کارت قرمز مشکوک سیاوش مقابل الهلال


سرویس خبر شماره: 2004146
4 مارس 1402 ساعت 4:30 ق.ظ.
9.1 هزار |

0نقطه نظر

برکناری که سرنوشت سپاهان را تغییر داد؛

صحنه اخراج سیاوش یزدانی در دیدار با الهلال توسط کارشناسان داوری بررسی شد.

کارت قرمز مشکوک سیاوش مقابل الهلال

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سپاهان که در بازی رفت مقابل الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شکست خورد، در بازی برگشت در ورزشگاه کینگدوم آرنا به مصاف حریف ستاره خود رفت.

در این دیدار سپاهان در دقیقه 54 با گل فرشاد احمدزاده از حریف پیش افتاد اما در دقیقه 71 سیاوش یزدانی با دریافت کارت قرمز از داور مسابقه از زمین اخراج شد تا شرایط بازی رفت برای سپاهان تکرار شود. تیم با یک بازیکن کمتر مسابقه را دنبال کرد. .

پس از اخراج یزدانی، سپاهان سه گل دریافت کرد و با شکست از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت. این اخراج در شرایطی صورت گرفت که مالکوم با یک دوندگی تند به سمت دروازه سپاهان می دوید که با اشتباه یزدانی متوقف شد و داور ابتدا به مدافع سپاهان کارت زرد داد اما پس از بررسی صحنه در VAR، او را ارسال کرد. از آن بازیکن

صفت پرسپولیسکارشناسان داوری در گفتگو با مجله اخبار فوتبال به تحلیل این صحنه پرداختند:

محمد حسین ترابیان: اخراج بازیکن مدافع به دلیل رد موقعیت گل آشکار حریف کاملا درست بود. این صحنه دارای چهار فاکتور موقعیت گل آشکار است (مهاجم توپ را در اختیار دارد، حرکت بازیکن مهاجم به سمت دروازه، فاصله مهاجم تا دروازه، موقعیت مدافعان) و غیره. دلیل تصمیم داور درست بود.

مهدی عالیقدر: داور پس از بررسی با کمک داور ویدیویی و پس از ارزیابی عوامل وضعیت بدیهی گلزنی، رنگ کارت را به رنگ قرمز تغییر داد که درست است.

ابراهیم میرزابیگی: در این صورت با توجه به فاکتورهای واضح گل، اخراج توسط داور به درستی انجام شد.

✅ نگهدارنده دستگاه بابک: در این صحنه وقتی تخلف رخ می دهد، یعنی اشتباه مدافع، هر چهار عامل مانع از ایجاد موقعیت واضح گلزنی می شود. بنابراین اعلام ضربه آزاد مستقیم و اخراج صحیح است.

علی نژادیان گفت: در این صحنه با توجه به اینکه تمامی شرایط لازم برای اخراج بازیکن به دلیل موقعیت گل مشخص (از جمله مالکیت توپ، فاصله از دروازه، جهت بازی و همچنین تعداد و وضعیت بازیکنان) وجود دارد. ، تصمیم داور درست بود. داور اماراتی در تصمیم اولیه اشتباه کرد اما با کمک VAR و بررسی صحنه تصمیم خود را اصلاح کرد و بازیکن سپاهان به درستی اخراج شد.

مجله اخبار فوتبال داخلی