کالب مارتین دومین بازیکن نوادا است که به فینال NBA راه یافته است

جی کول در واقع کسی بود که با کارکنان Heat تماس گرفت و از آنها خواست که مارتین را امضا کنند.

اما طبق داستانی که خودش تایید می‌کند، جی کول، خواننده رپ کارولینایی، به او کمک کرد تا در گروه Heat جایگاهی را کسب کند. مارتین در سالن بدنسازی کول تمرین می کرد و به او توضیح می داد که برای یافتن شغل دیگری در NBA با مشکل مواجه است. کول از ارتباطات خود استفاده کرد، مخصوصاً یکی با کارون باتلر، که دستیار مربی در میامی است.

— Teg🚨 (@IQfor3) 30 مه 2023

نمی‌دانم پیشاهنگان NBA چگونه به کالب مارتین اجازه می‌دهند که درافت نشده باشد

او به طور میانگین 19 سال در سال آخر خود را به عنوان تیم اول All MWC و MWC All Defence در حالی که نوادا را به رکورد 29-5 (بهترین در تاریخ مدرسه) هدایت کرد. pic.twitter.com/vaB3ONKs66

مارتین فقط 26 امتیاز را برای میامی از دست داد – اکنون به فینال NBA بازگشت. pic.twitter.com/i10egjzfeZ

او به هیچ وجه یک جرقه فوری نبود. زمان بازی و تعداد او افزایش یافت زیرا او شروع به تحت تاثیر قرار دادن هیت با بازی های خود کرد، اما او همچنان میانگین کمتر از 10 امتیاز در کمتر از 23 دقیقه در هر بازی را کسب می کرد. در بازی 7 فینال کنفرانس شرق سال گذشته، مارتین “بازی نکردم – تصمیم مربی” دریافت کرد.



https://sportslens.com/news/caleb-martin-is-second-nevada-player-to-reach-nba-finals/ منبع:

پس از دو فصل ورود و خروج از چرخش منظم با شارلوت، تیم در نهایت از مارتین چشم پوشی کرد و او یک بازیکن آزاد شد.

و اینطور نیست که این پدیده در فصل عادی شروع شده باشد. اعداد مارتین ثابت بودند، اما در مقایسه با عملکرد او در فصل بعد، پیاده‌رو بودند. او تا پایین‌تر از میانگین امتیاز دو رقمی بود و درصد تیراندازی‌اش در واقع کاهش یافت.

کالب مارتین پس از بازگشت برای سال آخر خود در نوادا، بدون درفت رفت.

اما مانند هم تیمی خود جیمی باتلر، مارتین عملکرد خود را در زمانی که نورها درخشان ترین هستند، افزایش داده است. در طول 7 بازی ECF، او میانگین 19.3 امتیاز در 60/48/87 تقسیم شوت، و همچنین 6.4 ریباند در هر مسابقه اضافه کرد. بحث برنده شدن او در MVP این سری، استدلالی قوی است.