کرمی: ما به استقلال می رسیم و این نوید خوبی برای آنها دارد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، عصر شنبه 11 مهرماه تیم فوتبال استقلال در دیداری تدارکاتی که در ورزشگاه آرارات برگزار شد، با نتیجه 2 بر یک مقابل تیم ملی دانشجویان شکست خورد. این نتیجه استقلال را به یاد بازی های گذشته مقابل تیم ملی دانشجویان به مدیریت فرشاد کرمی انداخت. جایی که در سه فصل گذشته سه بار دیگر مقابل استقلال صف آرایی کرده بودند که دو شکست و یک تساوی حاصل تلاش آبی پوشان بود.
به همین منظور با فرشاد کرمی، سرمربی تیم ملی فوتبال دانش آموزی درباره مزایا و معایب دیدار دو تیم و دیگر مسائل این روزهای فوتبال ایران گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.
گفت و گوی ما با کرمی درباره پیروزی مقابل استقلال و شرایط تیم ملی دانش آموزی آغاز شد و او گفت: تیم فوتبال دانش آموزی زیر نظر وزارت علوم فعالیت می کند و برای حضور در جام ملت های آسیا و مقدماتی آماده می شویم. مسابقاتی که بعدا برگزار می شود. جام جهانی قطر در چین برگزار می شود. به هر حال چند اردو داشتیم. همه در لیگ های مختلف دانش آموز بودند و می دانستیم؛ از همه علاقه مندان و شرکت کنندگان دعوت کردیم و نگاه کردیم. از بین این بازیکنان تیمی را تشکیل دادیم که بعد از چهار پنج روز اردو به مصاف تیم بزرگ استقلال رفتیم.
وی سپس درباره این بازی گفت: ابتدا از استقلالی ها تشکر می کنم که ما را دعوت کردند. استقلال تیم بزرگی است و بازیکنان بسیار خوبی دارد. امروز واقعا بازی سختی برای ما بود اما با توجه به سیستمی که برای تیم در نظر گرفتیم عملکرد خوبی داشتیم. مقابل استقلال با سیستم 2-5-3 به زمین رفتیم. این سیستم یک سیستم مدرن در فوتبال اروپا است که تیم هایی که به دنبال دفاع و ضد حمله هستند از این سیستم استفاده می کنند. رقبایی مثل کره جنوبی و ژاپن و حتی تیم هایی مثل تایلند هم داریم که در سال های اخیر پیشرفت کرده اند و با سیستم اختصاصی حمله می کنند. ما این سیستم را تعریف کردیم و موفق شدیم.
وی سپس به گل محمد اوسانی که همیشه در مقابل استقلال نمایش های بسیار خوبی ارائه می دهد و یازدهمین گل خود را مقابل این تیم به ثمر رساند اشاره کرد و افزود: بازی خوبی داشتیم و در ابتدای بازی مثل همیشه محمد اوسانی دو گل زد. گل برای این تیم محمد اوسانی بازیکن با انگیزه ای است که فکر می کنم جایش در لیگ برتر ما خیلی خالی است چون در لیگ برتر فوروارد سرعتی بسیار کمی داریم. محمد اوسانی یکی از مهاجمان سرعتی فوتبال ما است که مقابل استقلال و مدافعان این تیم که عارف غلامی و سیلوا بودند بسیار خوب بازی کرد و دو گل به ثمر رساند. به هر حال خوشحالیم که هر سال به نوعی استقلال را پشت سر می گذاریم. پارسال تیم آقای مجیدی را بردیم که البته شانس آوردیم و قهرمان شدند. ما تیمی ساخته ایم که رقابتی است و مقابل تیم های بزرگ خیلی خوب بازی می کند و از این بابت خوشحالیم.
وی در ادامه درباره کیفیت تیم استقلال در فصل جاری با ساپینتو اینگونه توضیح داد: خب آقای ساپینتو ابتدای فصل با سیستم 2-3-5 بازی می کرد. همان سیستمی که آقای مجیدی فصل گذشته با آن بازی می کرد. این سیستم سیستم بدون امتیاز است و در واقع 5 دفاع است. در سیستم مدرن دنیا، به دو نفر در کنار، بال بک گفته می شود. استقلال فصل گذشته در پست وینگر بازی می کرد. آقای ساپینتو با این سیستم نتیجه نگرفت و سیستم تیمش را عوض کرد و امروز 3-3-4 مقابل ما بازی کردند. یک چیز واقعاً خوبی که در مورد استقلال دیدم این بود که آنها در ترکیب پشت محوطه جریمه و کناره‌ها واقعاً خوب بودند. یک طرف رضا میرزایی و طرف دیگر مهدی قیدی بود. مهدی پور و چشمی از خط هافبک اضافه شدند و سجاد هم برگشت و به عنوان مهاجم کاذب بازی کرد. البته با این شیوه بازی کار با تیم هایی که دفاع فشرده بازی می کنند سخت است. در پایان مسابقه به وسط چرخیدند و ارسلان را به میدان بردند. فکر می کنم استقلال تیم بسیار خوبی است و بازی این تیم مقابل گل گهر یکی از بهترین بازی های لیگ خواهد بود.

سرمربی تیم فوتبال دانشجویان می گوید لیگ برتر از نظر کیفیت مواد، دانش مربیگری و استراتژی بازی پیشرفت کرده است، اما کیفیت فنی بازیکنان را نقطه ضعف فوتبال ایران عنوان می کند.

کرمی: ما به استقلال می رسیم و این نوید خوبی برای آنها دارد

سرمربی تیم فوتبال دانشجویان ایران اگر در بین دعوت شدگان به تیمش بازیکنان لیگ برتری و لیگ یک هم بودند، گفت: گرفتن بازیکن لیگ برتری سخت است. در تیم نفت مسجد سلیمان بازیکنی داشتیم که نتوانستیم او را بگیریم. در تیم فوتبال مس رفسنجان هومان ربیع زاده را داریم که در پست فیکس بازی می کند اما نتوانستیم این بازیکن را هم بگیریم. ترجیح ما استفاده از بازیکنان لیگ 2 و لیگ 1 است. مقابل استقلال یک بازیکن از خوشه طلایی داشتیم.
کرمی درباره وضعیت تحصیلی محمد اوسانی گفت: او 6 سال است که در کنار ما بوده است. مدارک بازیکنان را به طور کامل بررسی کرده ایم و آقای اوسانی هم دانشجو است، کارت دانشجویی دارد و مشکلی برای حضور در تیم ندارد. متاسفانه البته هنوز نتوانسته ایم جایگزین خوبی برای اوسانی پیدا کنیم. دلیلش این است که در فوتبال ما یک مهاجم سریع که می تواند راه برود و بازیکن حریف را جلوی خودش بگیرد. ما در لیگ برتر خیلی کم داریم. با توجه به استراتژی تیم ما یعنی گرفتن فضا از حریف و انتظار برای ضدحمله، داشتن بازیکنی مثل محمد اوسانی بسیار مهم است. البته ما نمی توانیم برای همیشه از آن استفاده کنیم و به دنبال جایگزینی برای آن هستیم. اگر کسی را می شناسید به ما اطلاع دهید.
سوال بعدی کرمی در مورد کیفیت لیگ برتر در فصل بیست و دوم بود و گفت: لیگ برتر از نظر کیفیت تجهیزات، سطح کیفی مربیان و نوع استراتژی بازی خیلی پیشرفت کرده است و دیدم که در تمرینات گل گهر و استقلال دیدم دیدم. اما واقعیت این است که لیگ ما بازیکنانی دارد که از نظر فنی نسبت به لیگ های دیگر ضعیف هستند. صحبت از توانایی فنی بازیکن برای حفظ توپ و گرفتن حریف در صورت گیر افتادن است. حالا ما کمبود هافبک و مهاجمانی نداریم که قدرت تک به تک شدن را داشته باشند. بازیکنانی مثل جباری، آندو و نکونام نداریم و به همین دلیل اکثر بازیکنانی که در تیم ملی بازی می کنند لژیونر هستند. امیدوارم شرایط تغییر کند و به فوتبال پایه اهمیت بیشتری بدهیم، چون اگر بخواهیم همینطور ادامه دهیم و منتظر گلی باشیم که مثلاً به نام آقای طارمی، جهانبخش و… برویم. برای ما سخت خواهد بود ای کاش تولیدات فوتبال پایه برای لیگ برتر بیشتر می شد. اگر منظورم کلی است، فکر می کنم از نظر تجهیزات و تاکتیک پیشرفت کرده ایم، اما از نظر تکنیک بازیکن شرایط خوبی نداریم. البته نباید بازیکنان را ناراحت کنیم و بهتر است در این زمینه پیشرفت کنیم
در نهایت از فرشاد کرمی کارشناس فوتبال درباره پیروزی تیم ملی مقابل کی روش در بازی رفت پرسیدیم که او در پاسخ به این سوال به اختلافات سرمربی جدید تیم ملی اشاره کرد و گفت: ببینید یک می بینیم. دگرگونی کامل در آقای کی روش». او بسیار باهوش است. او در دوره گذشته رفتار خوبی با خبرنگاران، فدراسیون و… نداشت و به نوعی به او نگاه تحقیر آمیز داشت، اما اکنون می داند که فضای حمایت از اسکوچیچ وجود دارد و بسیاری معتقدند این مربی بی انصافی کرده است. اخراج شد. رفتار او کاملاً تغییر کرد و حتی دیدید که شجاع خلیل زاده را به تیم ملی دعوت کرد. این تحول آگاهانه است و نشان می دهد که کن روش یک مربی کاملا حرفه ای است. البته باید جنبه مثبت این تغییر را دید.
وی سپس درباره شرایط فنی این دیدار گفت: اگر بخواهیم در مورد مسابقه صحبت کنیم دیگر شاهد دفاع اتوبوسی نیستیم. ملی پوشان پاس می دهند، فضا پیدا می کنند، از جناحین و از عمق خوب کار می کنند و در کل بازی لذت بخش تر شده است. ریتم بازی هم خیلی خوب بود. البته ما مقابل اروگوئه خیلی خوب بازی کردیم اما احساس کردم تیم حریف ما را دست کم گرفته است. به هر حال این مشکلات در فوتبال است. در مجموع نتیجه خیلی خوب بود و تیم ملی به این نتیجه نیاز داشت.
آخرین قسمت صحبت های کرمی درباره شرایط تیم ملی با کیروش در جام جهانی بود و صحبت هایش را اینگونه به پایان رساند: برای اولین بار به تیم ملی فرصت صعود می دهم. در دوره قبل واقعاً شرایط فراهم نبود. در برزیل که با آرژانتین همگروه بودیم، گروه سختی داشتیم. در آلمان، مکزیک و پرتغال هم گروه‌های سختی بودند، اما این بار فکر نمی‌کنم ولز تیمی باشد که نمی‌توانیم آن را شکست دهیم، و آمریکا. من بازی این تیم مقابل ژاپن را به طور کامل تماشا کردم و فکر می کنم اگر همه با هم همدل باشیم و کنار هم باشیم می توانیم این دو تیم را شکست دهیم. و چقدر این معراج می تواند برای مردم خوب باشد. آرزوی من این است که تیم ملی از گروه خود خارج شود. زیرا نشاط اجتماعی ایجاد می شود. چون باعث ترویج مدارس فوتبال می شود. درخواست من این است که فوتبال را عمیق تر ببینم.



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1845211
3 اردیبهشت 1401 ساعت 13:46 |
21.4K امتیاز خبر|

13نقطه نظر

ما می توانیم آمریکا و ولز را شکست دهیم