چه کسی باید از ساپینتو تقلید کند/ سرمربی استقلال هواداران را بر علیه خود می کشاند/ آجورلو فهمید که انتخابات دوباره شکست می خورد; پاره شد!

علی لطیفی، بازیکن سابق استقلال در گفت و گو با خبرزاشی، در خصوص شرایط این روزهای این تیم و انصراف آجارلو از حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و همچنین توصیه های سرمربی استقلال و … بازیکنانی که دو جام قهرمانی را کسب کردند:

نظر شما درباره انصراف آجارلو از انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال چیست؟

آجورلو یک حرکت هوشمندانه دیگر انجام داد و آن فهمیدن این بود که با حضور رقبایی چون مهدی تاج، نبی واعظ آشتیانی و مدیرانی که از توانایی و تجربه بالایی در فوتبال برخوردارند، شانسی برای آن نداشت. بنابراین اگر برمی گشت و دوباره شکست می خورد، خیلی بیشتر از قبل ضرر می کرد. ضمن اینکه یک مدیرعامل استقلال و پرسپولیس چیزی از فدراسیون فوتبال کم ندارد، اما شاید از نظر پارامترهایی مانند محبوبیت و موقعیت اجتماعی از شرایط بسیار بهتری نسبت به فدراسیون فوتبال برخوردار شود.

چه کسی باید از ساپینتو تقلید کند/ سرمربی استقلال هواداران را بر علیه خود می کشاند/ آجورلو فهمید که انتخابات دوباره شکست می خورد;  پاره شد!

می توانید تصور کنید که استقلال با همین شرایط و در حالی که لیگ دوران سختی را پشت سر می گذارد، در خطر شکست دو هفته متوالی است. آن وقت هواداری که این حرف ها را در سر دارد با همان دو باخت فشار مضاعفی به تیم وارد می کند که اعتماد و تمرکز بازیکنان را از بین می برد. بنابراین به نظر من ساپینتو نباید اینقدر روی موضوع قهرمانی مانور دهد.

من یکی از کسانی هستم که فکر می کنم باید از ساپینتو حمایت شود. زیرا بهترین مربیان دنیا هم بدون حمایت نمی توانند موفق شوند. اگر فصل گذشته اتفاقات خوبی در این تیم افتاد به لطف حمایت آجارلو و هوشمندی مجیدی است. اما بدون حمایت کامل مجیدی از باشگاه، این قهرمانی محقق نمی شد. چون محمود فکری همبازی بسیار خوبی داشت اما بدون حمایت باشگاه و هواداران سقوط کرد.

خوب است تیم را در فرم لیگ نگه داریم یا این ذهنیت را ایجاد کنیم، اما این مسائل نباید توقع هواداران را زیاد کند. افرادی مانند مومنی یا مظلومی که در هیئت مدیره باشگاه حضور دارند می توانند در این زمینه به او مشاوره دهند و فضای حاکم بر فوتبال ایران را برای ساپینتو باز کنند. یادم هست روزی که کی روش سرمربی تیم ملی ایران شد، گفت تمام تلاشمان را می کنیم، اما بخشی از این مسیر به شانس برمی گردد. او گفت، تنها در صورتی که تیم کی روش موفق نمی شد، این یک سوپاپ اطمینان بود. شانس با ما نبود ساپینتو هم باید این مسائل را در نظر بگیرد و حداقل با تقلید از سایر مربیان خارجی که در ایران کار کرده اند، قول های جسورانه ندهد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

در مورد ساپینتو و درخواست از بازیکنان تیمش برای کسب دو قهرمانی لیگ و جام حذفی چه حرفی دارید؟

تو چی میگفتی

فکر می کنم این کار عاقلانه ای برای او بود. او در استقلال شروع به کار کرد و تا اینجای کار خیلی خوب پیش رفت و توانست با مدیریت فوق العاده اش با این تیم قهرمان شود. با وجود اینکه او مانند سایر مدیران دارای نقاط قوت و ضعفی است اما اقدام او یک روی سکه است.

آیا در مورد روحیه تشویق کننده ساپینتو صحبت می کنید؟

من معتقدم او نباید انتظارات را تا این حد بالا ببرد. یادمان می آید روزی که برای معارفه آمده بود، قول چهار قهرمانی را داده بود، حالا با بازیکنانش صحبت کرده و به آنها گفته دو قهرمانی در این فصل می خواهد. استقلالی ها احساساتی و کاملا جوان هستند و نباید با این حرف ها توقعشان زیاد باشد.

طرف مقابل چیست؟

اما شاید او می خواهد روحیه تیمش را تقویت کند. مگه نه؟

چه کسی باید از ساپینتو تقلید کند/ سرمربی استقلال هواداران را بر علیه خود می کشاند/ آجورلو فهمید که انتخابات دوباره شکست می خورد;  پاره شد!