوراق رهنی، قیمت‌گذاری اختیار معامله، ریسک اعتباری و شرکت‌های هلدینگ با هدف خاص (شرکت‌های چک سفید) که همگی مربوط به چیزی هستند که به آن مهندسی مالی می‌گویند. و حالا نوبت فوتبال است.
در ماه مه 2022، باشگاه فوتبال چلسی متهم به خرید بازیکنان ستاره شد، زیرا توسط کنسرسیوم آمریکایی Clearlake Capital به رهبری مالک مشترک باشگاه، تاد بولی، به مبلغ 2.2 میلیارد پوند تصاحب شد. قیمت بالاتر نتیجه نزدیک به 600 میلیون پوند خرج شده در این فصل است که بیشتر از کل هزینه نقل و انتقالات لیگ های فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و آلمان در پنجره زمستانی ژانویه امسال است.
ارائه منابع مالی هنگفت به باشگاه های اروپایی توسط مالکان آمریکایی، رویه جدیدی نیست. میلان، اتلتیکو مادرید، کریستال پالاس و جنوا از جمله باشگاه هایی هستند که به طور جزئی یا کامل تحت مالکیت سرمایه گذاران خصوصی هستند و آنچه که Clearlake Capital را از این گروه متمایز می کند ریسک بالای آن و ریسک مالی آن است.

1804352

مالکان جدید چلسی که سرمایه گذاران خصوصی هستند، متقاعد شده اند که دانش آنها از بازارهای مالی این باشگاه لندنی را از برخی از رقبای خود ارزشمندتر خواهد کرد.

چلسی می خواهد بزرگترین باشگاه جهان شود!