کاتانچ: رونالدو بیش از همه مرا شگفت زده کرد


کد اطلاعات: 2050945
5 جولای 1403 ساعت 2:30 بعد از ظهر.
2.3K امتیاز خبر|

5نقطه نظر

فکر می کردم فوتبالش تمام شده است

سرکو کاتانچ سرمربی اسلوونیایی تیم ملی ازبکستان درباره عملکرد تیم کشورش در یورو 2024 صحبت کرد و از رونالدو به عنوان غافلگیرکننده ترین بازیکن جام نام برد.

کاتانچ: رونالدو بیش از همه مرا شگفت زده کرد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سرکو کاتانچ در دوران فوتبال خود بین سال های 1989 تا 1994 برای سمپدوریا بازی کرد و با این تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید. او در دوران مربیگری خود دو دوره سرمربی اسلوونی بود و پس از هدایت عراق اکنون سرمربی ازبکستان است و قصد دارد این تیم را به جام جهانی 2026 برساند.

اما کاتانچ هنوز ایتالیا را فراموش نکرده است. او به گاتزتا دلو اسپورت گفت: من دور از ایتالیا زندگی می کنم، اما هنوز هم روزنامه گاتزتا را می خوانم.

این نشریه ایتالیایی به بهانه بازی امشب انگلیس و اسلوونی با او مصاحبه ای انجام داده و او در مورد یورو 2024 هم حرف های جالبی برای گفتن داشت.

2047554

کاتانچ در مورد اسلوونی گفت که از دو بازی دو امتیاز گرفت:” نسبت به 7 سال قبل که من رفتم تیم ملی کاملاً جدیدی است، اما روش بازی همین است؛ آنها بسیار جمع و جور هستند و به محدودیت های خود آگاه هستند. کیفیت و سرعت قابل قبولی برای اجرای صد حمله دارند و اینطور است. بازی در برابر این تیم آسان نیست ستاره این تیم بنیامین ششکو است او برای لایپزیگ در بوندسلیگا بازی می کند و فصل گذشته 14 گل به ثمر رساند.

کاتانچ در مورد ششکو ادامه می دهد: او از سری آ و لیگ برتر پیشنهاداتی دریافت کرد، اما در لایپزیگ ماند. من فکر می کنم او خیلی خوب کار کرده است اما هنوز برای فشار بازی در یک تیم بزرگ آماده نیست. J من در مورد علاقه آث میلان شنیدم، اما رفتن به چنین تیمی سخت است “لایپزیگ اگر در 2-3 بازی گل نزند مشکلی نخواهد داشت زیرا آنها در بوندسلیگا صبورتر هستند.”

2044551

آیا تاکنون از اسلوونی راضی هستید؟ “بله. نکته مهم برای من این است که ما هنوز در حال رقابت هستیم و شانس صعود داریم. اسلوونی می تواند در بازی مقابل هر تیمی پیروز شود.” من فکر می کنم فقط یک امتیاز برای صعود به دور بعدی کافی است، اما دلیلی نمی بینیم. چرا ما نمی توانیم انگلیس را شکست دهیم.”

به نظر شما اسلوونی می تواند انگلیس را شکست دهد؟ “در دو بازی گذشته دیدم که انگلیسی ها واقعا خسته بودند. از نظر فیزیکی، شرایط انگلیس را مساعد نمی دانم. بازیکنان از رقابت های باشگاهی بسیار سختی می آیند. آنها بازی های زیادی می کنند و در پایان فصل بازی می کنند. آنها باید در مسابقات قهرمانی اروپا شرکت کنند البته من تمرینات انگلیس را دنبال نکرده ام و معتقدم انگلیس هنوز تیم قدرتمندی است، اما نه در شرایطی که باید باشد.

آیا تا به حال تیمی شما را شگفت زده کرده است؟ “نه، تیم ها زمان زیادی برای ریکاوری ندارند و مربیان با مشکل مواجه هستند. حتی فرانسه هم من را آنقدر هیجان زده نکرد.”

کدام تیم برنده خواهد شد؟ “گفتنش سخت است. فکر نمی‌کنم غافلگیری شود. تیم‌های معمولی زود حذف می‌شوند و تیم‌های مدعی که مرحله گروهی برای آن‌ها مانند یک گرم‌آپ است، برای قهرمانی رقابت خواهند کرد.

2046599

کدام بازیکن بیشتر شما را تحت تاثیر قرار داد؟ “کریستیانو رونالدو. فکر می کردم 2-3 سال پیش فوتبالش در این سطح تمام شده است، به خصوص بعد از انتقالش به عربستان که گفته می شد او به دنبال پول است. برعکس، من از سبک بازی او شگفت زده شدم. بازی و نگرش او در زمین او همیشه می خواهد برنده شود و هنوز هم در زمین پر جنب و جوش است، من فکر نمی کردم در این سطح بازی کند.

مجله اخبار فوتبال خارجی