کمربند خط وسط استقلال با سگک فولادی!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، عوامل مختلفی در فصل گذشته دست به دست هم دادند تا استقلال در پایان لیگ بیست و یکم قهرمان شود. یکی از آن عوامل، هافبک خوب، ثابت و قدرتمندی بود که زبیر نیک نفس در کنار مهدی مهدی پور به وجود آورد و امثال چشمی، مهری و رضاوند به او کمک کردند.

انتخاب اول ساپینتو برای تربیت هافبک تیمش مطمئنا دو عنصر کلیدی فصل گذشته هستند. زبیر نیک نفس توانست دژی مستحکم در خط وسط در کنار مهدی پور ایجاد کند. زبیر اکثر وظایف دفاعی را بر عهده داشت و مهدی پور نیز در کارهای خط حمله و ایجاد موقعیت و ارسال شوت های کاشت به تیمش کمک می کرد.

در هر صورت با حضور زبیر نیک نفس، مهدی مهدی پور، آرش رضاوند، سعید مهری، امید حمیدی فر و عزیزبک امانوف، دست ریکاردو ساپینتو برای انتخاب هافبک تیمش باز است. در صورت جدایی قرضی مهری، سایر بازیکنان باید رقابت سختی برای حضور در ترکیب اصلی داشته باشند و البته نام روزبه چشمی نیز به این لیست اضافه شود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

امید حامدی فر بازیکن جوانی است که تابستان امسال از صنعت نفت وارد استقلال شد. او توانایی بازی در خط دفاعی را نیز دارد، با این حال در اکثر بازی های فصل قبل آبادانی ها در خط هافبک بازی کرد. او همچنین رقابت سختی با هم تیمی هایش برای حضور در ترکیب اصلی دارد و باید دید تا چه اندازه موفق خواهد شد.

سعید مهری دیگر بازیکنی است که فصل گذشته در چند بازی برای تیم مجیدی به میدان رفت. نکته جالب حضور مهری در تیم استقلال گرفتن خطای پنالتی در بازی با گل گهر بود که در این برهه از فصل به قهرمانی شاگردان مجیدی کمک کرد. اما با توجه به ترافیک سنگین خط هافبک، احتمال انتقال قرضی این بازیکن به تیم دیگری وجود دارد.

با حضور بازیکنان درجه یک در خط میانی و همچنین جذب بازیکنان جدید، دست ریکاردو ساپینتو در خط میانی باز است.

البته نباید فراموش کرد که عزیزبک امانوف می تواند در پست هافبک میانی هم بازی کند. این بازیکن چند پستی ازبکستانی فصل گذشته در پست وینگر برای مجیدی بازی می کرد و قبل از آن نشان داد می تواند در پست های دیگر هم بازی کند و کلیدی برای فرانسه محسوب می شود.


سرویس خبر شماره: 1832744
Jul 18, 1401 @ 3:24 ب.ظ
19.2K |

6نقطه نظر

دست ساپینتو در مرکز میدان باز است

حالا با بازگشت آرش رضوند به استقلال و جذب امید حامدی فر، دستان ریکاردو ساپینتو بیش از هر زمان دیگری برای ساخت کمربند قدرتمند خط میانی باز است. سرمربی پرتغالی علاوه بر داشتن تمام مهره های فصل قبل، اکنون گزینه های جدیدی را در اختیار خود می بیند.

آرش رضوند که در نیم فصل دوم راهی فولاد شد در زمان حضور در ترکیب آبی ها عملکرد قابل قبولی داشت اما در این مسیر دچار افت شد و مجیدی ترجیح داد او را با حردانی معاوضه کند. این حرکت به سود استقلال تمام شد و صالح به مهره ای تاثیرگذار در سمت راست تیمش تبدیل شد.

البته استقلالی ها می خواستند این بازیکن را با بازیکن دیگری در فولاد معاوضه کنند اما این اتفاق تا کنون نیفتاده است و یک چیز مشخص است رضاوند از این پس باید در تمرین تیمش حاضر شود تا ببینیم ساپینتو چه تصمیمی خواهد گرفت. او در چند روز آینده . انجام داد