کنایه سنگین علی فتح الله زاده در کی روش/ اگر قلعه نویی یا علی دایی سرمربی ما بودند 6 گل انگلیس می زدیم؟

وی افزود: مدیر مالی گفت از کجا؟ گفتم 300 داشتیم گفت 300 نداریم یک ریال داشتیم. 300 میلیارد بی نتیجه ماند، 150 میلیارد وام گرفتند. دیروز گفتند دو قسط 6 میلیاردی را نداده ایم. اگر سومی را ندهیم جریمه می شویم. از طرفی به من گفتند 40 درصد پول بازیکنان را می دهیم. دیدم بازیکنان خیلی قیافه دارند و گفتم آنهایی که 30 درصد دارند را به 40 درصد می‌دهم. دیدم 17 تا 18.5 درصد نامتقارن دادند.

مدیرعامل استقلال ادامه داد: جدای از آن تقلب زیاد است که من را بیشتر ناراحت می کند. دیروز کارت اعتباری سرمربی و مربیان ما را باطل کردند. گفتم کی لغوش کرده؟ گفت مردی با تیم بود، این را داد. آیا باشگاه مالک و سیستم خودش را ندارد؟ سیم کارت هایش را بریده اند. یکی از دوستان دیروز پیامی فرستاد. پیامی دیگر امروز صبح واضح است که یک خط وجود دارد. کمکی نکردند. حالا اگر همه بدهی ها را بگویم سقف روی سرمان می افتد. تا پایان جام جهانی صبر کردم تا با وزیر جلسه ای داشته باشم. باید برنامه ریزی کنیم. خارج از کنترل یک نفر است. حقیقت پنهان شده است. کجاست که 300 میلیارد پول داشته باشیم، برگردیم و 300 میلیارد بدهی داشته باشیم؟ یعنی 600 میلیارد تکه زباله روی سرت افتاد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال فتح الله زاده تصریح کرد: یک نکته را به شما می گویم شاخ ها را بکشید. ارسلان مطهری گل قهرمانی سوپرجام ما را زد و یک ریال هم دریافت نکرد. حالا این بازیکن به من می گوید من پول می خواهم. یک ریال هم ندارم. اسپانسر هم ندارم همه پول را گرفتند. پولی وجود ندارد. نگفت قربانزاده؟ گفت پول را دادیم اما خرج شد. من آدمی نیستم که همه چیز را گردن مدیران قدیمی بیاندازم. همه بدهی ها فقط برای آجورلو نیست.

وی افزود: الان 300 میلیارد تومان ندارم، دو هفته دیگر باید 200 میلیارد بدهم، اگر پرداخت نکنم ماجرای استراماچونی تکرار می شود. تا پایان فصل 600 میلیارد تعهد داده بودیم. من همه تقصیرها را به گردن آجورلو نمی اندازم، اما اگر هر کدام از حرف هایم اشتباه است، فوراً با من تماس بگیرید. می گویند به او تجاوز شده است، اما من نمی توانم طرفدار را آرام نگه دارم. چه کسی می تواند در عرض دو هفته 200 میلیارد پول بدهد؟ تا پایان سال، ما 600 میلیارد تعهد به بازیکنان و مکان‌ها داریم.

مدیرعامل باشگاه استقلال می گوید علاقه اش به سرمربی تیم ملی همچنان وجود دارد: با احترام به کی روش که مربی بزرگی است، اگر قلعه نویی یا علی دایی را در این جام بگذاریم، 6 گل انگلیس می خوریم؟ مطمئنم نمیخوریم چرا به خودی ها اعتماد و باور نداریم؟ این فوتبال را خودمان باید بسازیم. آیا تا به حال فدراسیون در دوره مدیریت فوتبال به فتح الله زاده گفته است که بیا و برود؟ آیا من جایی بوده ام؟

مدیرعامل استقلال گفت: برادر عزیزم آشتیانی گفت که فتح الله زاده قبول کرده و می داند که استقلال بدهکار است. نه اصلا نمیدونستم به من گفتند 300 میلیارد در حساب نقره است. اسپانسر هم داریم و شرایط خیلی خوب است. من به باشگاه آمدم و به مدیر مالی گفتم سریع 50 میلیارد بدهی آسترا را بده، سه نفر بزرگتر و مدیر فوتبال به من گفتند پول هست یکی از اعضای هیئت مدیره ما هم گفت پول داریم، نکن. نگران نباش

وی افزود: هر تیمی که به تساوی برود اغلب بازنده است. اگر او نتواند آن را پیدا کند، باید برای پیروزی به زمین برویم. وقتی ترکیب را دیدم، احساس کردم بله، می خواهیم جلوی پیروزی آمریکایی ها را بگیریم. فکر ما برنده شدن نیست. 90 درصد این بازی ها منجر به شکست می شوند. به بازی ما در کل نگاه کنید، تاکتیک و تکنیک ما کاملاً از دست رفت.

فتح الله زاده گفت: مقابل ولز بازی کردیم که با این بازی مقابل انگلیس می توانستیم مساوی کنیم. ما قطعا آمریکا را می بریم. تنها چیزی که این تیم داشت مطبوعات بود. من هیچ تیمی را به خوبی آمریکا در مطبوعات نمی بینم. در مقابل تیم هایی مثل آمریکا که پرس می کنند باید با پاس های بلند یا میانی این فضا را از آنها بگیرید. ما این کار را نکرده ایم. ژاپنی ها بازی سریع را خیلی خوب انجام می دهند. پرس آنها نیز به دلیل فرم بدنی خوب آنهاست. هر چقدر می دوند خستگی را نمی فهمند. آنها با احساس و بدون ذخیره بازی می کنند. نتیجه این شد که اتفاق افتاد.

علی فتح الله زاده در خصوص شکست تیم ملی کشورمان مقابل آمریکا گفت: وقتی بازی با آمریکا را دیدم شوکه شدم. در شروع بازی آمریکایی ها ترسیده بودند و با احتیاط بازی کردند. ما فقط از هیچ چیز جلوتر نبودیم. 24 سال نتوانستند ما را ببرند. بعد از 10 دقیقه احساس کردند هدفشان برد نیست. آنها تاکتیک را تغییر دادند. دفاع آنها جلو آمد و به گل کمک کرد. تهاجمی شده اند.

وی درباره درآمدهای استقلال در بورس و بدهی های آن باشگاه گفت: کمپ حجازی را ساختم و تحویل دادم. اکنون سازمان خصوصی سازی یک تریلیون قیمت روی آن گذاشته است. دو سند هم دارد که هنوز مهر یکی از آنها به نام استقلال نخورده است. 2 تا سند 1000 بود، سه سند 1500، کدام مدیری 1500 میلیارد به باشگاه آورده؟ چرا آنها این را نمی بینند؟

وی افزود: تحلیل و نقد ما باید اصولی و علمی باشد اما اینطور نیست. زمانی که ما در ضربات پنالتی در جریان قلانوی به کره جنوبی باختیم، برخی کارشناسان آن را نابود کردند. چرا؟ الان کجا هستیم؟

مدیرعامل استقلال افزود: نگذارید کسانی که بیت المال را هتک حرمت می کنند و کاری ندارند، کسانی که زحمت می کشند از بین بروند. گفتند 10 سال بدهی در ایام فتح الله زاده، هیچکس نگفت بیا بگو چقدر بدهی داری؟ آنقدر گفتند که یک روز من در انزوا گفتم چقدر بدهی داریم؟