چگونه اسطوره محبوب زندگی ستاره لیگ را خراب کرد؟ استقلالی ها منتظر پاسخ فرهاد مجیدی هستند/ افشاگری های قابل تامل; پرسپولیسی ها برای من با آقای آقایی صحبت کردند!



فوتبالیست ها امین قاسمی نژاد را می شناسند. بازیکنی که بعد از 30 سال و از اینجا چهره می شود می تواند موضوع پایان نامه کارشناسی و تحقیقات دانشگاهی باشد. چرا یک استعداد باید بهترین دوران جوانی خود را از دست بدهد؟

قاسمی نژاد در پدیده به ستاره لیگ تبدیل شد، تیمی که امروز دیگر وجود ندارد. با وجود تمام استعدادهای فوتبال خراسان در تاریخ این دیار و داشتن ورزشگاهی که آرزوی بسیاری از شهرهاست. قاسمی نژاد به استقلال آمد. در همان زمان اتفاقات زیادی افتاد. او در لیست فرهاد مجیدی نبود اما می خواست استقلالی شود. پس به تهران آمد و نزد دوست قدیمی خود فرشاد فرجی که بازیکن پرسپولیس بود رفت.

به گفته خود قاسمی نژاد، فرجی، سید جلال حسینی و چند نفر دیگر در برنامه شب های ورزشی با یحیی گل محمدی گفتگو کردند. قاسمی نژاد با هدایت این مربی به ستاره تبدیل شد و در پرانتز یادمان باشد راه رفتن گل محمدی از پدیده به پرسپولیس همچنان می تواند دستمایه آسیب شناسی بررسی و مدیریت در کشورمان باشد! قاسمی نژاد تایید کرد که مدیر برنامه هایش وارد باشگاه پرسپولیس شده و خیلی ها می گویند او در راهرو بالا در ماشین نشسته است! این خبر بلافاصله به گوش برادران مجیدی رسید و او بلافاصله به باشگاه استقلال رفت و قرارداد بست.

در اینجا، حساب امین نیازمند اسناد و مدارک است. اینکه قاسمی نژاد برای پول رضایتش چک داده و بعد از پاس نشدن این چک ها، اگر اینطور بود و فرهاد مجیدی به قولش عمل کرد، آسیب شناسی مدیریتی دیگری می خواهد. اما همه به خاطر دارند که فرزاد مجیدی بعد از جذب قاسمی نژاد این جمله معروف را گفت که «دربی نقل و انتقالات را بردیم» و با آن فشار مضاعفی به این بازیکن جدید وارد کرد و این به بحث دیگری می ماند.

در اینجا به جمله طلایی قاسمی نژاد می پردازیم که گفت: «فرهاد مجیدی دو سال از زندگی من را نابود کرد». او به من اعتقادی نداشت، اما فقط برای اینکه به پرسپولیس نروم، من را خرید!» البته فرهاد مجیدی حق دارد در این مورد نظر خود را اعلام کند، اما تاکنون سؤالات بزرگی در ذهن همه باقی مانده است. همه ما می دانیم که استقلال و پرسپولیس دولتی هستند و از کیسه بیت المال سوخت می گیرند، چرا باید از پول بیت المال این دو باشگاه برای خرید بازیکنی استفاده شود که در این تیم بازی نمی کند؟ شهادت خود قاسمی نژاد، او هر بار که بازی می کرد خوب بود و در تمرینات یک سرمایه مفید بود، اما مربی نگذاشت بازی کند!

نکته دوم اینکه با حضور قاسمی نژاد در لیست استقلال دیگر جایی برای بازیکن نبود. همه می دانند که پوشیدن پیراهن این دو باشگاه آرزوی هر فوتبالیستی است. پس چرا مربی باید به این راحتی یک مکان را خراب کند؟ تصور کنید به جای قاسمی نژاد 35 ساله، یک جوان 18 ساله در لیست استقلال قرار بگیرد که می تواند 15 سال برای فوتبال ایران مفید باشد… فرهاد مجیدی با استقلال قهرمان شد و محبوبیت زیادی دارد، اما این به این معنا نیست که همه اعمال او درست است و هیچ کس حق ندارد تصمیمات او را زیر سوال ببرد. از این پس همه استقلالی ها منتظر پاسخ او به امین هستند.

و نکته آخر اینکه وقتی یک بازیکن 35 ساله با چنین ضربه ای مواجه می شود، احتمال دارد فوتبالش متوقف شود. دیدیم که قاسمی نژاد حتی در گل گهر هم شکست خورد و دو سال طول کشید تا خودش را پیدا کند. اما او یک استثناست و خیلی ها بعد از چنین اتفاقی از فوتبال ناپدید شده اند.

البته نقش خود بازیکن نیز در انتخاب تیم و تصمیم گیری بسیار مهم است، اما فراموش نکنیم که کمتر بازیکنی می تواند به پیشنهاد این دو تیم «نه» بگوید. در اینجا، نقش بیشتر بر عهده مربی و رهبران باشگاه است تا تصمیم درست بگیرند. آنها تجربه و مسئولیت بیشتری دارند و باید در قبال تصمیمات خود مسئول باشند.

در فوتبال امروزی برخی از تیم ها برای تضعیف رقبای خود بازیکنان ستاره خود را می خرند یا بدون نیاز به بازیکن می خرند تا او به رقیب نپیوندد. اما فراموش نکنیم که فوتبال در آنجا کاملاً حرفه ای و شخصی است و قرار نیست چنین سیاست هایی توسط منابع مالی عمومی اجرا شود. بنابراین مثال زدن بایرن مونیخ در این مورد مطلقاً هیچ ربطی نخواهد داشت!



سرویس داخلی اخبار فوتبال