گزارش، گلزنان ایران در جام جهانی

تیم ملی ایران در 5 بازی قبلی خود تنها موفق به زدن 9 گل شده است.

گزارش، گلزنان ایران در جام جهانی

گل پنجم: یحیی گل محمدی/ ایران 1-3 مکزیک/ جام جهانی 2006
دیدار مقابل مکزیک با باخت 3-1 مقابل ایران همراه بود و اگر اشتباهات پیاپی و انتخاب بد نبود شاگردان برونکو می توانستند حداقل با یک امتیاز زمین را ترک کنند. تک گل ایران در این بازی را یحیی گل محمدی در دقایق پایانی نیمه اول به ثمر رساند.
پس از گل اول مکزیک و در حالی که میزبان تلاش می کرد به رختکن برود، تیم ملی صاحب یک ضربه کرنر شد. مهدوی کیا پشت توپ ایستاد و در دروازه افتتاحیه با ارسالی مواج توپ را برای گل محمدی فرستاد. مدافع فوروارد ایران نه با ضربه سر بلکه بر اساس موقعیت توپ توپ را به سقف دروازه حریف زد. این تساوی اما در نهایت با دو گل دیگر حریف به باخت تبدیل شد.

گل شماره سه: حمید استیلی/ ایران 2-1 آمریکا/ جام جهانی 1998
بعد از اینکه تیم ملی در اولین بازی خود با یک گل مغلوب یوگسلاوی شد، توانست بازی دوم را با پیروزی شیرین به پایان برساند. این اولین قهرمانی ایران در جام جهانی بود و یکی از تاریخی ترین گل های جام جهانی نیز در آن به ثمر رسید.
در دقیقه 41 بازی مقابل آمریکا، حمید استیلی پس از ارسال تماشایی از سمت راست جواد زرینچه به هوا برخاست و با یک چرخش دیدنی بالاتنه بهترین ضربه سر زندگی خود را به ثمر رساند. توپ روی آن ضربه با چرخشی غیرقابل کنترل از دستان دروازه بان حریف به گل اول ایران تبدیل شد تا استیلی با گریه به شادی پرداخت. او بلافاصله فهمید که با این یک گل همه چیز برای او تغییر می کند.

گل شماره یک: ایرج دانایی فرد/ ایران 1-1 اسکاتلند/ جام جهانی 1978
اولین گل فوتبال ایران در تاریخ جام های جهانی به نام ایرج دانایی فرد به ثمر رسید. او در جام جهانی 1978 و بازی اول مقابل هلند نیمکت نشین بود اما در بازی دوم در ترکیب ایران مقابل اسکاتلند قرار گرفت و تک گل شاگردان مهاجرانی را وارد دروازه حریف کرد.
دانایی فرد که اولین سال های حضورش در تیم ملی را سپری می کرد، توپ را در سمت چپ محوطه جریمه حریف جمع کرد و با اعتماد به نفس زیادی آرچی گمیل معروف را جلو برد و با یک ضربه زمینی دقیق توپ را به سمت او فرستاد. راست دروازه نام خود را در تاریخ فوتبال ایران ثبت کند.

گل شماره چهار: مهدی مهدوی کیا/ ایران 2-1 آمریکا/ جام جهانی 1998
علی دایی که تا همین یک سال پیش بهترین گلزن ملی فوتبال جهان بود، در جام جهانی حتی یک گل هم به ثمر نرسانده است. او البته خالق یکی از مهم ترین گل های ایران در این تورنمنت است. گل دوم به آمریکا اگر به ثمر نمی رسید شاید برد بزرگ ایران در آن مقطع با تساوی جایگزین می شد.
بازی تا دقیقه 83 با تک گل استیلی و فشار بی امان حریف ادامه داشت تا اینکه علی دایی پاسی مشابه پاسی که در بازی با استرالیا به خداداد داد، پشت به دروازه و این بار از روی دروازه آنها انجام داد. زمین چمن خود را با یک چرخش سریع و یک پاس ارسال عمق عالی. توپ روی این پاس به مهدوی کیا برخورد کرد و این بازیکن که در اوج جوانی و انگیزه به سر می برد سریع به سمت محوطه جریمه دوید و توپ را به عمق دروازه حریف زد و بقیه ماجرا را همه می دانید. ..


سرویس خبر شماره: 1853580
24 نوامبر 1401 ساعت 05:02 |
275

0نقطه نظر

چه کسی این تعداد را دو برابر خواهد کرد؟

گل هفتم: رضا گوچان نژاد/ ایران 1-3 بوسنی/ جام جهانی 2014
تیم ملی در دو بازی اول خود در جام جهانی 2014 هیچ گلی به ثمر نرساند این تیم با تساوی برابر نیجریه به آرژانتین باخت. با توجه به این شرایط و بی انگیزگی تیم ملی انتظار شکست دیگری مقابل بوسنی بود که این اتفاق رخ داد.
در بازی ایران و بوسنی تیم حریف سه بار گلزنی کرد و شاگردان کی روش فقط یک بار توانستند گلزنی کنند. دقیقه 82 بازی بود که رضا گوچان نژاد پاس دقیق نکونام را به گل تبدیل کرد.

شماره گل: کریم انصاری فرد/ ایران 1-1 پرتغال
دیدار مقابل پرتغال بدون اتفاق نبود و مهار پنالتی رونالدو توسط بیرانوند تنها یکی از آنها بود. یکی دیگر از اتفاقات قابل توجه این دیدار، پنالتی دقیقه 90 بود که داور با کمک VAR برای ایران گرفت.
کریم انصاری فرد در شرایطی پشت آن پنالتی ایستاد که ملی پوشان پشت درهای بسته بودند. او تمام توان، تجربه و دقت خود را برای زدن ضربه یاد شده به کار گرفت تا توپ به گوشه دروازه رفت و نام آن بازیکن در لیست گلزنان ایران در تاریخ جام جهانی قرار گیرد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

گل هشتم: عزیز بوهدوز (در مقابل اردوی خود) / ایران 1-0 مراکش / جام جهانی 2018
برای زدن این گل 90 دقیقه جنگیدیم اما در نهایت به عنوان تیم برنده زمین را ترک کردیم. در دقایق پایانی بازی بود که ایران در کناره های محوطه جریمه حریف صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. احسان حاج صفی آن ضربه را وارد دروازه کرد اما قبل از اینکه هم تیمی های کودی روی آن تاثیر بگذارند، عزیز بوهادوز با ضربه سر اشتباه دروازه میزبان را باز کرد تا دومین پیروزی تاریخ ایران در جام جهانی باشد.

گل شماره دو: حسن روشن / ایران 1-4 پرو / جام جهانی 1978
ایرج دانایی فرد نیز با زدن گل دوم تیم ملی ایران در جام جهانی آرژانتین نقش بسزایی داشت. او خالق گل حسن روشن بود. پرو در آخرین بازی مرحله گروهی ایران را مبهوت کرد و در 40 دقیقه سه گل به ثمر رساند. قبل از پایان نیمه اول اما شاگردان مهاجرانی یکی از گل ها را جبران کردند.
ایرج دانایی فرد یک پاس بلند از سمت چپ به سمت محوطه جریمه حریف فرستاد. توپ پس از دفع ناقص مدافع پرو به حسن روشن رسید که ضربه سر او به جای جلو به عقب برگشت و آن بازیکن ضربه ای دقیق و مهارنشدنی به گوشه پایین سمت راست دروازه زد تا دومین گل تاریخ ایران را به ثمر برساند. . فوتبال در جام جهانی می شود

گل ششم: سهراب بختیاری زاده/ ایران 1-1 آنگولا/ جام جهانی 2006
در جام جهانی 2006 تیم ملی مهاجمان سرشناسی چون علی دایی، علی کریمی، وحید هاشمیان و رسول خطیبی داشت اما دو مدافع گل های این تیم را به ثمر رساندند. پس از گل محمدی در اولین گل، این سهراب بختیاری زاده بود که دومین گل ایران در جام جهانی آلمان را به ثمر رساند.
در یک ربع مانده به پایان بازی مقابل آنگولا و در حالی که حریف دارای برتری گل بود، مهدوی کیا توپ را از روی یک کرنر وارد سر سهرابی بختیاری زاده کرد و این بازیکن با ضربه سر دقیق اولین گل را به ثمر رساند. .

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تیم ملی فوتبال ایران برای ششمین بار در جام جهانی حاضر می شود. این تیم در پنج بازی قبلی خود نتوانسته از مرحله گروهی صعود کند و تنها دو بار طعم پیروزی را چشیده است. ایران در مرحله گروهی در 15 بازی 9 گل به ثمر رساند و به دنبال افزایش تعداد گل های خود در این دوره است.
اولین گل تیم ملی در تاریخ جام جهانی را ایرج دانایی در سال 1978 به ثمر رساند و آخرین گل را نیز کریم انصاری فرد که در جام جهانی 2018 به پرتغال گلزنی کرد، در ادامه 9 گل ایران در جام جهانی را مرور می کنیم. طلسم جام: