کی روش سرمربی ایران در جام ملت ها!


سرویس خبر شماره: 1860228
29 دسامبر 1401 ساعت 07:30
1.5 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

تفسیری آزاد از اظهارات مدیر فوتبال در تلویزیون

سوژه ای که قسمت زیادی از پخش ویژه شب گذشته شبکه ورزش با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال را به خود اختصاص داد.

مربی باسابقه فوتبال ایران که پس از تایید ریاست بر پرتقاضاترین سازمان ورزش کشور، حالا فراتر از گذشته و حتی با وجود ناکامی تیم ملی در صعود از مرحله گروهی جام جهانی، به شیوه خودش به خودباوری رسیده است. ، علیه جواد خبانی و رسول مجیدی. دو مجری از این برنامه حضور داشتند و در مورد موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، مشکل اصلی فوتبال ایران پس از بازگشت تیم ملی قطر از جام جهانی، سرنوشت نیمکت این تیم و روشن شدن تکلیف ادامه یا پایان همکاری با کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی است. مربی و پیشکسوت ایران در این مسابقات.

رمز دیگری که تاج درباره ادامه حضور کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی داد در بخشی از این برنامه آمده است که رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوالات متعدد مجریان برنامه درباره سوالات مردم از کی روش در خصوص عملکرد تیم ملی در جام جهانی، قول داد کارلوس کی روش در بازگشت به ایران با حضور در یک برنامه تلویزیونی یا برگزاری نشست خبری پاسخگوی مردم و رسانه ها باشد. با این حال، این بار او بلافاصله متذکر شد که “اگر قرار بود برگردد” از او چنین چیزی می پرسیدم!

حمایت همه جانبه مهدی تاج از کارلوس کی روش شب گذشته در برنامه شبکه ورزش نشان از قطعیت بازگشت او به ایران و ادامه حضورش روی نیمکت تیم ملی دارد.

کی روش سرمربی ایران در جام ملت ها!

از سوی دیگر او در مصاحبه با راجر دسا، دستیار اول کارلوس کی روش در دوران حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران، در آخرین مصاحبه خود با ساندی ورلد آفریقای جنوبی مدعی شد که در ژانویه برای مذاکره با ایران به تهران بازخواهند گشت. فدراسیون تمدید قرارداد نکته ای که نشان می دهد فدراسیون علاقه مند به گسترش همکاری است و این کی روش و معاونانش هستند که باید به پیشنهاد فدراسیون پاسخ دهند.

اما در این گفت و گو مهدی تاج بدون توجه به ادامه حمایت هایش از سرمربی سه دوره تیم ملی در جام های جهانی اخیر، چند بار خواسته یا ناخواسته کدهایی داد که نشان می داد حداقل شخصا تصمیم به ادامه همکاری با کی روش دارد.

در هر صورت حمایت بی قید و شرط تاج از سرمربی تیم ملی برخلاف پایان همکاری فدراسیون با او پس از پایان جام ملت های 2019 که تاج به صراحت از کی روش انتقاد کرد، نشان می دهد که جامعه فوتبال ایران باید حداقل خود را آماده کند. حضور سرمربی پرتغالی را برای آماده سازی تا پایان جام ملت های قطر تضمین کرده است. این تصمیم هم مثل هر تصمیم فوتبالی دیگری بدون شک موافقان و مخالفان زیادی خواهد داشت و در نهایت باید دید در پایان این تورنمنت که به ژانویه 2024 موکول شده نظر صحیح چیست.



مجله اخبار فوتبال داخلی

گواه ادعای تاج بازگشت او به دوران پس از جام جهانی 2018 است که اکثر کارشناسان از عملکرد تیم ملی تمجید می کردند، او نتایج و نمایش ها را با عینک واقع بینانه و نه در آن زمان که به اصطلاح چه چیزی را پرداخت کرد، می دید. نه حالا که همه منتقد شده اند، او چنین دید تیزبینی پیدا کرد.

مهدی تاج در این برنامه به تمام سوالات و مسائل مطرح شده از سوی این دو مجری درباره عملکرد تیم ملی در جام جهانی با هدایت سرمربی پرتغالی پاسخ داد و بارها این جمله را تکرار کرد که از این بابت نگران است. سرمربی او احساسی تصمیم نمی گیرد.

موضوع دیگری که نشان داد مهدی تاج از عملکرد کی روش راضی است، مربوط به بخشی از برنامه است که او تلویحا گفته بود که برخی می توانند به آرنج و ترکیب تیم انتقاد کنند و من نمی توانم آنها را متقاعد کنم، اما وقتی کی روش خودش به شبهات آنها پاسخ می دهد. اگر جواب بدهد، متوجه می شوند که تصمیم او «کاملاً درست» بوده است. استفاده از این جمله توسط مهدی تاج نشان می دهد که رئیس فدراسیون فوتبال از عملکرد کی روش در جام جهانی متقاعد شده است که به همکاری ادامه دهد و حداقل برای او ابهام فنی وجود ندارد.

تاج در بخشی از این گفتگو از دیدار خود با سرمربی پرتغالی خبر داد که به انتظارات سی کیو از فدراسیون در مرحله بعدی همکاری اختصاص داشت و البته بلافاصله با استفاده از عبارت “اگر همکاری ادامه یابد” قطعی نبود حمل.