کارلوس کی روش میز بازی تاج را به هم ریخت!

همه این دلایل انتخاب را برای فدراسیون سخت می کند. شاید در نهایت رئیس فدراسیون مذاکراتی را با مربیان خارجی با تجربه فوتبال ایران باز کند. حتی گزینه های خوب و جدی به فدراسیونی که در فوتبال آسیا و تیم های ملی صاحب نام حضور داشته و شناخت کامل و کافی از تیم ملی ایران در ذهن دارد، ارائه شده است. با این وجود دلایل کافی برای سخت شدن انتخاب وجود دارد، اما نباید فراموش کرد که گزینه خارجی همیشه اولویت فدراسیون فوتبال است.

1792774


سرویس خبر شماره: 1867951
12 فوریه 1401 ساعت 11:28 |
1.2K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

اولویت فدراسیون برای جذب مربی خارجی منطقی است

با این اتفاق گزینه های ملی شانس بیشتری برای حضور روی نیمکت تیم ملی خواهند داشت اما باید دید فدراسیون با کدام مربی حاضر به عقد قرارداد است؟ آیا اعضای هیات مدیره به مربی ملی رای می دهند یا گزینه منطقی خارجی توسط فدراسیون شکار می شود و روی نیمکت تیم ملی می نشیند؟

اما مهم ترین نکته این است که این چهار نفر در لیگ های داخلی و خارجی حضور دارند. قلعه نویی با گلگهر و یحیی گل محمدی در لیگ با پرسپولیس رقابت می کنند و نکونام با شاگردانش در فولاد به دنبال کم کردن فاصله با مدعیان لیگ است. فرهاد مجیدی نیز با اتحاد کلبا برای موفقیت در لیگ برتر امارات تلاش می کند. بنابراین اگر فدراسیون فوتبال تمایل دارد یکی از این مربیان را برای تیم ملی انتخاب کند، ابتدا باید موافقت باشگاه خود را جلب کند و سپس به کار نهایی ادامه دهد. در پایان لیگ برتر چه باید دید انجام می شود یا اقدام سران فدراسیون زودتر شامل می شود؟

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، کارلوس کی روش پس از خداحافظی از تیم ملی ایران پس از چند هفته سکوت در مورد آینده، سرانجام چمدان های خود را برای حضور در دوحه و تیم ملی قطر بست. سوالی که تکلیف سرمربی پرتغالی را مشخص کرد اما فدراسیون فوتبال ایران و رئیس آن با چالشی دلهره آور مواجه شدند.

معادلات انتخاب سرمربی تیم ملی با خداحافظی رسمی کی روش و سفر او به دوحه پیچیده تر از گذشته ادامه خواهد داشت.

کارلوس کی روش میز بازی تاج را به هم ریخت!

* پرونده باز شدن مربیان ملی علیه سران فدراسیون
بر اساس اطلاعات به دست آمده از میان تمامی مربیان واجد شرایط نیمکت نشینی تیم ملی، پرونده چهار مربی با جزئیات بیشتری توسط مدیران ارشد فدراسیون فوتبال بررسی می شود. امیر قلعه نویی، یحیی گل محمدی، فرهاد مجیدی و جواد نکونام; آنها جزو افرادی هستند که از بقیه اعضای هیئت مدیره جلوتر هستند و از بین این چهار نفر، دو نفر به احتمال زیاد جزو آخرین گزینه های اتحادیه فوتبال انگلیس هستند.

در این زمینه تردیدی وجود نداشت که مهدی تاج علاقه زیادی به ادامه همکاری با کارلوس کی روش داشت و حتی این احساس صمیمانه را در مصاحبه های خود ابراز می کرد. ضمن اینکه وقتی نظر برخی از اعضای هیات مدیره را جویا شدیم به این نتیجه رسیدیم که مقام ارشد برنامه اصلی فدراسیون تمدید قرارداد با کی روش است و برای این موضوع دلایل خاص خود را دارد. اما با علنی شدن تصمیم سرمربی پرتغالی، افکار تاج زیر و رو شده و حالا باید نقشه جدیدی برای نیمکت تیم ملی آماده کند.

شما مخاطبان “ورزه سه” نظرات خود را در انتهای همین صفحه با ما در میان بگذارید. ترجیح شما چیست؟ استخدام ملی پوش یا حضور مجدد مربی خارجی روی نیمکت تیم ملی ایران؟



مجله اخبار فوتبال داخلی

* اولویت با استخدام مربی خارجی است
فدراسیون نمی خواهد خاطره تلخ مارک ویلموتس را تکرار کند. از سوی دیگر به دنبال مربی ای خواهند بود که شانس قهرمانی تیم ملی را در جام ملت های آسیا افزایش دهد و به ناکامی های طولانی مدت پایان دهد. اما مشکلات مالی در فدراسیون فوتبال وجود دارد و نمی توان به فکر جذب مربی صاحب نام بود. در کنار همه این موارد باید اشاره کرد که فدراسیون فوتبال به دنبال مربی ای خواهد بود که شناخت خوبی از فوتبال آسیا و ایران داشته باشد.