گزارش؛ این تیم حریف خارج از قطر می خواهد!

دروازه بان: جانلوئیجی دوناروما (ایتالیا)
از قهرمانی در یورو تا شکست در جام جهانی، تنها یک قدم وجود دارد. قدمی که ایتالیا و دوناروما (بهترین دروازه بان یورو 2021) و برنده جایزه یاشین برنداشته اند. دوناروما که با تیم باشگاهی اش پی اس جی نتوانست به لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند، پس از شکست ایتالیا مقابل مقدونیه و ناکام ماندن از راهیابی به جام جهانی نیز مورد هدف قرار گرفت. دوناروما در دقایق پایانی بازی یک گل ضعیف دریافت کرد که برای ترک او و هم تیمی هایش در قطر کافی بود. با توجه به عملکرد این دروازه بان در دیدار دوستانه مقابل ترکیه (3-2)، به نظر می رسد بازگشت او به شرایط عادی زمان ببرد. اما با توجه به اینکه دوناروما تنها 23 سال سن دارد، زمان زیادی برای بهبود عملکرد خود خواهد داشت.

وینگرها:
محمد صلاح (مصر)، ریاض محرز (الجزایر)
چند هفته پس از پیروزی سنگال مقابل مصر در فینال جام ملت های آفریقا، شیرهای ترانگا شب گذشته بار دیگر فراعنه را شکست دادند و جواز حضور در جام جهانی را کسب کردند. این موضوع باعث شد محمد صلاح که در حال حاضر یکی از بهترین های جهان به حساب می آید نتواند در جشنواره فوتبال قطر حضور پیدا کند. او در دیدار مقابل سنگال نیز یک پنالتی مهم را از دست داد تا عصر بسیار تلخی را سپری کند. ریاض محرز که یکی از ستاره های فعلی منچسترسیتی است، دیگر آفریقایی بزرگ است که مانند صلاح جایی در جام جهانی 2022 نخواهد داشت. ستاره سیتی امید زیادی به حضور در جام جهانی داشت و تیم ملی کشورش با گل دقیقه 118 به این مهم نزدیک شد اما گل دقیقه 4+120 توکو همه چیز را خراب کرد.



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1817384 |
10 فروردين 1401 ساعت 22:30 |
22,641 |

5نظرات

برای غایبان اصلی جام جهانی 2022 انتخاب شد

بازیکنان متوسط:
مارکو وراتی (ایتالیا) آرتور ویدال (شیلی)
مارکو وراتی نیز مانند هموطنش دوناروما طعم نرسیدن به جام جهانی را پس از حذف زودهنگام پاریس در لیگ قهرمانان اروپا چشید. جغد کوچولو که اکنون 29 ساله است، هنوز فرصت دارد تا به یک جام جهانی دیگر (2026) راه پیدا کند. او با حضور نداشتن در جمع بازیکنان میهمان، شانس از دست دادن جام جهانی 2018 را از دست داد. فرانک کاسی هافبک پاریسی (ساحل عاج)، توماس سوچکه (جمهوری چک)، ایتالیایی هایی مانند جورجینیو، ساندرو تونالی و بارلا، نبی کیتا (گینه) و میرالم پیانیچ (بوسنی) واجد شرایط همراهی هافبک پاریسی بودند. ویدال 34 ساله با 132 بازی ملی و 34 گل جلوتر است. شیلی آنقدر غیرمنتظره بود که نه تنها سهمیه مستقیم نگرفت، بلکه در پلی آف به پرو باخت.

مهاجمان:
زلاتان ابراهیموویچ (سوئد)، ارلینگ هلند (نروژ)
در مقطعی نروژ به دلایل ایدئولوژیک و سیاسی به فکر تحریم جام جهانی قطر بود. اگرچه فدراسیون فوتبال این کشور در نهایت این تصمیم را لغو کرد، اما هلند و هم تیمی‌هایش نتوانستند در زمین بازی جواز کسب کنند و قطر را بدون جایی برای بچه شگفت‌انگیز دورتموند باقی گذاشتند. افرادی مانند چیهواهوا (ایتالیا)، سباستین هالر (ساحل عاج) و پیر آمریس اوبامیانگ (گابن) نیز توانستند در این فهرست قرار بگیرند، اما زلاتان ابراهیموویچ در نهایت به عنوان هلندی در تیم غایب بزرگ انتخاب شد. چهره ای که وارد دقایق پایانی دیدار مقابل لهستان شد اما نتوانست مانع از شکست تیمش در فینال پلی آف دوم شود. اینگونه بود که ستاره سوئدی در 40 سالگی شانس حضور در آخرین جام جهانی فوتبال خود را از دست داد.

دفاع چپ: دیوید آلابا (اتریش)
داوید آلابا به دلیل حضور درخشان در تیم های مطرحی مانند بایرن مونیخ و رئال مادرید همواره یکی از بهترین ها در پست خود در سال های اخیر بوده است. با این حال، او اغلب در صحنه ملی، با تیم ملی اتریش، که یک کشور متوسط ​​یوفا است، بازنده بود. او با تیم ملی کشورش در پلی آف توسط ولز و بیل حذف شد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، بهترین بازیکنان کره زمین زمستان امسال در قطر حضور خواهند داشت. اما در این بین برخی از ستاره ها به دلیل حذف تیم های کشورشان شانس حضور در جام جهانی را از دست خواهند داد. مجله فیگارو پس از دیدارهای هیجان انگیز شب گذشته، 11 غایب بزرگ ترین رویداد فوتبال جهان در قطر را فهرست کرد:

مدافعان وسط:
جورجیو کیلینی (ایتالیا) و میلان اشرینیار (اسلواکی)
هر دو بازیکن در این پست جزو تیم های ملی باتجربه کشورشان هستند که بازوبند کاپیتانی را نیز به بازو می بندند و از این رو پست دفاع وسط دو غایب شاخص در این لیست قرار گرفته است. البته بونوچی و باستونی هموطنان کیه لینی هم پتانسیل حضور در این لیست را داشتند. کالیدو کولیبالی می توانست در این لیست حضور داشته باشد اما با روی کار آمدن شیرهای سنگالی فرصت حضور در جام جهانی را پیدا کرد تا جایی در بین غایبان بزرگ نداشته باشد. به جز کیه لینی که حضورش در لیست فعلی زیر سوال نمی رود، اشکرینیار مدافع اینتر هم ستاره ای برای ورود به لیست غایبان قابل توجه جام بود.

جام جهانی 2022 غایبان بزرگی خواهد داشت، بنابراین فیگارو پس از نتایج شب گذشته تیمی را تشکیل داده است.

دفاع راست: سرژ اوریر (ساحل عاج)
پس از سه حضور متوالی (جام جهانی 2006، 2010، 2014)، ساحل عاج برای دومین فصل متوالی جایگاهی در بین تیم های حاضر در قطر 2022 نخواهد داشت. بازیکن سابق پاری سن ژرمن در چنین شرایطی شانس حضور در بزرگترین رویداد فوتبال جهان را نخواهد داشت. با این حال همانطور که در بازی دوستانه پنجشنبه گذشته مقابل فرانسه دیدیم فیل ها از نظر تیمی پتانسیل بالایی داشتند. این یک تناقض بزرگ است زیرا اوریا و یارانش در آخرین مرحله مقدماتی جام جهانی آفریقا جایی در بین 10 تیم نداشتند.