گروه ملی آسان نیست/بازی برای جوانان جبران است



به گزارش خبروژی، قرعه کشی تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 راحت تر از سایر مدعیان قاره آسیا به نظر می رسد. بهانه ای شد تا با مجید جلالی مربی و نظریه پرداز فوتبال درباره مقدماتی گفت و گو کنیم. با این حال رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال ایران را در قرعه کشی خوش شانس نمی داند.

جلالی با تاکید بر اینکه دیگر حریف آسانی وجود ندارد، درباره قرعه تیم ملی گفت: در فوتبال بین المللی بازی آسانی وجود ندارد. در همین یورو 2024 می توان شاهد عملکرد تیم هایی مانند آلبانی، اسلواکی و گرجستان بود که برخی از آنها به مرحله حذفی رسیدند. بنابراین، هیچ رقیبی را نمی توان دست کم گرفت. اگرچه در گذشته ما برخی را به راحتی می گرفتیم.”

این مربی و کارشناس فوتبال همچنین با بیان این که اکنون زمان بازی برای جوانان است، گفت: این کار همیشه انجام می شود، اما یادتان باشد که تیم های لیگ برتری ابتدا باید جوانان را معرفی کنند، سپس آنها را به تیم ملی معرفی کنند تا استفاده کنند. به طوری که پدیده های لیگ امسال به اردوی تیم ملی دعوت شده اند، درست است که بازی های زیادی انجام نداده اند و به نظر من باید به این موضوع بیشتر توجه شود، اما در همان بازی در هنگ کنگ دیدید که چند جوان بازیکنان مورد استفاده قرار گرفتند و اشتباه کردند.

با توجه به اینکه جام جهانی بعدی با 48 تیم برگزار می شود و حتی برخی از تیم های سوم گروه ها نیز شانس صعود به مرحله حذفی را خواهند داشت، مجید جلالی نیز امیدوار است این اتفاق برای تیم ملی ایران بیفتد: «امیدوارم این اتفاق بیفتد. سوال این خواهد بود که برای اولین بار آزمایش کنیم. می دانم که کادرفنی و بازیکنان تمام تلاش خود را برای رسیدن به این هدف انجام می دهند و امیدوارم بتوانیم ابتدا به جام جهانی صعود کنیم و سپس از گروه خود خارج شویم.”

بیشتر بخوانید: آیا فیفا حق میزبانی از حریف تیم ملی را سلب می کند؟



سرویس داخلی اخبار فوتبال